Lidt til sort(Saab)seerne...
Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 22:53

Anderledes bilreklame, i stdet for de sædvanlige, dødsyge:
http://www.youtube.com/watch?v=0hc0buYIZXI

Og den superfede AeroX, som nu forhåbentlig bliver sat i produktion:
http://www.youtube.com/watch?v=kP59AjL0ETg&feature=related

Fra : Båt båt

Dato : 28-01-10 15:12

On Jan 28, 10:53 pm, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> Anderledes bilreklame, i stdet for de sædvanlige, dødsyge:http://www.youtube.com/watch?v=0hc0buYIZXI

> [...]

Se det i øjnene..Saab er død og borte..Sker for de fleste
Husker dem kun som en " oliefyret bongotromme" :D

Fra : Henrik B.

Dato : 28-01-10 23:15

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Se det i øjnene..Saab er død og borte..Sker for de fleste

Det er folk med holdninger som dig, Frank, Ekko m.fl., som har skylden for
finanskrisen. Det ved du godt - ik'? Med jeres pessimistiske sortsyn...

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 23:31

Henrik B. wrote:
> "Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er folk med holdninger som dig, Frank, Ekko m.fl., som har
> skylden for finanskrisen. Det ved du godt - ik'? Med jeres
> pessimistiske sortsyn...

Det er det jo netop ikke. Det er typer som dig der bevidstløs fyrer penge og
tillid i Stein Bagger typer

--
- Frank

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-10 10:36

> Det er folk med holdninger som dig, Frank, Ekko m.fl., som har skylden for
> finanskrisen. Det ved du godt - ik'? Med jeres pessimistiske sortsyn...

Kan du ikke lige forklare hvor mine holdninger
gør dig ked ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-10 20:49

">>Eque<<" <-> skrev i en meddelelse

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lige forklare hvor mine holdninger
> gør dig ked ?
Kunne vedkommende som forventet ikke

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 10:46

KLIP

> Det er folk med holdninger som dig, Frank, Ekko m.fl., som har skylden for
> finanskrisen. Det ved du godt - ik'? Med jeres pessimistiske sortsyn...

Du tror ikke, det er den russiske mafia:

http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1964684.ece

....))

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 12:23

Bjørn J. wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du tror ikke, det er den russiske mafia:
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1964684.ece

Mjow. Den var jeg allerede inde på i december også. Antonov som han hedder
svjh, er jo ikke et pænt stykke papir.

Jeg fastholder dog også stadigvæk at hovedincitamentet til handlen var det
rare EIB lån.

Hvilket jeg så også bragte på banen inden der var tale om noget lån eller
noget. Bare at jeg vidste at mulige nye ejere ville lukrere på statsstøtte.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 13:09

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilket jeg så også bragte på banen inden der var tale om noget lån eller
> noget. Bare at jeg vidste at mulige nye ejere ville lukrere på
> statsstøtte.

Af årelang erfaring, har jeg lært (specielt enginiører), når folk siger: "
jeg er enig i beslutningen, men!, man skal alligevel passe på (de siger
aldrig, hvad man skal passe på...)", så er det altid dem som mener at have
have ret, samt have taget den/de rigtige "beslutninger" og det uanset
udfaldet.

Nu vil jeg også helst kaldes 'sælger', så deri ligger nok forskellen i at
tage beslutninger..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : TL

Dato : 31-01-10 14:55

On Sun, 31 Jan 2010 13:09:14 +0100, in dk.fritid.bil "Bjørn J."
<mrbear@post.tele.dk> wrote:

>Nu vil jeg også helst kaldes 'sælger', så deri ligger nok forskellen i at
>tage beslutninger..;)

Du mener, at sælgere lykkeligvis er næsten fri for at tage
beslutninger? Udover at flytte lidt rundt på prisen indenfor det
interval produktcheferne har angivet, naturligvis.

--
Faber quisque fortunae suae
- Appius Claudius

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 15:31

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du mener, at sælgere lykkeligvis er næsten fri for at tage
> beslutninger? Udover at flytte lidt rundt på prisen indenfor det
> interval produktcheferne har angivet, naturligvis.

Det kender jeg ikke noget til, da jeg er vant til at kigge på markedets
priser, men du følte dig måske truffet ?

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 16:10

Bjørn J. wrote:
> [...]
> "beslutninger" og det uanset udfaldet.
>
> Nu vil jeg også helst kaldes 'sælger', så deri ligger nok forskellen

Sælgerne? Det er dem vi prygler på på arbejdet

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 16:59

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sælgerne? Det er dem vi prygler på på arbejdet

LOL, specielt når I bliver fyret fordi der ingen varer/ydelser sælges...

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 17:01

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> LOL, specielt når I bliver fyret fordi der ingen varer/ydelser
> sælges...

Så "toder" vi dem ....

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 17:05

> Så "toder" vi dem ....

Ja, der er frit lejde for begge parter ..... uden for porten..

mvh/Bjørn J.

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 17:30

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Du skal nu lige have denne her Frank, den kan også gå på produktcheferne:

-------------------------
En bonde i Jylland står og passer sin fåreflok.

Pludselig kommer der en spritny BMW 740. Ud stiger en københavner fyr i Hugo
Boss-habit, Gucci-sko, Ray Ban solbriller og et YSL-slips, og råber til
bonden:
- Hvis jeg kan regne ud, hvor mange får du har, må jeg så få et af dem?

Bonden kigger på fyren og svarer:
- Det er OK med mig!

Fyren tager sin Dell Notebook frem og åbner den på bilens motorhjelm. Vha.
Nokia seneste 3G-telefon kobler han sig op på en NASA-side på internettet.
Han kontakter et GPS-sattelitnavigationssystem, henter den eksakte position,
og giver data'ene videre til en NASA-sattelit, der scanner området med et
højopløsningskamera. Så åbner han digitalbilledet i Adobe Photoshop og
eksporterer det til Image Processing Facility i Hamburg. I løbet af få
sekunder får han en email på sin Palm PDA med teksten "Picture processed and
data stored". Derefter logger han sig på en MS-SQL database via ODBC og
henter et avanceret Excel-regneark. Han kopierer data'ene fra billedet ind i
regnearket, og kort efter kan han udskrive en 4-farvet rapport på 150 sider
på sin miniature-hightech-ColorLaser printer.

Fyren kaster et blik på sidste side og siger:
- Du har nøjagtig 1586 får!

- Det stemmer, siger bonden, så du må tage et af fårene.

Bonden står og betragter fyren, mens han udvælger et af fårene og bakser med
at få det ned i bagagerummet på sin BMW.

Så kigger bonden:
- Hvis jeg kan sige præcist, hvad du arbejder med, kan jeg så få fåret
tilbage?

Fyren tænker sig om et øjeblik og accepterer så.

- Du er Key Account Manager, siger bonden.

- Det er rigtigt, hvordan kunne du vide det?

- Det var ikke svært. Du er kommet, uden nogen har ringet efter dig, du
skulle have betaling for noget, jeg allerede vidste, på et spørgsmål, jeg
ikke har stillet, og brugt en masse ressourcer. Desuden har du ikke en klap
forstand på det forretningsområde, du udtaler dig om.......så vær venlig at
åbne bagagerummet og giv mig min hund tilbage!

Mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 20:44

Bjørn J. wrote:
> [...]
> Desuden har du ikke en klap forstand på det forretningsområde, du
> udtaler dig om.......så vær venlig at åbne bagagerummet og giv mig

Den er ikke helt ringe. Den ligger lige til højrebenet til en reply til
sælgerne.

--
- Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 20:42

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er frit lejde for begge parter ..... uden for porten..

Mjae .. Mit hovedargument og -anke overfor sælgerne, er at jeg ikke kan
tjene min løn ved at stå og snakke. Det forstår de ikke altid helt. De synes
det fint kan gå og bruge et kvarter på snak. I samme tidsrum kommer jeg
bagefter med mine opgaver.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 20:52

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> tjene min løn ved at stå og snakke. Det forstår de ikke altid helt. De
> synes det fint kan gå og bruge et kvarter på snak. I samme tidsrum kommer

Det løser du nemt, du siger blot eksakt, hvad du ønsker (og gerne det du
intet kender til) eller siger du ikke har tid.

Hvis du vil være rigtig seriøs, så har du lavet en aftale med sælgeren om et
besøg, hvor du har afsat tid (og da du sikkert bærer et "atomur", så
indfinder du dig også til tiden for mødet.

En sælgers tid er lige så værdifuld som en anden ens.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 22:19

Bjørn J. wrote:
> [...]
> et "atomur", så indfinder du dig også til tiden for mødet.
>
> En sælgers tid er lige så værdifuld som en anden ens.

Problemet er sgu vores "egne sælgere".

De andre fejer jeg bare af.

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 31-01-10 22:57

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Problemet er sgu vores "egne sælgere".

Nåe, de bliver bare fejet af.

mvh/Bjørn J.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-01-10 23:50

Bjørn J. wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nåe, de bliver bare fejet af.

Ens kollegaer er man jo nødt til at socialisere med. Spørgsmålet er jo bare
i hvor lang tid. Der har en sælger i mit indbyggede ur, for meget tid at
give af.

Kald det kultursammenstød.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:37

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du tror ikke, det er den russiske mafia:
>
> http://epn.dk/brancher/industri/bil/article1964684.ece

Der er skyld i finanskrisen? Næppe. )

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-01-10 23:14

Henrik B. wrote:
> Anderledes bilreklame, i stdet for de sædvanlige, dødsyge:
> http://www.youtube.com/watch?v=0hc0buYIZXI

Dødsyg rekvalme.

> Og den superfede AeroX, som nu forhåbentlig bliver sat i produktion:
> http://www.youtube.com/watch?v=kP59AjL0ETg&feature=related

Den første var så dødssyg at jeg ikke gad se den her.

--
- Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 29-01-10 00:50

> Dødsyg rekvalme.

> Den første var så dødssyg at jeg ikke gad se den her.

Den ser ellers meget fed ud, men reklamerne er ikke anderledes end de fleste
andre, synes jeg. Denne kommentar kunne dog lige få mig til at grine lidt:

" I'm sorry guys, but you're looking at a piece of cheap GM trash. It has
nothing in common with what made Saab Saab. What makes a real Saab real is?
being able to crash head-on into a moose in 90 KPH, and the moose sliding
OVER the car without giving it a scratch. Because of a windshield pole that
stretches all the way down to the wheel because the designers were
engineers, not economists. Making it a STURDY car. And now they're employing
economists designing trash."

Måske er der noget om det. Måske bliver det anderledes i fremtiden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 01-02-10 00:41

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Den første var så dødssyg at jeg ikke gad se den her.

Jeg véd godt at det ikke er noget for dig, eftersom den taler til
intellektet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-01-10 06:55

Henrik B. wrote:

> Og den superfede AeroX, som nu forhåbentlig bliver sat i produktion:
> http://www.youtube.com/watch?v=kP59AjL0ETg&feature=related

Fin modelbil. Jeg vil ha' sådan en hund!

(nu holder vi os lige til det sobre)

--
vh
Torben

Fra : Ralph Køster

Dato : 29-01-10 15:25

Forestil dig det sygeste regnvejr...du kommer løbende hen til din saab AeroX
og åbner døren....
Pludselig er bilen fyldt med vand....og jeg mener HELT fyldt med vand...

Fed bil men ikke den mest intelligente døråbnings mekanik/teknik.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-10 22:15

"Ralph Køster" <Get@Grip.now> skrev i meddelelsen
> Forestil dig det sygeste regnvejr...du kommer løbende hen til din saab
> AeroX og åbner døren....
> Pludselig er bilen fyldt med vand....og jeg mener HELT fyldt med vand...

Det kan jeg ikke forestille mig - det er der nok tænkt på...

> Fed bil men ikke den mest intelligente døråbnings mekanik/teknik.

Det er sgu da den fedeste døråbningsteknik, der er set de sidste mange
årtier - mågevinger go home...

Fra : Armand

Dato : 30-01-10 17:10

Henrik B. skrev:
> "Ralph Køster" <Get@Grip.now> skrev i meddelelsen
>
> Det kan jeg ikke forestille mig - det er der nok tænkt på...

> Det er sgu da den fedeste døråbningsteknik, der er set de sidste mange
> årtier - mågevinger go home...

Gad vide om det er udsprunget fra et medvinds-økonomi concept?

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-10 22:14

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Fin modelbil. Jeg vil ha' sådan en hund!

Bortset fra at den funker og er fuld kørbar...

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-02-10 08:05

Henrik B. wrote:

> Bortset fra at den funker og er fuld kørbar...

OK - stor modelbil aka prototype.

--
vh
Torben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-02-10 22:27

Torben Scheel wrote:

> OK - stor modelbil aka prototype.

Den er vel meget en Spyker. Håndværksfremstillet prototype.

--
- Frank

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-01-10 19:25

> Dødsyg rekvalme.

Ahh? Hvad foretrækker du så.. Ariels reklamer? Det må du gøre for de er i
hver deres ende, så hvis denne er dødsyg så elsker du Ariels. Nothing in-
between

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-01-10 21:26

> Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke finder ret mange rekvalmer
> sjove.

Ditto.

> Nogle af dem jeg finder ok, er fx Harry og Bahnsen.

På nær den seneste "rap-version"... gawd den er ringe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-01-10 17:29

On Sat, 30 Jan 2010 17:06:27 +0100, Armand wrote:

> Danske spil's, med blondinen der ser helt andre ting for sig(*) når hun
> hører sportsudsendelser fra TV i baggrunden, er sublime!
>
> (*):
> - "så får de foræret et mål"
> - "får en ostemad"
> - "stempler ham på låret"
> - "holde stillingen" (aktuel)

De bedste er dem, hvor der klippes til blondinen, mens kommentaren
fortsætter i tvetydig stil:

"Han klipper ham" ... "De har vist noget kørende de to".
"Nu må han prøve at komme op af bunkeren" ... "Nejj, han falder tilbage i
bunkeren".