Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanne glasnegativer
Fra : J. Hou

Dato : 28-01-10 08:37

Hej

Er der nogen der kender en negativscanner der kan scanne gamle 9 X 13 / 10 X
15 glasnegativer.
De scannere jeg har set, kan højst tage 120 film.

På forhånd tak

John

Fra : Thomas Kjær

Dato : 28-01-10 09:01

On 2010-01-28, J. Hou <jhou@dbmail.dk> wrote:
> Er der nogen der kender en negativscanner der kan scanne gamle 9 X 13 / 10 X
> 15 glasnegativer.
> De scannere jeg har set, kan højst tage 120 film.

Det var måske en idé med en flatbed scanner som f.eks. Epson V750. Jeg
har en, men har dog ingen idé om hvor godt den håndterer glas negativer.

Du kan se lidt om hvordan US Library of Congress har gjort her;

http://www.loc.gov/rr/print/flickr_pilot_faq.html#sinar

Og nu vi er ved glas negativer, så er shorpy.com en ret spændende
fotoblog, hvor der bliver postet mange fantastiske billeder fra LoC, og
hvor de kommer til deres rette efter en ret imponerende redigering:

http://www.shorpy.com/node/451

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Allan

Dato : 28-01-10 10:44

J. Hou skrev:
> [...]
> 10 X 15 glasnegativer.
> De scannere jeg har set, kan højst tage 120 film.

Denne her kan:

http://www.photographyreview.com/mfr/imacon/film-scanners/PRD_302923_3126crx.aspx

Her er et forum, der måske er interessant for dig:

http://www.largeformatphotography.info/forum/showthread.php?t=14488

Aben

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-01-10 19:11

"J. Hou" <jhou@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> X 15 glasnegativer.
> De scannere jeg har set, kan højst tage 120 film.

Vi scanner dem på en Canon 9950F scanner på arbejdet med rimeligt resultat
til følge

Mvh Anders