/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Zappet fra ingenøren.dk
Fra : Benny


Dato : 29-01-10 14:06

Hej

" BEIJING: Nu er det ikke kun Toyota, der har indstillet produktionen
på grund af en fejl i designet af speederen, der i visse tilfælde kan
få den til at ”hænge”, selv om man slipper med foden.

Ford har, ifølge CCTV her i Kina, netop meddelt, at virksomheden
midlertidigt har indstillet produktionen af Ford Transit Classic – en
model, der kun fremstilles til det kinesiske marked.

Toyota har været nødsaget til midlertidigt at standse produktionen af
otte modeller i Storbritannien, USA, Canada og Kina.

Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
Indiana.

CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."

Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
Amerikansk lort.

Benny

 
 
Henrik B. (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-01-10 15:56

On 29 Jan., 22:05, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:

> Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
> fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
> Indiana.

Surprise! NOT!

> CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
> fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
> Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."

*ROFL*

> Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
> blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
> simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
> Amerikansk lort.

Som historien om det amerikanske firma som bestilte en stor ordre i
japan. I
bestillingen lød det: "We forventer en fejlrate på 3%".
Kort tid efter ankom bestillingen fra Japan, hvorved der var vedlagt
et brev
med følgende ordlyd: "We no understand - men vi har vedlagt de 3%
fejlbehæftede enheder, i en kasse for sig selv".

--
FUGM – The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

folmer@rasmussen.dk (30-01-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 30-01-10 00:22

On Fri, 29 Jan 2010 14:56:05 -0800 (PST), "Henrik B."
<saab95aeroestate@gmail.com> wrote:

>On 29 Jan., 22:05, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
>
>> Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
>> fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
>> Indiana.
>
>Surprise! NOT!
>
>> CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
>> fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
>> Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."
>
>*ROFL*
>
>> Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
>> blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
>> simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
>> Amerikansk lort.
>
>Som historien om det amerikanske firma som bestilte en stor ordre i
>japan. I
>bestillingen lød det: "We forventer en fejlrate på 3%".
>Kort tid efter ankom bestillingen fra Japan, hvorved der var vedlagt
>et brev
>med følgende ordlyd: "We no understand - men vi har vedlagt de 3%
>fejlbehæftede enheder, i en kasse for sig selv".

>--

*ROFL*

Det der lyder s'gu mere som en jysker der er ved at indgå en
international handel. .o))

Det minder mig om en modsat historie.

En japansk bilfabrikant stod klar med en helt ny bil, men havde i
skyndingen fuldstændigt glemt at skidtet skulle hedde et eller andet.

Hvad gør man så? Man ringer til Amerika. De kan lige det der.

J: Hello, we have just produced a brand new car, but we forgot to find
a name for the brand.

US: When do you need a solution on your problem?

J: Today!!

US: Oh, that soon!

J: Datsun - Thank you very much.

Det var sådan det gik til. .o)))

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (30-01-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-01-10 00:25

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:spq6m5hdo6j77d53rkepra8rtohsk2tp37@4ax.com...

> Det minder mig om en modsat historie.
>
> En japansk bilfabrikant stod klar med en helt ny bil, men havde i
> skyndingen fuldstændigt glemt at skidtet skulle hedde et eller andet.
>
> Hvad gør man så? Man ringer til Amerika. De kan lige det der.
>
> J: Hello, we have just produced a brand new car, but we forgot to find
> a name for the brand.
>
> US: When do you need a solution on your problem?
>
> J: Today!!
>
> US: Oh, that soon!
>
> J: Datsun - Thank you very much.
>
> Det var sådan det gik til. .o)))

*LOL* Og så er 'et ik' engang løwn....

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-01-10 10:36


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b636e90$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> *LOL* Og så er 'et ik' engang løwn....

Datsun was an automobile marque. The name was created in 1931 by the DAT
Motorcar Co. for a new car model, spelling it as "Datson" to indicate its
smaller size when compared to the existing, larger DAT car. Later, in 1933
after Nissan Motor Co., Ltd. took control of DAT Motorcar Co., the last
syllable of Datson was changed to "sun", because "son" also means "loss" (?)
in Japanese, and also to honour the sun depicted in the national flag, hence
the name "Datsun" :



Bjørn J. (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 31-01-10 10:45


"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...

KLIP

Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da PSA
også har problemet:

http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece

mvh/Bjørn J.



Armand (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-01-10 15:30

Bjørn J. skrev:
> "Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da PSA
> også har problemet:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>
PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
(Aygo, 107, C1)!

--
Armand.

Henrik B. (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-02-10 00:31

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b6593db$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>>
> PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
> (Aygo, 107, C1)!

Nok nærmere at deres kvalitetskontrol er for ringe....

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/


Armand (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-10 16:43

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b6593db$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>>>
>> PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
>> (Aygo, 107, C1)!
>
> Nok nærmere at deres kvalitetskontrol er for ringe....
>
Hæ!
Som underleverandøren forklarer sig med: Produktet er fremstillet efter
Toyota's soecifikationer og siden testet og godkendt, hvorved at dé ikke
føler for at skulle stå som prügelknabe.

Det vil være i modstid om at producere en billig bil hvis hver af de tre
fabrikker skamtestede hver del som én af de andre to bargte med til
produktet, så jeg ser ikke noget odiøst i at PSA blot har taget en
gaspedal, der sidder i millioner af Toyota's, til sig.

--
Armand.

Peter Dalgaard (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 31-01-10 12:15

On Sun, 31 Jan 2010 10:44:55 +0100, Bjørn J. wrote:

> "Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da
> PSA også har problemet:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>
> mvh/Bjørn J.


Nåja, men Aygo, 107, C1 er jo stort set samme bil, så det undrer vel ikke
nogen. (Og yippee, Yaris'en skal åbenbart til check igenigen. Ikke at jeg
har mærket noget som helst til problemer med speederen.)


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste