I maj måned 2009 blev abortlægen "Tiller" ~
Fra : Lyrik

Dato : 29-01-10 16:56

Tiller havde specialiceret sig i sene aborter. Drab og abortering af
børn som kunne være 7 måneder gamle. 60.000 amerikanere var ekspederet
ud af tilværelsen.
Der skulle være radikale grunde så som moderen ville blive uoprettelig
handicappet og så videre.
To uafhængige læger skulle sanktionere det og de måtte ikke være
økonomisk involveret med Tiller.

Det lød nysseligt alt sammen, bortset fra drabene og bortfjerningen af
ligene. Men hvordan forholdet det sig?:

http://www.youtube.com/watch?v=mviFMpy_sBU

Ifølge en undersøgende psykiater, var der ikke et eneste tilfælde som
af psykiatriske grunde burde have foretaget en af disse sene aborter.
En af grundene var angivet som "At barnet kom i vejen for deltagelse i
en rockkoncert!"
Så blev Tiller myrdet. Morderen fik livsvarigt fængsel. læs "The
verdict" her:

http://www.nytimes.com/2010/01/30/us/30roeder.html?pagewanted=2&emc=na

Jeg skriver om det fordi jeg er træt af de automatsvar der plejer at
blive serveret her. Om at abortmodstandere er helt ude i hampen. Nu
kunne det være rart at få problemet indenfor afværgemekanismerne og se
nogle klare standpunkter.

Jeg selv synes at abort efter 12. uge ikke bør finde sted undtagen
hvis moderen er i fare for at miste livet. Og det er vist i ganske få
tilfælde.
Endvidere synes jeg at folk bør prøve i det hele taget at undgå abort..
Vi mangler danskere! 20.000 potentielle danskere aborteres årligt.

jens

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-01-10 01:24

Lyrik skreiv:
> [...]
> Endvidere synes jeg at folk bør prøve i det hele taget at undgå abort.
> Vi mangler danskere! 20.000 potentielle danskere aborteres årligt.

Hvor "moden" er du selv blitt i tenkepausen?
Hvordan er det med arrangeringen av mennesker:
Mennesker i Rowanda?
Mennesker i Afganistan?
Mennesker i Irak?
Kristne eller "ikke kristne" ( = hedninger).

Hvilke mennesker skal ha rett til å bestemme over liv og død for
mennesker de ikke kjenner?

Den katolske kirke har masse tanker om det å ta liv, men den har ingen
tanker om kvalitet på liv.

Hvem eier barna? Er det moren, foreldrene eller er det samfunnet?
Hvem har forpliktelsen til å sørge for at barnqa får en opptimal oppvekst?

Det er helt "arait" å være (prinsipiell) motstander av abort, men
tingene er ikke så enkle når vi ser lenger en det nasen rekker. Det er
kristent å hevde at det er gud som rår over liv og død, - prinsipiellt.
Det er mye vanskeligere å ta de praktiske konsekvensene, å følge
kjærlighetsbudet og sørge for at *alle* mennesker har akseptable
leveforhold i dette livet.

Jeg gremmes over dobbeltmoralen.

HM

Fra : Dybbøl

Dato : 30-01-10 11:51

Lyrik skrev:
> [...]
> Endvidere synes jeg at folk bør prøve i det hele taget at undgå abort.
> Vi mangler danskere! 20.000 potentielle danskere aborteres årligt.

Disse abortlæger ER mordere, og abort burde kaldes ved de oprindelige
betegnelser fosterfordrivelse eller fosterdrab! At det verdslige samfund
tillader fosterdrab fratager ikke samfundet den høst som kommer deraf!

At så disse "nidkære" griber til selvtægt og dræber lægen, gør hele
spørgsmålet noget speget, for de er jo også mordere og bør straffes som
sådanne af myndighederne.

Abortmodstandere bør holde sig til Ordets "våben" og forkynde om synd,
retfærdighed og dom!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-01-10 17:59

Lyrik wrote:

> [...]
> nogle klare standpunkter.
>
> Jeg selv synes at abort efter 12. uge ikke bør finde sted undtagen
> hvis moderen er i fare for at miste livet.

Kort sagt. Er begge forældre fysisk og psykisk okay, og er graviditeten
sund, da vil det være mord at dræbe barnet via abort. Der kan ikke
påberåbes selvforsvar for kvindens vedkommende, og barnets tarv er
tilgodeset. Forældrerne kan vælge bortadoptering, hvis de stadig ikke
vil have barnet, når det er født.

> Og det er vist i ganske få
> tilfælde.
> Endvidere synes jeg at folk bør prøve i det hele taget at undgå abort.
> Vi mangler danskere! 20.000 potentielle danskere aborteres årligt.

Vi mangler ikke danskere. Danmark ville være et fint land også med fire
millioner færre indbyggere. Desuden er du jo ligeglad med om det er
dansk eller udenlandsk fødte mennesker, der bebor dette land.

Fra : Lyrik

Dato : 30-01-10 14:55

On 30 Jan., 17:58, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:
> [...]

> millioner færre indbyggere. Desuden er du jo ligeglad med om det er
> dansk eller udenlandsk fødte mennesker, der bebor dette land.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg foretrækker at Guds vilje sker, som i Himlen, således også på
jorden.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-01-10 23:18

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg foretrækker at Guds vilje sker, som i Himlen, således også på
> jorden.

Og du tror altså, din mellemøstlige gud synes, der mangler danskere.

Fra : Lyrik

Dato : 31-01-10 03:34

On 30 Jan., 23:17, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> Og du tror altså, din mellemøstlige gud synes, der mangler danskere.
Du prøver:"mellemøstlig Gud", for ligesom at sætte ham i miskredit.
Hvad med :"Jøde-Gud?", eller "indvandrer-Gud?" Hvad med :"En
slapsvansegud , der ikke har ulveøjne og ikke kender Odin og Thor?"
Trøst dig, du har en forgænger med samme holdning.))
Gud er kærlighed og det er ikke kærlighed at myrde løs på sine børn,
for selv at kunne mæske sig lidt mere og få flere biler og yderligere
fladskærme!

Jens