/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er du med på nogle af disse klip?
Fra : Vestman


Dato : 29-01-10 09:49

Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan køre,
ikke sandt?

En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera i
forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
af...:
http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u


--
Lars Vestman
http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o



 
 
Finn Guldmann (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 29-01-10 11:10

Vestman skrev:
> Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan køre,
> ikke sandt?
> En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera i
> forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
> af...:
> http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u
>
Herligt.

Her er der en der har gjort alvor af det jeg havde tænkt mig at gøre. At
videofilme trafikken og dermed dokumentere nogle af de underlige måder
der køres bil på.

Flere klip har vist situationer hvor jeg er blevet "dømt ude" når jeg
har omtalt tilsvarende situationer.

Jeg har ikke set dem alle, så jeg har endnu ikke grejet hvilken bil han
selv kører i. Men tror det er sådan en 3,5 tons "lastbil". Altså en
ladvogn med ruf.

Flere steder får man fornemmelsen af at det er den med "der er altid
plads foran en lastbil" der har været brugt.

Kigger man godt efter får man også øje på at der er klippet efter at
fotografens egen kørsel ikke altid er helt fin i kanten.

Et klip har han med hvor han selv laver en "fejl", men sikkert i den
overbevisning at det er den lastbil der er på klippet der laver fejl.

Vigepligtsreglerne ændrer sig altså ikke efter hvor hurtig det ene
køretøj er i forhold til det andet. Så selvom virkelig mange mener det
har de altså stadig vigepligt overfor den lastbil der er langsommere end
dem, men som faktisk kom først ind i rundkørslen. Og lastbilen har ikke
automatisk en ekstra vigepligt overfor den hurtigere bil der kommer på
en anden tilkørsel til rundkørslen.

ShutEye (29-01-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 29-01-10 16:59

> Kigger man godt efter får man også øje på at der er klippet efter at
> fotografens egen kørsel ikke altid er helt fin i kanten.

Yep. Han ligger f.eks. og roder i venstre bane og piver over at han bliver
overhalet indenom.



folmer@rasmussen.dk (29-01-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-10 12:11

On Fri, 29 Jan 2010 09:49:09 +0100, "Vestman" <lars.vestman@gmail.com>
wrote:

>Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan køre,
>ikke sandt?
>
>En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera i
>forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
>af...:
>http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u

>--

Tilsyneladende??

Næh, det er helt sikkert.

Det er godt nok noget grimt svineri der bliver afsløret her. Og det
viser med al tydelighed, at lastbilerne ikke skiller sig negativt ud i
den forbindelse.

Som jeg altid har argumenteret for, så laves der fejl af alle parter,
men der hersker ikke tvivl om, hvem der falder i øjnene her.

Én ting undrer mig meget. Når talen går på elefantoverhalinger, så er
et af argumenterne altid, at den overhalede jo bare kan slække lidt på
gassen, og så er han/hun pludselig en helt.

Jeg kan konstatere at det ikke er noget der praktiseres hos
personbilerne. ,-)

Man må formode, at hetzen mod lastbilerne må forstumme, når det er
feset ind hvad man kan se på disse klip.

--

Venlig hilsen
Folmer

ShutEye (29-01-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 29-01-10 17:00

> Man må formode, at hetzen mod lastbilerne må forstumme, når det er
> feset ind hvad man kan se på disse klip.

Haha hvad? Vi er flere end jer så regn ikke med det :)



Carsten Hjorth (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 29-01-10 20:52



<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:m1g5m5d2p46v2p02uekkk9oh6bvmag7oa4@4ax.com...
> On Fri, 29 Jan 2010 09:49:09 +0100, "Vestman" <lars.vestman@gmail.com>
> wrote:
>
>>Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan
>>køre,
>>ikke sandt?
>>
>>En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera
>>i
>>forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
>>af...:
>>http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u
>
>>--
>
> Tilsyneladende??
>
> Næh, det er helt sikkert.
>
> Det er godt nok noget grimt svineri der bliver afsløret her. Og det
> viser med al tydelighed, at lastbilerne ikke skiller sig negativt ud i
> den forbindelse.
>
> Som jeg altid har argumenteret for, så laves der fejl af alle parter,
> men der hersker ikke tvivl om, hvem der falder i øjnene her.
>
> Én ting undrer mig meget. Når talen går på elefantoverhalinger, så er
> et af argumenterne altid, at den overhalede jo bare kan slække lidt på
> gassen, og så er han/hun pludselig en helt.
>
> Jeg kan konstatere at det ikke er noget der praktiseres hos
> personbilerne. ,-)
>
> Man må formode, at hetzen mod lastbilerne må forstumme, når det er
> feset ind hvad man kan se på disse klip.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Igen vil jeg påpege at der er stor forskel når en personbil laver en fejl og
en lastbil gør det, der er mange fjolser derude, det er bare ekstra trist
når fjolset sidder i en 18 tons maskine.

/Carsten


Frank Leegaard (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 29-01-10 23:24

Carsten Hjorth wrote:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> news:m1g5m5d2p46v2p02uekkk9oh6bvmag7oa4@4ax.com...
>> On Fri, 29 Jan 2010 09:49:09 +0100, "Vestman"
>> <lars.vestman@gmail.com> wrote:
>>
>>> Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke
>>> kan køre,
>>> ikke sandt?
>>>
>>> En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et
>>> videokamera i
>>> forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip
>>> ud af...:
>>> http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u
>>
>>> --
>>
>> Tilsyneladende??
>>
>> Næh, det er helt sikkert.
>>
>> Det er godt nok noget grimt svineri der bliver afsløret her. Og det
>> viser med al tydelighed, at lastbilerne ikke skiller sig negativt ud
>> i den forbindelse.
>>
>> Som jeg altid har argumenteret for, så laves der fejl af alle parter,
>> men der hersker ikke tvivl om, hvem der falder i øjnene her.
>>
>> Én ting undrer mig meget. Når talen går på elefantoverhalinger, så
>> er et af argumenterne altid, at den overhalede jo bare kan slække
>> lidt på gassen, og så er han/hun pludselig en helt.
>>
>> Jeg kan konstatere at det ikke er noget der praktiseres hos
>> personbilerne. ,-)
>>
>> Man må formode, at hetzen mod lastbilerne må forstumme, når det er
>> feset ind hvad man kan se på disse klip.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
> Igen vil jeg påpege at der er stor forskel når en personbil laver en
> fejl og en lastbil gør det, der er mange fjolser derude, det er bare
> ekstra trist når fjolset sidder i en 18 tons maskine.

Det er lidt som at gå amok med hhv en luftriffel og en jagtriffel.

Udkommet i de 2 scenarier kan begge være tragiske. Den ene så bare typisk
væsentligt mere end den anden.




--
- Frank



Per Henneberg Kriste~ (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 29-01-10 17:33

"Vestman" <lars.vestman@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b62a104$0$269$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan
> køre, ikke sandt?
>
> En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera
> i forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
> af...:
> http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u


Det er de mest kedelige 5 minutter jeg nogensinde har set.

Nej, jeg så den ikke færdig.


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Steen F. (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 29-01-10 18:22

Vestman wrote:
> Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke
> kan køre, ikke sandt?
>
> En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et
> videokamera i forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle
> interessante klip ud af...:
> http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u

Puh, han kører godt nok med manglende sikkerhedsafstand og over for gult et
par steder, så han er jo ikke selv en engel.

/Steen



Claus Frørup (29-01-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 29-01-10 19:50

Isang tao pinangalanan, Vestman nagsulat:

>Nej, selvfølgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan køre,
>ikke sandt?
>
>En dansk gut der kører for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera i
>forruden kørende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
>af...:
>http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u

Hej Lars... Long time, no see

Det er deprimerende at se videoerne... jeg nåede til nr.6 og tænkte:
"Det er jo min daglidag i trafikken" og så gad jeg ikke se mere.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Vestman (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 31-01-10 00:49

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Lars... Long time, no see

Jo, man har jo travlt med så meget

> Det er deprimerende at se videoerne... jeg nåede til nr.6 og tænkte:
> "Det er jo min daglidag i trafikken" og så gad jeg ikke se mere.

Ja, det er vist ikke noget vi ikke har set før. Men interessant koncept at
have et kamera kørende hele tiden...


--
Lars Vestman
http://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o



Claus Frørup (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 31-01-10 19:23

Isang tao pinangalanan, Vestman nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen
>> Hej Lars... Long time, no see
>
>Jo, man har jo travlt med så meget
>
>> Det er deprimerende at se videoerne... jeg nåede til nr.6 og tænkte:
>> "Det er jo min daglidag i trafikken" og så gad jeg ikke se mere.
>
>Ja, det er vist ikke noget vi ikke har set før. Men interessant koncept at
>have et kamera kørende hele tiden...

Jeg har også tidligere tænkt på at have et kamera med i bussen for at
dokumentere alle de "Oplevelser" man har i trafikken.
Jeg tror bare jeg får mavesår af at skulle gense alle de episoder der
sker i løbet af en arbejdsdag..... Så den ide er droppet.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Finn Guldmann (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-01-10 19:29

Claus Frørup skrev:
>>> Det er deprimerende at se videoerne... jeg nåede til nr.6 og tænkte:
>>> "Det er jo min daglidag i trafikken" og så gad jeg ikke se mere.
>> Ja, det er vist ikke noget vi ikke har set før. Men interessant koncept at
>> have et kamera kørende hele tiden...
> Jeg har også tidligere tænkt på at have et kamera med i bussen for at
> dokumentere alle de "Oplevelser" man har i trafikken.
> Jeg tror bare jeg får mavesår af at skulle gense alle de episoder der
> sker i løbet af en arbejdsdag..... Så den ide er droppet.
>
Det var nu ikke så meget det der fik mig til at droppe ideen. Mere det
at for hver dag man kørte med at kamera tændt skulle man nok påregne to
dages "arbejde" med at redigere det der var filmet.

Bjørn J. (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 31-01-10 19:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b65cbfc$0$279$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det var nu ikke så meget det der fik mig til at droppe ideen. Mere det at
> for hver dag man kørte med at kamera tændt skulle man nok påregne to dages
> "arbejde" med at redigere det der var filmet.

Ja, der skulle jo nødig frigives optagelser som kunne afsløre ens egne
dumheder.

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 31-01-10 19:43

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b65ccce$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Det var nu ikke så meget det der fik mig til at droppe ideen. Mere det at
>> for hver dag man kørte med at kamera tændt skulle man nok påregne to
>> dages "arbejde" med at redigere det der var filmet.

Mon han ikke gør det løbende - overordnet set?
(tidspunkter og sån)

> Ja, der skulle jo nødig frigives optagelser som kunne afsløre ens egne
> dumheder.

Det undrer mig, at kameraet drejes løbende og ift. "forseelsen"
Dét må jo betyde, at han mengelerer med det - eller har een med rundt...


Bjørn J. (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 31-01-10 19:47


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b65cf45$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det undrer mig, at kameraet drejes løbende og ift. "forseelsen"
> Dét må jo betyde, at han mengelerer med det - eller har een med rundt...

Det har jeg også noteret mig og umiddelbart ser hans roden rundt med
kameraet og filmen af speedometeret ikke ud til, han har nogen Beifahrer med
sig til at løse den opgave.

Så måske han skulle starte med at feje for sin egen dør først..

mvh/Bjørn J.



Finn Guldmann (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-01-10 19:50

Mogens (K) skrev:
>>> Det var nu ikke så meget det der fik mig til at droppe ideen. Mere
>>> det at for hver dag man kørte med at kamera tændt skulle man nok
>>> påregne to dages "arbejde" med at redigere det der var filmet.
> Mon han ikke gør det løbende - overordnet set?
> (tidspunkter og sån)
>
Jo, hvis jeg ikke har set helt galt er de 18 han har lagt op fordelt
over mere end et år.

Og man må jo formode at han har et liv ved siden af.

>> Ja, der skulle jo nødig frigives optagelser som kunne afsløre ens egne
>> dumheder.
> Det undrer mig, at kameraet drejes løbende og ift. "forseelsen"
> Dét må jo betyde, at han mengelerer med det - eller har een med rundt...
>
I de første er det vist ret interimistisk hvordan han har kameraet
monteret. Han har det vist oppe i hånden mere end en gang.

Men på de senere ser det ud til at han har det siddende på en holder
(f.eks. en trefod) så han lige kan række over og dreje det efter noget
der ikke lige foregår midt for bilen.

Bjørn J. (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 31-01-10 19:53


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b65d0ef$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> I de første er det vist ret interimistisk hvordan han har kameraet
> monteret. Han har det vist oppe i hånden mere end en gang.
>
> Men på de senere ser det ud til at han har det siddende på en holder
> (f.eks. en trefod) så han lige kan række over og dreje det efter noget der
> ikke lige foregår midt for bilen.

Ja, han har rigtig mange gange svært ved at koncentrere sig om det han skal,
at føre sit automobil på betryggende vis.

Hvad nu hvis hans mobilos ringer samtidig med hans manipulering med
kameraet...

mvh/Bjørn J.



Finn Guldmann (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-01-10 19:45

Bjørn J. skrev:
>> Det var nu ikke så meget det der fik mig til at droppe ideen. Mere det at
>> for hver dag man kørte med at kamera tændt skulle man nok påregne to dages
>> "arbejde" med at redigere det der var filmet.
> Ja, der skulle jo nødig frigives optagelser som kunne afsløre ens egne
> dumheder.
>
Ej heller det var med i overvejelserne.

Men fortæl mig lige hvor længe folk gider se en video af tre timers
kørsel ud af en motorvej, ud i et?

Der ville jo være en hel del "huller" hvor det eneste der sker er nogle
kantpæle der fiser forbi ude i højre side.

Bjørn J. (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 31-01-10 19:49


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:4b65cf92$0$277$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Der ville jo være en hel del "huller" hvor det eneste der sker er nogle
> kantpæle der fiser forbi ude i højre side.

Nemlig, og en 3 timer lang optagelse af et speedometer som viser 93 km/t er
jo også ganske ensformigt..;)

mvh/Bjørn J.



Mogens \(K\) (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 31-01-10 19:59

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b65d0b0$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Der ville jo være en hel del "huller" hvor det eneste der sker er nogle
>> kantpæle der fiser forbi ude i højre side.

Kender du noget af det mest sete på youtube vedr. jernbaner -> nemli' turen
på 7 timer gennem det snedækkede norske landskab !

> Nemlig, og en 3 timer lang optagelse af et speedometer som viser 93 km/t
> er jo også ganske ensformigt..;)

Han hører vel til kategorien "håndværker" hvor alt jo er muligt i deres
Lieferwagen !


Finn Guldmann (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 31-01-10 20:04

Mogens (K) skrev:
>>> Der ville jo være en hel del "huller" hvor det eneste der sker er
>>> nogle kantpæle der fiser forbi ude i højre side.
> Kender du noget af det mest sete på youtube vedr. jernbaner -> nemli'
> turen på 7 timer gennem det snedækkede norske landskab !
>
Jeg har ikke kunnet strække min interesse for det emne så langt at jeg
har fundet ud af det.

>> Nemlig, og en 3 timer lang optagelse af et speedometer som viser 93
>> km/t er jo også ganske ensformigt..;)
> Han hører vel til kategorien "håndværker" hvor alt jo er muligt i deres
> Lieferwagen !
>
Jeg tror han kører i en 3,5 tons budbil. Og mest omkring Kbhstrup.

Mogens \(K\) (31-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 31-01-10 20:12

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b65d41d$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har ikke kunnet strække min interesse for det emne så langt at jeg har
> fundet ud af det.

Men du må sgu da ha hørt om den ??

> Jeg tror han kører i en 3,5 tons budbil.

Lieferwagen !
(egner sig bedst til 70 km/t i det højre spor af motorvejen, men anvendes
overvejende / ofte med 130 km/t i det venstre)


Anders Majland (01-02-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-02-10 12:00

>>Ja, det er vist ikke noget vi ikke har set før. Men interessant koncept at
>>have et kamera kørende hele tiden...
>
> Jeg har også tidligere tænkt på at have et kamera med i bussen for at
> dokumentere alle de "Oplevelser" man har i trafikken.

Jeg har også overvejet det - der var engang jeg kørter øv'ert i kbh og
senere på en mc-scooter der ofte blev forvekslet. Da ville jeg bruge det
som en "sort-boks". Lade det optage i ring, men sådan at jeg kunne vælge at
gemme nogle af nærdødsoplevelserne. Jeg tog også en røvtur på mc hvor jeg
kiksede en nedbremsning / undvigemanøvre fordi en kørte ud foran mig. Jeg så
ikke hans nummerplade, men havde jeg haft den filmet var han ikke sluppet
for påtale ... (Nej jeg kørte ikke for stærkt og modparten kørte ud fra en
p-plads. Jeg undgik at ramme ham men styrtede i forsøget. )

Andre "sjove" episoder som at bliver overhalet højre om da jeg bremsede for
et barn på vej ud i et fodgængefelt eller undvigemanøvre for tabt godt kunne
også give seværdige optagelser. Og måske den lokale sherif måske endda havde
lyst til at tage en samtale med dem en dag de havde tid til det...

Ikke at jeg er fortaler for at vi alle skal køre rundt og filme hinanden og
anmelde det hele til politiet. Men indimellem oplever man nogle der kører så
hasarderet at de måske ville have godt af en samtale ... Ikke så meget dem
med en enkelt fejl, men man ser jo også ofte folk fortsætte med en stribe
overtrædelser ...

I mellemtiden har jeg fået mig et lille videokamera der vil egne sig til
det. Men jeg har kun brugt det til hyggeture på mc - ikke til en optagelse
af dagligdagens trafik

/A


Mikael (30-01-2010)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 30-01-10 16:25

On 29 Jan., 09:49, "Vestman" <lars.vest...@gmail.com> wrote:
> Nej, selvf lgelig er du ikke det. Det er jo alle de andre der ikke kan k re,
> ikke sandt?
>
> En dansk gut der k rer for et pakkefirma har tilsyneladende et videokamera i
> forruden k rende nonstop. Det er der kommet nogle interessante klip ud
> af...:http://www.youtube.com/user/thomasroadshow#g/u

Der er jo desværre ikke noget man ikke har set før.

Men vi kommer da meget de samme steder kan jeg se

Mikael

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste