Rør 8 - 10 mm til høj varme?
Fra : Henning Lund

Dato : 27-01-10 19:21

Nogen der ved hvor søren jeg skaffer et stykke rør i den diameter
der kan tåle ca 800 graders varme? De fleste steder skal man købe
en hel længde og det skal jeg slet ikke bruge, en halv meter er
rigeligt.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-01-10 19:44

On Wed, 27 Jan 2010 19:21:13 +0100, Henning Lund wrote:

> Nogen der ved hvor søren jeg skaffer et stykke rør i den diameter
> der kan tåle ca 800 graders varme?

Hovedpulsåren fra en Lipizaner?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : ABJ

Dato : 28-01-10 11:52

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tåle ca 800 graders varme? De fleste steder skal man købe en hel længde og
> det skal jeg slet ikke bruge, en halv meter er rigeligt.

Hvad skal det bruges til?
Skal det være metal?
Skal det bearbejdes, gevind eller lignende?
Hårdt eller blødt?

Fra : Henning Lund

Dato : 28-01-10 13:40

ABJ wrote:
> Hvad skal det bruges til?

Som et blæserør i brændehovedet på et stokerfyr, en kompressor
giver et "skud" en gang imellem for at rense brændehovedet.

> Skal det være metal?

Tjae det er vel det eneste der kan holde til flammetemperaturer
over 800 grader.

> Skal det bearbejdes, gevind eller lignende?

Ikke nødvendigvis, slangestuds kan få`s som svejsestuds.

> Hårdt eller blødt?

Ja

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : ABJ

Dato : 28-01-10 16:20

> Tjae det er vel det eneste der kan holde til flammetemperaturer over 800
> grader.

Keramik holder da til væsentlig mere. og det kunne jeg nok hjæjpe dig med..

Fra : Henning Lund

Dato : 28-01-10 18:27

ABJ wrote:

> Keramik holder da til væsentlig mere. og det kunne jeg nok
> hjæjpe dig
> med..

Det er ski nok besværligt at sætte en slangestuds på

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 28-01-10 20:58

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ski nok besværligt at sætte en slangestuds på

Arhh? Hvor studsen skal være er der vel ikke så varmt? Og der er jo ikke
tryk på, for der er åbent i den anden ende. Så mon ikke Plastic-Padding har
et produkt der kan bruges? Kemisk metal, måske.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Rosendal

Dato : 28-01-10 18:48

> [...]
> tåle ca 800 graders varme? De fleste steder skal man købe en hel længde og
> det skal jeg slet ikke bruge, en halv meter er rigeligt.

Spørg din lokale blikkenslager pænt om du kan få/købe en stump rør af ham.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-01-10 19:32

Rosendal wrote:

> Spørg din lokale blikkenslager pænt om du kan få/købe en stump
> rør af
> ham.

Blikkenslagere her på egnen sætter tagrender op.
Jeg har tilgængæld spurgt nogle smedemestre, men ingen af dem
havde rør i den diameter som kunne holde til den varme i længden.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : ABJ

Dato : 28-01-10 21:24

> Jeg har tilgængæld spurgt nogle smedemestre, men ingen af dem
> havde rør i den diameter som kunne holde til den varme i længden.

Normalt jern er blødt som smør ved 800 grader, austenitisk rustfrit kan
muligvis bruges.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-01-10 21:54

ABJ wrote:

> Normalt jern er blødt som smør ved 800 grader, austenitisk
> rustfrit
> kan muligvis bruges.

Det er nemlig det og der er ikke mange der ligger inde med ½
meter af den slags rør, det sjove går af det hvis man skal købe
en længde.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : ABJ

Dato : 29-01-10 17:48

> Det er nemlig det og der er ikke mange der ligger inde med ½ meter af den
> slags rør, det sjove går af det hvis man skal købe en længde.

> [...]

Kunne en dyse til en argon svejser bruges som spids?

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-10 18:40

ABJ wrote:

> Kunne en dyse til en argon svejser bruges som spids?

Puha der må jeg være dig svar skyldig, ved brug er den ikke i
flammen, til mit brug vil den sidde i flammen hele tiden.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : ABJ

Dato : 29-01-10 18:50

> Puha der må jeg være dig svar skyldig, ved brug er den ikke i flammen, til
> mit brug vil den sidde i flammen hele tiden.

Jeg ved heller ikke om den kan bruges, men det er da et produkt det er let
at få fat i, jeg vil umidddelbart tro at den let tåler temperaturen, prøv at
varme den med en svejsebrænder, sådan en kan du sagtens finde i Lemhul.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-01-10 19:35

ABJ wrote:

> [...]
> er let at få fat i, jeg vil umidddelbart tro at den let tåler
> temperaturen, prøv at varme den med en svejsebrænder, sådan en

Tjow det er da rigtigt, men det der skal sidde i flammerne skal
være ca 25 cm lang og det er en dyse vist ikke.

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : thl

Dato : 30-01-10 02:50

> [...]
> tåle ca 800 graders varme? De fleste steder skal man købe en hel længde og
> det skal jeg slet ikke bruge, en halv meter er rigeligt.

Er det her noget der kan bruges
http://www.scanturbo.dk/prisliste/tuningprisliste.htm

Se under rustfri rør og bøjninger

mvh
Thorbjørn

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-10 05:33

thl wrote:

> Er det her noget der kan bruges
> http://www.scanturbo.dk/prisliste/tuningprisliste.htm
>
> Se under rustfri rør og bøjninger

Måske jeg er for søvnig, er der 10 mm imellem?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : thl

Dato : 30-01-10 10:59

> Måske jeg er for søvnig, er der 10 mm imellem?
>

> --
> mvh
> Henning Lund
> www.tjae.dk
Måske var jeg for søvnig, og fik kun set den indvendige diameter :(

mvh

Thorbjørn

Fra : JB

Dato : 03-02-10 11:30

> [...]
> tåle ca 800 graders varme? De fleste steder skal man købe en hel længde og
> det skal jeg slet ikke bruge, en halv meter er rigeligt.

Hej Henning
Hvis du skal have noget der kan holde hedder det: inconel 601, men det er
tæskedyrt. Hvis det er en stump på mindre end 50mm (længde) kan jeg sikkert
skaffe det.

JB

Fra : Henning Lund

Dato : 03-02-10 13:21

JB wrote:

> [...]
> men
> det er tæskedyrt. Hvis det er en stump på mindre end 50mm

Hej - Jeg skal ski bruge ca en halv meter.

Henning Lund
www.tjae.dk