Syntax fejl ved z-index?
Fra : MadsJuhl

Dato : 29-01-10 23:32

Jeg er fuldstændig grøn ang. webdesign, men er lystigt gået i
gang med de tutorials her på siden, og det har sådan set spillet
rigtig fint -indtil jeg nåede til css tutorial lektion 15,
z-index.

Jeg har prøvet at lave et sådan et index ved at tage billederne
fra siden - kopieret den del af kildekoden der beskriver z-index
når man åbner eksemplet - kopieret eksemplets css koder og sat
det hele sammen. DET VIRKER IKKE! er jeg helt sat, eller er der
noget galt med eksemplet?

Jeg bruger textedit som editor, og safari 4.0.4.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-10 00:41

MadsJuhl wrote:
> Jeg er fuldstændig grøn ang. webdesign, men er lystigt gået i
> gang med de tutorials her på siden,

Hvilken side? Jeg læser dit spørgsmål i en news reader via sunsite's news
server. Det er ikke nogen side.

> [...]
> når man åbner eksemplet - kopieret eksemplets css koder og sat
> det hele sammen. DET VIRKER IKKE! er jeg helt sat, eller er der

Hvordan virker det ikke? Et link til en side med dit problem og en præcis
beskrivelse af problemet ville gøre det meget lettere for os andre at hjælpe
dig. Ellers skal vi ud i en gættekonkurrence.

> Jeg bruger textedit som editor, og safari 4.0.4.

Det er uvæsentlige informationer. Vi vil se siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : MadsJuhl

Dato : 30-01-10 11:56

Hej Erik
Mange tak for dit svar. Nævnte browseren da jeg på det tidspunkt ikke var klar
over om z-index var understøttet.
Det er som sagt ang. en tutorial på denne side om CSS, og det er lektion 15 -
hvis man ikke kan finde den er der et link her:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp.

Jeg laver en ny side ud fra kildekoden på denne side:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15_eks1.asp

Jeg laver et tilhørende CSS stylesheet ud fra side:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15.asp

Derefter kombinere jeg de to dokumenter, og får at når jeg åbner hjemmeside står
kortene ordnet under hinanden - og ikke som de er vidst i eksemplet
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion15_eks1.asp

Håber nogle kan hjælpe med lidt afklaring:)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-01-10 12:43

MadsJuhl skrev:
> Hej Erik
> Mange tak for dit svar. Nævnte browseren da jeg på det tidspunkt ikke var klar
> over om z-index var understøttet.
<snip>
> Håber nogle kan hjælpe med lidt afklaring:)

CSS-egenskaben z-index understøttes af alle
browsere. Når det drejer sig om at vende et
bestemt kort i en bunke af kort har jeg lavet
en lile demo:
http://webdesign101.dk/showcase/sbk/sbk.php

Jeg straks sige at JavaScript'et kan komprimeres
meget, men så mener jeg eksemplet bliver mindre
gennemskueligt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-01-10 17:09

MadsJuhl wrote:
> [...]
> Det er som sagt ang. en tutorial på denne side om CSS, og det er
> lektion 15 - hvis man ikke kan finde den er der et link her:

I stedet for at se, hvad du prøver at efterligne, vil vi hellere have, hvad
du har lavet og med en klar melding om hvad du har forventet men ikke
opnået. Ellers kan det ikke lade sig gøre at komme det nærmere end hvad
Jørgen har vist.

Læg dit arbejde på nettet og kom med et link og en ordentlig forklaring.