Boligsikring til unge?
Fra : CC

Dato : 30-01-10 13:21

Datteren og kærsten overvejer at flytte sammen i en leje lejlighed i et
boligselskab.
De er begge under udddannelse og har ingen nævneværdig indkomst, ud over SU.

Er der nogen der har erfaring med, om de kan søg boligsikring (hjælp til
husleje/varme, eller hvad det hedder i dag.)?

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 30-01-10 15:38

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med, om de kan søg boligsikring (hjælp til
> husleje/varme, eller hvad det hedder i dag.)?

Det kan de godt, hvis de er over 18 år.
De kan også søge tilskud til transport.

Boligsikring:
https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/boligsikring.aspx?

Mvh
Leon

Fra : CC

Dato : 30-01-10 19:16

"Leon Hulstrøm" skrev i meddelelsen >

> Det kan de godt, hvis de er over 18 år.
> De kan også søge tilskud til transport.
>
> Boligsikring:
> https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/boligsikring.aspx?

Tak for svaret - Det var lige det jeg kunne bruge

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-10 16:09

"CC" skrev

> Tak for svaret - Det var lige det jeg kunne bruge

Hvis ikke reglerne er ændret så husk at der skal meldes om
ekstraindtægter enkelte dage/uger etc med det samme hvis årsindtægten
afviger fra det oplyste vil der blive lavet samlet efterberegning på
den faktiske årsindtægt og evt tilbagebetaling kan komme på tale
På samme måde kan man søge om ændring boligsikring hvis man har et
pludseligt indtægtsfald i en kortere periode

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-10 11:22

På samme måde kan man søge om ændring boligsikring hvis man har et
pludseligt indtægtsfald i en kortere periode

Kun hvis man gør det forud.. kommunen er de eneste der kan regulere bagud..
been there :(

Vores leje steg, og fik ikke det indrapporteret, da opgørelsen kom snakkede
jeg med dem, der var intet at gøre....

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-10 18:02

Du har fået flere svar - vær også opmærksom på, at hvis huslejen er for høj,
kan de heller ikke få hjælp.

Sagt lidt firkantet så kan du få hjælp, hvois du har råd til at undvære
den -

2 x su på 4-5000 er for lidt til en husleje på 4000.