|
| Zappet fra ingenøren.dk Fra : Benny |
Dato : 29-01-10 14:06 |
|
Hej
" BEIJING: Nu er det ikke kun Toyota, der har indstillet produktionen
på grund af en fejl i designet af speederen, der i visse tilfælde kan
få den til at ”hænge”, selv om man slipper med foden.
Ford har, ifølge CCTV her i Kina, netop meddelt, at virksomheden
midlertidigt har indstillet produktionen af Ford Transit Classic – en
model, der kun fremstilles til det kinesiske marked.
Toyota har været nødsaget til midlertidigt at standse produktionen af
otte modeller i Storbritannien, USA, Canada og Kina.
Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
Indiana.
CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."
Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
Amerikansk lort.
Benny
| |
Henrik B. (29-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-01-10 15:56 |
|
On 29 Jan., 22:05, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
> Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
> fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
> Indiana.
Surprise! NOT!
> CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
> fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
> Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."
*ROFL*
> Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
> blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
> simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
> Amerikansk lort.
Som historien om det amerikanske firma som bestilte en stor ordre i
japan. I
bestillingen lød det: "We forventer en fejlrate på 3%".
Kort tid efter ankom bestillingen fra Japan, hvorved der var vedlagt
et brev
med følgende ordlyd: "We no understand - men vi har vedlagt de 3%
fejlbehæftede enheder, i en kasse for sig selv".
--
FUGM – The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/
| |
folmer@rasmussen.dk (30-01-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 30-01-10 00:22 |
|
On Fri, 29 Jan 2010 14:56:05 -0800 (PST), "Henrik B."
<saab95aeroestate@gmail.com> wrote:
>On 29 Jan., 22:05, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
>
>> Fælles for alle bilerne er, at de anvender en speeder, der er
>> fremstillet af underleverandøren CTS i den amerikanske delstat
>> Indiana.
>
>Surprise! NOT!
>
>> CTS meddeler, at firmaet ganske rigtigt har fremstillet de
>> fejlbehæftede speedere, men at de er designet og testet af Ford og
>> Toyota, hvorfor CTS mener, at de er uden skyld i problemerne."
>
>*ROFL*
>
>> Hm.. Jeg har været med til at designe hydrauliske pumpestationer der
>> blev sendt til USA. Der blev, som det eneste fra USA, anvendt nogle
>> simple vekselventiler. Det var også det eneste der gik i stykker.
>> Amerikansk lort.
>
>Som historien om det amerikanske firma som bestilte en stor ordre i
>japan. I
>bestillingen lød det: "We forventer en fejlrate på 3%".
>Kort tid efter ankom bestillingen fra Japan, hvorved der var vedlagt
>et brev
>med følgende ordlyd: "We no understand - men vi har vedlagt de 3%
>fejlbehæftede enheder, i en kasse for sig selv".
>--
*ROFL*
Det der lyder s'gu mere som en jysker der er ved at indgå en
international handel. .o))
Det minder mig om en modsat historie.
En japansk bilfabrikant stod klar med en helt ny bil, men havde i
skyndingen fuldstændigt glemt at skidtet skulle hedde et eller andet.
Hvad gør man så? Man ringer til Amerika. De kan lige det der.
J: Hello, we have just produced a brand new car, but we forgot to find
a name for the brand.
US: When do you need a solution on your problem?
J: Today!!
US: Oh, that soon!
J: Datsun - Thank you very much.
Det var sådan det gik til. .o)))
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik B. (30-01-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 30-01-10 00:25 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:spq6m5hdo6j77d53rkepra8rtohsk2tp37@4ax.com...
> Det minder mig om en modsat historie.
>
> En japansk bilfabrikant stod klar med en helt ny bil, men havde i
> skyndingen fuldstændigt glemt at skidtet skulle hedde et eller andet.
>
> Hvad gør man så? Man ringer til Amerika. De kan lige det der.
>
> J: Hello, we have just produced a brand new car, but we forgot to find
> a name for the brand.
>
> US: When do you need a solution on your problem?
>
> J: Today!!
>
> US: Oh, that soon!
>
> J: Datsun - Thank you very much.
>
> Det var sådan det gik til. .o)))
*LOL* Og så er 'et ik' engang løwn....
--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/
| |
Ukendt (31-01-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-01-10 10:36 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b636e90$0$36564$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> *LOL* Og så er 'et ik' engang løwn....
Datsun was an automobile marque. The name was created in 1931 by the DAT
Motorcar Co. for a new car model, spelling it as "Datson" to indicate its
smaller size when compared to the existing, larger DAT car. Later, in 1933
after Nissan Motor Co., Ltd. took control of DAT Motorcar Co., the last
syllable of Datson was changed to "sun", because "son" also means "loss" (?)
in Japanese, and also to honour the sun depicted in the national flag, hence
the name "Datsun" :
| |
Bjørn J. (31-01-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 31-01-10 10:45 |
|
"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...
KLIP
Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da PSA
også har problemet:
http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
mvh/Bjørn J.
| |
Armand (31-01-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-01-10 15:30 |
|
Bjørn J. skrev:
> "Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da PSA
> også har problemet:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>
PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
(Aygo, 107, C1)!
--
Armand.
| |
Henrik B. (01-02-2010)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 01-02-10 00:31 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4b6593db$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>>
> PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
> (Aygo, 107, C1)!
Nok nærmere at deres kvalitetskontrol er for ringe....
--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (01-02-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-10 16:43 |
|
Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4b6593db$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>>>
>> PSA's problem er tilsyneladende at de bygger biler sammen med Toyota
>> (Aygo, 107, C1)!
>
> Nok nærmere at deres kvalitetskontrol er for ringe....
>
Hæ!
Som underleverandøren forklarer sig med: Produktet er fremstillet efter
Toyota's soecifikationer og siden testet og godkendt, hvorved at dé ikke
føler for at skulle stå som prügelknabe.
Det vil være i modstid om at producere en billig bil hvis hver af de tre
fabrikker skamtestede hver del som én af de andre to bargte med til
produktet, så jeg ser ikke noget odiøst i at PSA blot har taget en
gaspedal, der sidder i millioner af Toyota's, til sig.
--
Armand.
| |
Peter Dalgaard (31-01-2010)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 31-01-10 12:15 |
|
On Sun, 31 Jan 2010 10:44:55 +0100, Bjørn J. wrote:
> "Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:d3e09926-73f5-4bd9-8e98-006779553086@f12g2000yqn.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> Speederleverandøren sælger åbenbart til mange på aoutomobilmarkedet, da
> PSA også har problemet:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1964496.ece
>
> mvh/Bjørn J.
Nåja, men Aygo, 107, C1 er jo stort set samme bil, så det undrer vel ikke
nogen. (Og yippee, Yaris'en skal åbenbart til check igenigen. Ikke at jeg
har mærket noget som helst til problemer med speederen.)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
|
|