Ting man kan gøre med guds velsignelse
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 11:30

med dig knuste jeg mænd og kvinder,
med dig knuste jeg gamle og unge,
med dig knuste jeg drenge og piger
(jeremias 51,22)

Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har haft samleje med en mand.
Alle piger derimod, der ikke har haft samleje med en mand, skal I lade
leve hos jer.
(4. Mos. 31,17-18)

Skulle du have nogen kvababbelser med ovenstående, så husk at Jesus
støtter op om alt udgået af guds mund. Resten følger af sig selv. Så
hvor gud siger, du ikke må slå ihjel, da mener gud naturligvis, at det
er trofaste jøder, du ikke må slå ihjel - for det fremgår helt klart af
GT, at du gerne må slå andre ihjel - og Jesus sagde jo:

Men han svarede: »Der står skrevet: >Mennesket skal ikke leve af brød
alene, men af hvert ord, der udgår af Guds mund.
(mat. 4,4)

Jesus tog det skrevne fra - 5. Mos. 8,3

Han ydmygede dig og lod dig sulte og gav dig manna at spise, som hverken
du eller dine fædre kendte, for at lade dig vide, at mennesket ikke
lever af brød alene, men af alt, hvad der udgår af Herrens mund.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 12:28

Henrik Svendsen skrev:
> [...]
>

> Dræb nu alle drenge og alle kvinder, der har haft samleje med en mand.
> Alle piger derimod, der ikke har haft samleje med en mand, skal I lade

Det må du tage op med jøderne. De forstår GT forskelligt
fra kristne.

> [...]
> du eller dine fædre kendte, for at lade dig vide, at mennesket ikke
> lever af brød alene, men af alt, hvad der udgår af Herrens mund.

Du skal gå ind på biblen.info, så har du ammunition til
mange dage.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 12:49

Vidal wrote:

> Det må du tage op med jøderne. De forstår GT forskelligt
> fra kristne.

Mon dog. Du finder næppe en kristen, der vil sige, at gud ikke mente,
hvad den lod udgå af sin mund i GT.

> Du skal gå ind på biblen.info, så har du ammunition til
> mange dage.

Vær ikke så sky. Kom endelig med det, hvis du mener, biblen.info har
noget at tilføje diskussionen.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 12:56

Henrik Svendsen skrev:

> Mon dog. Du finder næppe en kristen, der vil sige, at gud ikke mente,
> hvad den lod udgå af sin mund i GT.

Jesus havde jo netop et opgør med de rettroende jøder om
forståelsen af GT. Det er noget med lovreligion kontra
ikke-lovreligion.

???

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 13:09

Vidal wrote:

> Jesus havde jo netop et opgør med de rettroende jøder om
> forståelsen af GT. Det er noget med lovreligion kontra
> ikke-lovreligion.

Jesus siger blot, at man skam godt kan komme i himlen, selvom man ikke
overholder lovene. Han siger således ikke, at lovene ikke må
overholdes/efterleves. Ergo - vi er tilbage ved "ting man kan gøre med
guds velsignelse". Jesus' tilføjelse er, at man også kan gøre de ting,
gud har forbudt - for der er tilgivelse og om nødvendigt skal han
personligt tage synden på sig. På nær en enkelt ting. Det er noget med
helligånden; men har ingen betydning her.

> ???

??? ?

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 13:20

On Thu, 28 Jan 2010 12:55:39 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jesus havde jo netop et opgør med de rettroende jøder om
>forståelsen af GT.

havde han nu også det?

var det ikke mere et opgør med alle datidens gloriepudsere som troede
alt for meget om dem selv?

nogle kristne har en grim uvane med IKKE at VILLE forholde sig til
Jesu egne ord

Matthæus 5,17 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller
profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde.

Matthæus 5,17 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller
profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde.

Matthæus 5,18 Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal
ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før
alt er sket.

Matthæus 5,19 Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer
mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i
Himmeriget.

>Det er noget med lovreligion kontra
>ikke-lovreligion.

meget af hvad den græske løgner og den tyske antisemit skrev havde de
ikke belæg for i hverken GT eller NT

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 13:38

!@´´ skrev:

> havde han nu også det?
>
> var det ikke mere et opgør med alle datidens gloriepudsere som troede
> alt for meget om dem selv?

Sådan kan man godt udtrykke det. Gloriepudsning er per
definition hykleri og Jesus tager stærkt afstand fra
hykleri.

> [...]
> mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
> den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i

Jamen det falder da fint i hak med min kristendom.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 13:44

On Thu, 28 Jan 2010 13:38:22 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Sådan kan man godt udtrykke det. Gloriepudsning er per
>definition hykleri og Jesus tager stærkt afstand fra
>hykleri.

hvorfor mener en hel del kristne da at de kan udlægge dette som et
opgør med selve GT?

opgøret var jo med nogle personer ikke med "loven og profeterne"

OK

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 13:57

!@´´ skrev:

> hvorfor mener en hel del kristne da at de kan udlægge dette som et
> opgør med selve GT?

Fordi det er det. Jeg har i flere omgange prøvet at
forklare dig sammenhængene, det er ikke lykkedes,
derfor vil jeg afholde mig fra yderligere forklaringer.

> opgøret var jo med nogle personer ikke med "loven og profeterne"

Nogle personer, som du kalder det, - jøderne - forstod
ikke, hvad det var, GT gav udtryk, hvad det er Gud vil med
mennesket.

Det forsøgte Jesus at forklare dem.

NT er denne forklaring.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 14:24

On Thu, 28 Jan 2010 13:57:16 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Fordi det er det. Jeg har i flere omgange prøvet at
>forklare dig sammenhængene, det er ikke lykkedes,

nej,

og med god grund

da en sådan forklaring ikke på nogen måde kan tage udgangspunkt i hvad
sagnfiguren Jesus sagde

> [...]
>
>Nogle personer, som du kalder det, - jøderne - forstod
>ikke, hvad det var, GT gav udtryk, hvad det er Gud vil med

og ret så fikst har man medtaget en selvudnævnt løgnagtig græker i NT

hans skriverier kan for at sige det midt ikke udlægges som andet end
fordrukkent vås

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 17:53

"!@´´" skrev i

[ ... ]
> sagnfiguren Jesus sagde

Der er fin konsensus blandt anerkendte seriøse og saglige historieforskere
om at Jesus er en historisk person.

Det er kun nogle fanatiske fundamentalistiske atister der fornægter dette.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 18:06

Andreas Falck wrote:
> "!@´´" skrev i
>
> [ ... ]
>
> Der er fin konsensus blandt anerkendte seriøse og saglige
> historieforskere om at Jesus er en historisk person.

Konsensus ligefrem? Fordi du begår en tautologi, måske?

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-10 23:30

Henrik Svendsen skrev i

> Konsensus ligefrem? Fordi du begår en tautologi, måske?

Du har jo ingen viden på området, det ses jo ganske tydeligt.

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 23:50

baseret på hvad?

Fra : "!@´´"

Dato : 29-01-10 00:43

http://www.biblen.info/Galleri/videnskab-religion.htm

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-10 23:31

"!@´´" skrev i

> http://www.biblen.info/Galleri/videnskab-religion.htm

HA HA HA

Den side er jo det rene galamatias og er en sølle dansk ateists dårlige
oversættelser fra en engelsksproget ateistiske anti-kristenside.

Fra : "!@´´"

Dato : 02-02-10 10:44

On Mon, 1 Feb 2010 23:31:16 +0100, "Andreas Falck"

påpeg fejl i informationer på siden

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-02-10 23:46

"!@´´" skrev i

[ ... ]
> påpeg fejl i informationer på siden

Det er jo gjort så mange gange at det vil være det rene tidsspilde at
gentage hvad der allerede er sagt.

Fra : "!@´´"

Dato : 03-02-10 16:52

On Tue, 2 Feb 2010 23:45:52 +0100, "Andreas Falck"

oversat til dansk

det kunne du så ikke

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-02-10 22:42

"!@´´" skrev i

[ ... ]
> det kunne du så ikke

Jo, men det er jo gjort så mange gange før, og det har vist sig at heller
ikke det har nogen effekt over dit bibel- og kristendomshad.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 13:50

Vidal wrote:

> Jamen det falder da fint i hak med min kristendom.

Ja, man hører for sig, hvordan Villy går rundt i himmeriget og kalder
folk for 'lille' og 'stor'. Jeg har svært ved at forestille mig et sted,
Villy ville føle sig bedre tilpas.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 13:58

Henrik Svendsen skrev:

> Ja, man hører for sig, hvordan Villy går rundt i himmeriget og kalder
> folk for 'lille' og 'stor'. Jeg har svært ved at forestille mig et sted,
> Villy ville føle sig bedre tilpas.

Jeg fatter ikke, hvad du mener; hvad er det, du vil
sige?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 14:03

Vidal wrote:

> Jeg fatter ikke, hvad du mener; hvad er det, du vil
> sige?

At Matthæus's beretning om, hvad man skal kalde folk i himmeriget,
falder fint i hak med din kristendom.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 14:08

Henrik Svendsen skrev:

> At Matthæus's beretning om, hvad man skal kalde folk i himmeriget,
> falder fint i hak med din kristendom.

Hvordan gør den det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 14:25

On Thu, 28 Jan 2010 13:58:26 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg fatter ikke, hvad du mener; hvad er det, du vil
>sige?

at i guds rige er der så en meget stor forskel på folk

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 13:09

On Thu, 28 Jan 2010 12:28:26 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det må du tage op med jøderne. De forstår GT forskelligt
>fra kristne.

jeps,

de kristne har VALGT at tage mere efter en selvudnævnt løgnagtig
græsk apostel og en tysk antisemit end efter hvad deres superhelt i NT
har sagt

<<<<
Jesus:
[...]
<<<<<

og inden Vidal med sin sædvanlige dårlige hukommelse begynder at våse

loven der referes til er mosebøgerne

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 13:19

"!@´´" wrote:

> [...]
> mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
> den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i

Retfærdigvis skal det bemærkes, at Jesus alligevel lader synderne komme
i himmeriget - med tilhørende brødebetyngethed - og som "de mindste"
ganske vist; men dog. Havde faktisk aldrig tænkt over, at Himmeriget er
gradueret og opdelt hierarkisk.

Kommer lige i tanker om, at Vidal andetsteds lader os fortælle, at
udelukkelse oa. er det største onde. Måske Vidal burde tage en alvolig
snak med Jesus?

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 13:36

On Thu, 28 Jan 2010 13:18:56 +0100, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>i himmeriget - med tilhørende brødebetyngethed - og som "de mindste"
>ganske vist; men dog. Havde faktisk aldrig tænkt over, at Himmeriget er

sikkert, man vil jo gerne bibeholde medlemstallet

jeg satser nu mere på at ende i Valha

smart religon ham Moses opfandt forøvrigt,
først opremser man en hel masse til lejligheden opfundne synder som
guden misbilliger - og medfølgende trusler om svovlpøle og evig
fortabelse

for derefter at opfinde tilgivelse for se før frit opfundne synder-

altså tilgivlese på betingelsae af at man ikke stiller utidige
spørgsmål og ellers bare tror på (og underkaster sig) guden og ellers
opfører sig som magthaveren altså ham der opfandt guden ønsker

>Kommer lige i tanker om, at Vidal andetsteds lader os fortælle, at
>udelukkelse oa. er det største onde. Måske Vidal burde tage en alvolig
>snak med Jesus?

<OT>

kommer i tanker om den gamle ma... ØH ældre herre på plejehjemmet
der havde fundet sin katekismus frem og læste de til bud Martin Luther
spiser kristne af med , og tårerne begyndte at trille ned ad mandens
kinder, men så tog han sig sammen og sagde:
"Ja, ja jeg har da i hvert fald ikke slået nogen ihjel"

Gad for øvrig vide hvorfor Luther ikke kunne unde de kristne de ti bud
Moses bragte ned fra bjerget på stentavlerne?

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 13:41

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
>
> Kommer lige i tanker om, at Vidal andetsteds lader os fortælle, at
> udelukkelse oa. er det største onde. Måske Vidal burde tage en alvolig

Jeg kan ikke lige se sammenhængen. Vil du forklare yderligere?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 13:57

Vidal wrote:

> Jeg kan ikke lige se sammenhængen. Vil du forklare yderligere?

Hvis du ikke bliver i ham, så kastes du væk. Som han siger - man samler
dem [dem der ikke vil være i Jesus] sammen og kaster dem i ilden og de
bliver brændt. Det kan man da kalde at blive udelukket fra det gode
selskab? Gider du fortælle Jesus, at alle uanset hvad, skal have lov at
komme i himmerig?

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 14:07

Henrik Svendsen skrev:

> [...]
> bliver brændt. Det kan man da kalde at blive udelukket fra det gode
> selskab? Gider du fortælle Jesus, at alle uanset hvad, skal have lov at

Hvad vil du der, du tror jo ikke det eksisterer? Lad os
nu have vores klub, som med tiden bliver mere og mer ekslusiv,
i fred.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 14:21

Vidal wrote:

> Hvad vil du der, du tror jo ikke det eksisterer? Lad os
> nu have vores klub, som med tiden bliver mere og mer ekslusiv,
> i fred.

Nånånå - du vil nok ikke arbejde seriøst for, at udelukkelsen ("det
største onde" - remember?) ophæves!? Når det kommer til stykket er du en
kristen farisær?

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 15:01

Henrik Svendsen skrev:

> Nånånå - du vil nok ikke arbejde seriøst for, at udelukkelsen ("det
> største onde" - remember?) ophæves!?

Det største onde? Ikke på stående fod, er det noget,
jeg har sagt? Eller tænker du på Kierkegaard, for hvem
'Kjedsomheden' var det største onde.

> Når det kommer til stykket er du en
> kristen farisær?

Nu er dette synspunkt kædet sammen med det forrige, som
jeg ikke forstår, så hvad der lige nu får dig til at sige
det, forstår jeg ikke.

Udgangspunktet i kristendommen er, at vi alle er lige
store syndere. Den kristne kan opnå forladelse for sine
synder.

Men jeg har jo ingen magt over, hvem der kommer i Paradis,
det har kun Gud, så du har måske en chance. Men såvidt jeg
kan se, er betingelserne skærpede for ikke-troende. Du kan
prøve at læse bjergprædiken, om du falder ind under
kategorien, der frelses uden tro.

Men jeg vil ikke anbefale det, du er for anstrengende at
have løbende rundt i en evighed, selv hvis du er befriet
for dine jordiske problemer og måske kan se tingene klarere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 15:26

Vidal wrote:

> Det største onde? Ikke på stående fod, er det noget,
> jeg har sagt?

Du brugte det citeret som pointe for 3 en halv time siden. Din stillen
dig undrende an er den tykkeste forstillelse :)

> Eller tænker du på Kierkegaard, for hvem
> 'Kjedsomheden' var det største onde.

Nej, kedsomhed er noget andet end udelukkelse.

> Nu er dette synspunkt kædet sammen med det forrige, som
> jeg ikke forstår, så hvad der lige nu får dig til at sige
> det, forstår jeg ikke.

Det er et spørgsmål. Du virker som en, der lægger stor vægt på Jesu
forordning(er)/budskab - som de jødiske farisæer lagde stor vægt på
deres foretrukne forordninger/budskab.

> Udgangspunktet i kristendommen er, at vi alle er lige
> store syndere.

Nej. At alle er syndere; men ikke at alle er lige store syndere. Nogen
er faktisk så syndige, at de slet ikke kan tilgives - ifølge NT. Andre
er lidt mindre syndige; men trods alt så syndige, at de skal kaldes
"lille". Endelig er der dem, som er så lidt syndige og så fromme, at de
skal kaldes "store".

> Den kristne kan opnå forladelse for sine
> synder.

Jep, pånær en enkelt. Og det gælder kun, hvis synderen beder om
forladelse i tide og stopper sin synd. Lignelsen med olielampen du ved.
Hvis det ikke lige nåes, fordi tingene pludselig går lidt hurtigt ..
tough luck.

> [...]
> have løbende rundt i en evighed, selv hvis du er befriet
> for dine jordiske problemer og måske kan se tingene klarere.

Bare rolig - jeg omdannes til aske og bliver til næring for mandeltræet
i vores have. Hvis træet går ud pga. det, har konen lovet at plante
noget mere robust i stedet.

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 15:49

On Thu, 28 Jan 2010 15:00:52 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Udgangspunktet i kristendommen er, at vi alle er lige
>store syndere.

??????

gad vide hvorfor Jesus fremhæver nogle som de vigtigste

Markus 12,29 Jesus svarede: »Det første bud er: Hør Israel! Herren vor
Gud, Herren er én,

Markus 12,30 og du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af
hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke.'

Markus 12,31 Dernæst kommer: 'Du skal elske din næste som dig selv.'
Intet andet bud er større end disse.«

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 16:39

!@´´ skrev:

> ??????
>
> gad vide hvorfor Jesus fremhæver nogle som de vigtigste

Jesus fortæller de vigtigste bud i loven og ender ved
næstebudet, som han så siger er selve lovens essens.
Måske ikke lige med de ord.

> [...]
> hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke.'
>
> Markus 12,31 Dernæst kommer: 'Du skal elske din næste som dig selv.'

Al synd udspringer af det faktum, at vi ikke er i stand
til at elske vor næste som os selv. Det er det, der er
synden, men det har jeg vist fortalt dig før.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 17:00

Vidal wrote:

> Jesus fortæller de vigtigste bud i loven og ender ved
> næstebudet, som han så siger er selve lovens essens.
> Måske ikke lige med de ord.

Nej, for det siger han jo ikke. Han siger "Intet andet bud er større end
_disse_".

> Al synd udspringer af det faktum, at vi ikke er i stand
> til at elske vor næste som os selv. Det er det, der er
> synden,

Det er dog forbavsende så let og elegant du går uden om de to bud, Jesus
sætter som de første. Hvoraf det endda tydeligt fremgår, at Jesus
udelukkende henvender sig til jøderne.

Jesus siger heller ikke noget om, at al synd (hvad er egentlig synd i
din kristendom?) udspringer af ... osv.

Tværtom siger Jesus direkte om dem, der bryder moselovene:"Og da vil jeg
sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som
begår lovbrud!"

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 17:57

Henrik Svendsen skrev i

[ ... ]

> Nej, for det siger han jo ikke. Han siger "Intet andet bud er større
> end _disse_".

Fordi netop disse to bud rummer hele loven! - DET er jo hvad Jesus siger.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 18:01

Andreas Falck wrote:
> Henrik Svendsen skrev i
>
> [ ... ]

> Fordi netop disse to bud rummer hele loven! - DET er jo hvad Jesus
> siger.

Øh javel, så Jesus kan altså ikke tælle?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 18:06

Henrik Svendsen skrev i

[ ... ]
> Øh javel, så Jesus kan altså ikke tælle?

Prøv noget nyt: læs teksten og hold din fantasi udenfor

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 00:11

Andreas Falck wrote:
> Henrik Svendsen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Prøv noget nyt: læs teksten og hold din fantasi udenfor

Du mener altså, at når Jesus siger "disse" efter at have nævnt tre bud,
så er det kun de to af dem, han tænker på? Okay, hvordan mener du, at
det fremgår af teksten?

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-10 23:38

Henrik Svendsen skrev i

> Du mener altså, at når Jesus siger "disse" efter at have nævnt tre
> bud, så er det kun de to af dem, han tænker på? Okay, hvordan mener
> du, at det fremgår af teksten?

Er du virkelig så dum - eller lader du blot som om du er det.

Prøv igen at finde ud af hvad det egentlig er Jesus siger om Budene (Guds
Lov). Det kunne være det ville være lærerigt for dig, så du kunne komme ud
af dine vildfarelser, hvis du da ellers har viljen til det.

Fra : "!@´´"

Dato : 02-02-10 10:50

On Mon, 1 Feb 2010 23:38:21 +0100, "Andreas Falck"
<dewnull@tiscali.invalid> wrote:

>Prøv igen at finde ud af hvad det egentlig er Jesus siger om Budene (Guds
>Lov).

Matthæus 5,18

Matthæus 5,19

Lukas 16,17

Matthæus 19,16 - Matthæus 19,17

Johannes 5,46 - Johannes 5,47

>Det kunne være det ville være lærerigt for dig, så du kunne komme ud
>af dine vildfarelser, hvis du da ellers har viljen til det.

du skulle selv prøve

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 22:22

Henrik Svendsen skrev:

> Nej, for det siger han jo ikke. Han siger "Intet andet bud er større end
> _disse_".

Ok.

> Det er dog forbavsende så let og elegant du går uden om de to bud, Jesus
> sætter som de første. Hvoraf det endda tydeligt fremgår, at Jesus
> udelukkende henvender sig til jøderne.

Sådan opfatter kristne det ikke. Så det kommer du nok ikke
langt med.

> Jesus siger heller ikke noget om, at al synd (hvad er egentlig synd i
> din kristendom?) udspringer af ... osv.

Synden er, ikke at kunne elske sin næste som sig selv.

> Tværtom siger Jesus direkte om dem, der bryder moselovene:"Og da vil jeg
> sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer. Bort fra mig, I som
> begår lovbrud!"

Efter Jesus' udsagn er - du skal elske Gud og din næste som dig
- selve moseloven.

Sådan ser kristne på det, at du har en anden mening betyder ikke
noget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 00:43

Vidal wrote:

> Ok.

> Sådan opfatter kristne det ikke. Så det kommer du nok ikke
> langt med.

Overraskende. Det kunne jeg godt mig at høre mere om; men først ...
hvornår blev kristne enige om, at det ikke var henvendt specifikt til
jøderne, da han sagde "Hør Israel!"?

> Synden er, ikke at kunne elske sin næste som sig selv.

Og det er så det? Det er slet ikke så stor en kapitalsynd at have flere
guder - man behøver ikke elske gud af hele sit hjerte og hele sin
styrke? Er det en ændring der blev indført efter Bibelselskabets seneste
udgivelse?

> Efter Jesus' udsagn er - du skal elske Gud og din næste som dig
> - selve moseloven.

Åh, der kom "elske gud" alligevel med. Men det er ikke så stor en synd
ikke at elske gud?

> Sådan ser kristne på det, at du har en anden mening betyder ikke
> noget.

Jeg har bestemt ingen mening om, hvordan kristne ser på det - udover de
nok ser lidt mere forskelligt på det, end du forestiller dig.

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-01-10 18:27

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Al synd udspringer af det faktum, at vi ikke er i stand
> til at elske vor næste som os selv. Det er det, der er
> synden, men det har jeg vist fortalt dig før.

Jamen, det er jo derfor vi skal fødes på ny, for er vi det, er det naturligt
at vi elsker vores næste som os selv, eller det skulle det være.

kærligheden består i at Gud elskede os først, dvs, vi fyldes med den
erkendelse, som så gør at vi ikke kan lade være med at elske mennesker, når
Gud nu elsker os.

Ole

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 15:50

Ole Madsen wrote:
> [...]
>
> Jamen, det er jo derfor vi skal fødes på ny, for er vi det, er det
> naturligt at vi elsker vores næste som os selv, eller det skulle det

Jeg tror det bud går ud fra, at man elsker sig selv :)

> kærligheden består i at Gud elskede os først, dvs, vi fyldes med den
> erkendelse, som så gør at vi ikke kan lade være med at elske
> mennesker, når Gud nu elsker os.

En kærlighed man nemt forstår, når man føder et vanskabt barn, der lider
de vildeste smerter i flere år før det dør. Et eller andet sted burde
det få selv kraftstroende kristne til at revurdere, hvordan verden
hænger sammen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-01-10 16:54

"Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror det bud går ud fra, at man elsker sig selv :)

1 John 4:10-11 10 Deri består Kærligheden: ikke at vi have elsket Gud, men
at han har elsket os og udsendt sin Søn til en Forsoning for vore Synder.
11 I elskede! har Gud således elsket os, da ere også vi skyldige at elske
hverandre.

> [...]
> de vildeste smerter i flere år før det dør. Et eller andet sted burde det
> få selv kraftstroende kristne til at revurdere, hvordan verden hænger

jeg har aldrig sagt at verden er fuldkommen, det er den ikke, der er meget
smerte og død, men midt i det hele kan Gud stadig gøre det godt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 17:34

Ole Madsen wrote:
> [...]
> Gud, men at han har elsket os og udsendt sin Søn til en Forsoning for
> vore Synder. 11 I elskede! har Gud således elsket os, da ere også vi

Speciel "kærlighed" der omfatter alskens død og ulykke - også den af
guden direkte nedkaldte som f.eks. over Ægyptens førstefødte.

Okay, på den måde er det jo ingen sag at "elske sin næste".

> jeg har aldrig sagt at verden er fuldkommen, det er den ikke, der er
> meget smerte og død, men midt i det hele kan Gud stadig gøre det godt.

Den kan efter sigende gøre alt. Helbrede alle sygdomme. Forhindre alle
sygdomme. osv. Men det er ikke det "kærlighed" og "elske" handler om.
Folk flest har blot misforstået, hvad kærlighed er for en størrelse.

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-01-10 18:39

> Den kan efter sigende gøre alt. Helbrede alle sygdomme. Forhindre alle
> sygdomme. osv. Men det er ikke det "kærlighed" og "elske" handler om. Folk
> flest har blot misforstået, hvad kærlighed er for en størrelse.

kærlighed er at give sig selv for sn næste, som jeg ser det

Ole

Fra : Harald Mossige

Dato : 29-01-10 19:17

Ole Madsen skreiv:

> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
>
> kærlighed er at give sig selv for sn næste, som jeg ser det

Det må være en "perfekt" religion; man skal bare ha edle tanker og
teorier. Det har aldrig vert tanken at "troende" skulle praktisere
"kjærligheten" overfor andre mennesker.

F- F

HM

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-01-10 19:42

Ole Madsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
>
> kærlighed er at give sig selv for sn næste, som jeg ser det

Ok, når bare vi er enige om, at næstekærlighed betyder, at man skal
helbrede syge og fjerne fattigdom - eller i øvrigt gøre noget af alt
det, som gud tydeligvis heller ikke giver sig af med. Vi er enige om, at
gud sætter eksemplet til efterfølgelse. Også når det kommer til
ægyptiske førstefødte og lignende.

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 13:40

!@´´ skrev:

> og inden Vidal med sin sædvanlige dårlige hukommelse begynder at våse
>
> loven der referes til er mosebøgerne

Som Jesus forstod anderledes en jøderne. Det er det, der
er pointen i kristendommen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 13:47

On Thu, 28 Jan 2010 13:40:17 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Som Jesus forstod anderledes en jøderne. Det er det, der
>er pointen i kristendommen.

nej

det er sådan de kristne har valgt

kristendommen baserer sig mere på hvad den græske løgner og den tyske
antisemit skrev end på hvad Jesus sagde

jeg vil lige her gøre opmærksom på at der ind til videre ikke er
fundet bevis på at den i NT omtalte Jesus overhovedet eksisterede

tværtimod kan man sige

Fra : Vidal

Dato : 28-01-10 14:02

!@´´ skrev:

> nej

Jo.

> det er sådan de kristne har valgt

Selvfølgeligt, hvad ellers?

> kristendommen baserer sig mere på hvad den græske løgner og den tyske
> antisemit skrev end på hvad Jesus sagde

Du forstår det ikke og du kan ikke forklares det.

> jeg vil lige her gøre opmærksom på at der ind til videre ikke er
> fundet bevis på at den i NT omtalte Jesus overhovedet eksisterede

Der findes da en righoldig litteratur, der beskriver Jesus,
hvad mere kan man forlange.

> tværtimod kan man sige

Hvordan det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 28-01-10 14:37

On Thu, 28 Jan 2010 14:01:36 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jo.

>Selvfølgeligt, hvad ellers?

vil du dermed påstå at kristne IKKE tillægger Luther og Paulus nogen
betydning?

>Du forstår det ikke og du kan ikke forklares det.

>Der findes da en righoldig litteratur, der beskriver Jesus,

og hvad så

det første Anders And blad udkom for mange år siden

>hvad mere kan man forlange.

>Hvordan det?

astronomer og historieskrivere der levede og skrev på samme tid som de
kristne påstår at Jesus skulle have levet skiver ABSOLUT INTET om
manden

og det er jo temmelig mystisk at barnemord i Bethlehem 3 timers mørke
forlængst afdøde profeter stod op af deres grave og gav sig til kende
for folk i Jerusalem
under den jødiske påske samt druknede svin i tusindvis ikke omtales

og det fordrukne vås er UDTALT når det gælder denne sagnfigurs fødsel
-

hvorledes skulle Herodes kunne beordre et barnemord(som der ikke er
historisk belæg for) mens Kvirinius var landshøvding i Syrien?

de fire evangelister kunne ikke en gang finde ud af at få deres
tegneserier synkroniseret -

flygtede Josef, Maria og superhelten til Egypten eller gjorde de ikke?

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 17:59

"!@´´" skrev i

> nej

Jo, men det har du nok ikke forstand nok til at fatte, for det fremgår jo
tydeligt af dine skriblerier at du ikke har hverken fattet eller forstået
hverken de bibelske tekster eller kristendommen.

Og det vil også være det rene tidsspilde at prøve at forklare dig dette.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 17:49

Vidal skrev i

> Det må du tage op med jøderne. De forstår GT forskelligt
> fra kristne.

Det var bedre at lære fjolset hvordan man skal læse en hebraisk tekst der er
ca. 2700 år gammel og skrevet i en helt anden kultur end vores.

Den slags kan man ikke forvente af gudløse, gudsfornægtere og afgudsdyrkere!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-01-10 18:04

Andreas Falck wrote:
> Vidal skrev i

> Det var bedre at lære fjolset hvordan man skal læse en hebraisk tekst
> der er ca. 2700 år gammel og skrevet i en helt anden kultur end vores.

'Fjols' - er det en slags tåbe?

> Den slags kan man ikke forvente af gudløse, gudsfornægtere og
> afgudsdyrkere!

Du og Bibelselskabet synes at have jeres uoverensstemmelser.

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-01-10 18:06

Henrik Svendsen skrev i

[ ... ]
> Du og Bibelselskabet synes at have jeres uoverensstemmelser.

På enkelte punkter, ja.

Fra : Lyrik

Dato : 28-01-10 19:05

On 28 Jan., 13:20, "!@´´" <1...@iindnkvalid.invavlid> wrote:

> [...]
> mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
> den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jesus var underlagt Moseloven. Han nedbrød den ikke. Den var bare
forældet. Den var forældet og ubrugelig fordi den ikke førte et eneste
menneske frem til en frelse og et evigt liv. Den blev udskiftet efter
at den var blevet opfyldt. Så det blev opfyldt alt sammen. Der var
brug for et helt andet lovtiltag som kunne frelse menneskene. Den lov
trådte i kraft ved Jesu død.
Den gamle lov havde nogle positive tiltag som man ikke bare skal
anbefale at bryde. At man vasker sig og ikke er inficeret og beskidt,
for eksempel.

Jens
P.S. Du optræder som i et mummespil, med sort hætte over hovedet.
Kunne du ikke slippe bare et fornavn ud? Gør du det ikke skal du ikke
vente en eneste kommentar fra mig, i hvert fald.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 04:51

Lyrik wrote:

> [...]
> forældet. Den var forældet og ubrugelig fordi den ikke førte et eneste
> menneske frem til en frelse og et evigt liv. Den blev udskiftet efter

Udskiftet men ikke nedbrudt? Ligesom man udskifter en udtjent bygning
med en anden uden at nedbryde den første ... ? Hvordan udskifter man
uden at nedbryde?

> Så det blev opfyldt alt sammen.

Hvad blev opfyldt? Kan man opfylde et forbud mod at spise svinekød? Kan
man opfylde et forbud mod at stjæle? Kan man opfylde et forbud mod
ægteskabsbrud?

> Der var
> brug for et helt andet lovtiltag som kunne frelse menneskene.

Det siges ellers, at det var regler fra den gamle lov, Jesus lagde
særlig vægt på - tre styks af dem for at være præcis (uden dog på nogen
måde at afskrive de andre love). Ja, Vidal mente, det kun var en, og
Andreas holder på, at det er to; men ... en dag opnåes der måske enighed

> Den lov
> trådte i kraft ved Jesu død.

Ikke før?

Og hvad mener egentligt Jakob i 1,17 når han skriver:
"Alle gode og fuldkomne gaver kommer ned fra oven, fra lysenes fader,
hos hvem der ikke findes forandring eller skiftende skygge."

Mener han mon, at der slet ikke er blevet udskiftet noget?

> Den gamle lov havde nogle positive tiltag som man ikke bare skal
> anbefale at bryde. At man vasker sig og ikke er inficeret og beskidt,
> for eksempel.

Er der slet ikke nogen af de gamle love, du vil anbefale at bryde?

Fra : "!@´´"

Dato : 29-01-10 14:20

On Fri, 29 Jan 2010 04:51:02 +0100, "Henrik Svendsen"
<hrsvendsen@msn.com> wrote:

>Udskiftet men ikke nedbrudt? Ligesom man udskifter en udtjent bygning
>med en anden uden at nedbryde den første ... ? Hvordan udskifter man
>uden at nedbryde?

du skal se

det sagnfiguren jesus kom med var alle tillægsparagrafferne og senere
bekendtgørelser

>Hvad blev opfyldt?

Jesus pointerede ved flere lejligheder at han ikke var kommet for at
ændre loven
loven=mosebøgerne +profeterne

hvis han mente at skulle opfylde var det profetierne,

men da mange profetier ikke just er kendt for at være præcise, er der
jo åbnet for vide fortolkninger

Fra : Vidal

Dato : 29-01-10 14:40

!@´´ skrev:

> [...]
>
> hvis han mente at skulle opfylde var det profetierne,
>
> men da mange profetier ikke just er kendt for at være præcise, er der

Det, Jesus mente med det, var, at han gav den korrekte
forståelse af loven, imodsætning til jødernes forståelse,
den jødiske lovreligion.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 29-01-10 14:47

On Fri, 29 Jan 2010 14:40:03 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det, Jesus mente med det, var, at han gav den korrekte
>forståelse af loven, imodsætning til jødernes forståelse,
>den jødiske lovreligion.

ophævede Jesus et eneste af budene som var skrevet i Loven og
Profeterne(det vi andre kalder Gammelt testamente)?

Fra : Vidal

Dato : 29-01-10 22:40

!@´´ skrev:

> ophævede Jesus et eneste af budene som var skrevet i Loven og
> Profeterne(det vi andre kalder Gammelt testamente)?

Nej, men han sagde, alle love og forordninger simpelthen havde
et for øje, et enkelt formål, det der udtrykkes i næstebudet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : "!@´´"

Dato : 29-01-10 23:13

On Fri, 29 Jan 2010 22:39:31 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej,

fint

og resten er så kristen fortolkning uden andet at bygge på end en
selvudnævt græsk apostel hvis skriverier tydeligt viser at han intet
kendete til jesus

samt en sindsforvirret tysk antisemit

<<<<<
At Luther var bevidst om betydningen af at holde sig gode venner med
de reformatoriske fyrster viser hans håndtering af Philipp 1. af
Hessens ønske i 1539 om at lade sig skille for at gifte sig med sin
elskerinde. Luther var så meget imod en skilsmisse, at han hellere så,
at fyrsten indgik et dobbeltægteskab (bigami). Luther mente ganske
vist ikke, at man kunne gøre flerkoneri til en almen gyldig regel, men
han mente på den anden side heller ikke, at han kunne forbyde fyrsten
dette. Det var tilladt i Moseloven og ikke udtrykkelig forbudt i
evangelierne. Ægteskabet fandt sted i marts 1540.
<<<<<

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 14:55

Vidal wrote:

> Det, Jesus mente med det, var, at han gav den korrekte
> forståelse af loven, imodsætning til jødernes forståelse,
> den jødiske lovreligion.

Så vi kan gå ud fra, du er modstander af adgangen til skilsmisse? Eller
du er bare uenig med Jesus og mener ikke, at Jesus er sandheden og
vejen?

Fra : Vidal

Dato : 30-01-10 12:24

Henrik Svendsen skrev:

> Så vi kan gå ud fra, du er modstander af adgangen til skilsmisse? Eller
> du er bare uenig med Jesus og mener ikke, at Jesus er sandheden og
> vejen?

Der er noget ved kristendommen, du ikke helt har forstået.
Meget af NT er Jesus dialog med farisæerne, som påstod
de kunne frelse sig selv ved at overholde GT's love og
forordninger til punkt og prikke. De anså sig selv for
at være syndfrie.

Det er det Jesus imødegår. I et eksempel siger, at blot
det at se på en kvinde (med lyst), er den samme synd som
at bedrive hor med hende. Gør man det, har man bedrevet
utroskab med hende i sit hjerte. Det at kalde nogen en
tåbe er ligeså slemt som mord.

Derfor når du begynder at komme med tanker om, om jeg er
for eller mod skilmisse, er det fordi du ikke helt
forstår, hvad kristendommen er. Selvom jeg ikke blevet
skilt, står jeg til samme skyld, som dem, der er
blevet skilt. Selvom jeg ikke fysisk har dræbt nogen,
er jeg slige så slem som en morder, selvom jeg rent
fysisk ikke har været utro, gør mine egne lyster, blot
med et blik, mig skyldig som den værste horkarl.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-01-10 17:40

Vidal wrote:

> [...]
> det at se på en kvinde (med lyst), er den samme synd som
> at bedrive hor med hende. Gør man det, har man bedrevet

Og det var slet heller ikke det, der var på tale. Et ord - stråmand.

> Det at kalde nogen en
> tåbe er ligeså slemt som mord.

Ja, det kan nok være Andreas fik trukket følehornene til sig der.

> Derfor når du begynder at komme med tanker om, om jeg er
> for eller mod skilmisse, er det fordi du ikke helt
> forstår, hvad kristendommen er.

Kan du blive mere pompøs og selvhøjtidelig? Prøv.

> [...]
> fysisk ikke har været utro, gør mine egne lyster, blot
> med et blik, mig skyldig som den værste horkarl.

Din private udlægning af kristendommen er underholdende; men jeg
bemærker alligevel, at du faktisk ikke svarer på spørgsmålet.

Fra : Vidal

Dato : 30-01-10 20:09

Henrik Svendsen skrev:

> Og det var slet heller ikke det, der var på tale. Et ord - stråmand.

Det er et forsøg på i få ord at forklare dig det,
der er skrevet tykke bøger om.

> Ja, det kan nok være Andreas fik trukket følehornene til sig der.

Det er jo uundgåeligt, medmindre man er Gud selv. Så
hvis han har trukket følehornene til sig, tror jeg det
er af andre grunde.

> Kan du blive mere pompøs og selvhøjtidelig? Prøv.

Du er ikke interesseret? Ok.

> Din private udlægning af kristendommen er underholdende; men jeg
> bemærker alligevel, at du faktisk ikke svarer på spørgsmålet.

Det er en udlægning som er almindelig i den danske
folkekirke.

Jeg forklarer dig, spørgsmålet ikke giver mening i
kristelig sammenhæng, men vil du have min privat
mening, synes jeg, skilsmisse kan være skadelig for
de børn, det går ud over.Men jeg kan og vil ikke forsøge
at forhindre nogen i det og kan ikke mønstre nogen
hellig, moralsk holdning eller forargelse over for det.

Hvad er din mening om skilsmisse? Synes du det er gavnligt
for de børn, det går ud over? Synes du, det i en eller
anden forstand er anbefalelsesværdigt at blive skilt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-10 23:36

Vidal skrev i

[ ... ]

> Det er jo uundgåeligt, medmindre man er Gud selv. Så
> hvis han har trukket følehornene til sig, tror jeg det
> er af andre grunde.

For at undgå at mistolke og fordreje dette er der nogen en og anden der
kunne have godt af at læse Matt. kapitel 23

IKKE møntet på dig, Vidal!!

Fra : Vidal

Dato : 03-02-10 09:12

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> For at undgå at mistolke og fordreje dette er der nogen en og anden der
> kunne have godt af at læse Matt. kapitel 23

Hehe, jeg føler mig skam ikke ramt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-10 02:26

On 29 Jan., 04:51, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Mener han mon, at der slet ikke er blevet udskiftet noget?

> Er der slet ikke nogen af de gamle love, du vil anbefale at bryde?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jo da! Jeg vil anbefale at man ikke stener folk der samler brænde på
en sabbat!

Men den vil du måske anbefale?

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-01-10 14:51

Lyrik wrote:
> [...]

Hallo Jens - er forbuddet mod at stjæle 'opfyldt'? Blev det for svært?

> Jo da! Jeg vil anbefale at man ikke stener folk der samler brænde på
> en sabbat!

Kun anbefale? Du vil ikke gå så langt som til at sige, at det er svinsk
bud sat af en sindssyg samling mandspersoner, og at du med hele dit
hjerte vender dig mod budet og vil medvirke til at bure enhver inde, der
følger det bud? Du vil stille dig op overfor buddet og blot anbefale mod
det? Det er sørme stort af dig.

> Men den vil du måske anbefale?

Tværtimod, og min foragt for den slags går verdener længere end din
'anbefaling'.

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-10 10:07

On 29 Jan., 14:19, "!@´´" <1...@iindnkvalid.invavlid> wrote:

> [...]
>
> hvis han mente at skulle opfylde var det profetierne,
>
> men da mange profetier ikke just er kendt for at være præcise, er der
,,,,,,,,,
Du optræder med virtuel hætte, du får intet svar! Intet navn, intet
svar!

jens

Fra : "!@´´"

Dato : 29-01-10 23:06

personfnidder

dette er en debatgruppe

Fra : Vidal

Dato : 29-01-10 23:16

!@´´ skrev:

> personfnidder
>
> dette er en debatgruppe

Hedder du Bangemand?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-02-10 23:37

"!@´´" skrev i

[ ... ]
> dette er en debatgruppe

Så ville det da klæde dig om du tog del i debatten - i stedet for det gylle
du lukker ud.

Fra : Patruljen

Dato : 02-02-10 02:19

On 1 Feb., 23:36, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> "!@´´" skrev inews:dum6m5hsnpl5fpmami54ui7i4u3s56lbca@4ax.com
>
> [ ... ]

> Så ville det da klæde dig om du tog del i debatten - i stedet for det gylle
> du lukker ud.

Du debaterer ikke Falck. Du har ingen overbevisende argumenter for
dine sære påstande.

Du disker op med et par løse påstande og når du bliver spurgt til at
argumentere for dem eller hvis der bliver stillet et spørgsmål, så kan
du ikke svare. Du hælder et par eder og forbandelser af dig og overgår
derefter til at pleje dit elendige helbred i en tid. Dine bevægelser
er ikke alene cirkulære - de er også IDiotiske.

Fra : tkruse

Dato : 06-02-10 08:06

On 30 Jan., 12:24, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> fysisk ikke har været utro, gør mine egne lyster, blot
> med et blik, mig skyldig som den værste horkarl.

de Kristne skulle dele alt imellem sig
og så er både hor og tyveri ophævet og drab som opstår på grund af
hor
du kan så heller ikke længere begære din næstes hustru
og du kan frit dyrke din gud med hele hjertet
for der er ikke noget som du regner for dit eget
og alt er dit
og dit er mit

Fra : tkruse

Dato : 01-02-10 09:40

On 28 Jan., 11:30, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:
> [...]
> du eller dine fædre kendte, for at lade dig vide, at mennesket ikke
> lever af brød alene, men af alt, hvad der udgår af Herrens mund.

den nye lære siger
at du skal velsine
og er du glad for dit liv
så bliver det svær at slå den sunde og livsglade Sild ihjeld
uden et stænk at hovmod
hvor går du hen du livsglade Sild,,,,jeg tør ikke
Jammen det er jo bare en Sild
Ja det er bare en Sild
med det er døden ikke
og når du frygter døden skal du velsine
for i velsinelse er der ingen frygt
for som manna er et midele imod sult
så er velsinelse et midel i mod frygt for det ukendte