Frese udendørsvandhane
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-10 03:44

Hej

Jeg har sådan en frese udendørsvandhane:
http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Udendoershaner-Frese--Frese-gaardpostehane-m-greb-309497.html

indstalleret for ca. 1½ år siden!

Jeg var lige ude, for at prøve at lukke vand ud af den, fordi rørene
jo har stillestående vand, om det nu var frosset fast...
Der kom fint vand ud jubii

Meen nu gider den ikke lukkes igen. Hanen var ellers nem at åbne, så
skulle ikke mene jeg har drejet noget af led..

Men andre der har oplevet det?
Det er faktiskt lidt af et problem, for VVS´eren har ikke
indstalleret noget balofix eller andre lukkehaner ud over
hovedvandindgangen... Så nu har jeg ikke noget vand, da jeg er nød til
at lukke jo!

Gad vide om hanen igen virker, når den tør, eller man skal have en ny
hane op? Røret går igennem væggen og crimpet sammen på indersiden, så
det hele skal skildes ad,,, og har ellers lige fået isoleret røret på
indersiden for at undgå kondens.....

Fra : CC

Dato : 31-01-10 12:25

"Bjarke Hansen" skrev i meddelelsen ...
[...]

Jeg er ikke VVS'er men, det er nok billigere at få den skiftet, og få sat
din manglende "balofix" på.
Nu og her er det nok nemmest, at købe en slutmuffe, og skrue den på. På
mandag kan du så få en VVS-er til at lave en ny.
Har du ikke en slutmuffe så prøv med en mønt og et stykke gummi eller sæt 10
cm vandslange på med lynkoblinger, og vandpistol hvis du ikke har en
lynkobling med kontraventil, som du kan vende forkert.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-01-10 08:59

On 31 Jan., 12:25, "CC" <C...@mail.dk> wrote:

> [...]
> cm vandslange på med lynkoblinger, og vandpistol hvis du ikke har en
> lynkobling med kontraventil, som du kan vende forkert.

Ja jeg har fået sat en prop på afgangen... havde lidt småting i
gennerne... man kan jo hverken vaske tøj, gå på toilettet eller
noget... Så det var jo lidt vigtigt..

Bare ikke så fedt vandhanen bare går i stykker, derfor jeg lige hørte
om andre havde problemet, og evt om der er noget bedre kvalitet?!

Fra : Familien Carstensen

Dato : 01-02-10 20:15

Vi har prøvet det med en stilsvarende hane dog af andet fabrikat, der var
direkte produktionsfejl i den lille keramikskive som lukker for vandet, de
smuldrede i løbet af et halvt til et helt år og så kunne man ( med lukket
balofix ) høre at det knasede når man drejede hanen.
Fik den byttet hele 3 gange før det virkede permanent.