Musehul
Fra : Janne

Dato : 27-01-10 06:09

Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
men kan de klare aluminum?

Fra : Henning

Dato : 27-01-10 14:31

On Wed, 27 Jan 2010 05:08:30 -0800 (PST), Janne
<kongelunden@gmail.com> wrote:

>Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
>tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
>men kan de klare aluminum?

Formodentlig - de har jo ikke plomber i tænderne, som kan give
isninger i nerverne Jeg har oplevet de har gnavet hul på emballage
lavet af staniol. Køb noget cement i stedet, og lav en simpel
betonblanding.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-10 15:56

On Wed, 27 Jan 2010 14:31:21 +0100, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> [...]
>isninger i nerverne Jeg har oplevet de har gnavet hul på emballage
>lavet af staniol. Køb noget cement i stedet, og lav en simpel

Det har jeg prøvet - bæsterne fik sig hele tiden mavet igennem inden det
størknede
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : jos

Dato : 27-01-10 16:04

Mads Lie Jensen wrote:

> Det har jeg prøvet - bæsterne fik sig hele tiden mavet igennem inden
> det størknede
læg en nævefuld blå korn 8 dage inden du murer til!

finn

Fra : Nana

Dato : 27-01-10 17:34

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse

> læg en nævefuld blå korn 8 dage inden du murer til!
>
> finn

Og hvis ikke, så fyld hullet med epoxy, iblandet glasskår.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-01-10 17:44

On Wed, 27 Jan 2010 17:34:24 +0100, "Nana" <nana@phobiasild.dk> wrote:

>Og hvis ikke, så fyld hullet med epoxy, iblandet glasskår.

Det var et hul midt i værkstedets cementgulv. Jeg havde i forvejen fyldt
hullet med mange liter vand, som havde fået en hel del mus op, til
hundens store glæde.
Der er stadig et lille hul der, men ingen mus mere.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-10 21:20

Janne wrote:
> Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
> tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
> men kan de klare aluminum?

Er hullet i træ eller murværk?

Michael

Fra : Armand

Dato : 27-01-10 22:13

Janne skrev:
> Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
> tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
> men kan de klare aluminum?

Ellers gnaver de vel bare udenom/ved siden af!

Mus kan ikke holdes ude hhv. styres, de skal fanges :-|

--
Armand.

Fra : Janne

Dato : 27-01-10 17:25

On 27 Jan., 21:20, "Trekroner" <xx> wrote:

> Er hullet i træ eller murværk?
>
> Michael

Det er et gammelt træhus, så derfor tror jeg ikke meget på en gang
fliseklæb. Hele huset flytter og rykker sig efter vejret. Men omvendt
kan jeg vel bare sætte træ - det er resten af huset jo lavet af

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-01-10 14:34

Janne wrote:

> Det er et gammelt træhus,

Så er det ligemeget hvad du lukker hullet med, musene går bare udenom
proppen. De skal aflives, giv dem musekorn.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 28-01-10 12:44

Janne wrote:
> Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
> tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
> men kan de klare aluminum?

Sæt en smækfælde ved hullet..... Musene skal fanges..... de gnaver bare et
nyt hul et andet sted.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Hatting

Dato : 30-01-10 18:21

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> Sæt en smækfælde ved hullet..... Musene skal fanges..... de gnaver bare
> et nyt hul et andet sted.
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en
> gunstig lejlighed...

Hejsa.

Rul en gang hønsetråd og stop det i hullet. Så kommer de ikke ind
Alt andet med glasskår osv. er dyreplageri !!!!

//Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-10 14:26

Hatting wrote:

> Rul en gang hønsetråd og stop det i hullet. Så kommer de ikke ind

I et træhus er det nytteløst, de går bare udenom.

> Alt andet med glasskår osv. er dyreplageri !!!!

Det stopper musene. Men gift eller fælder er nu min løsning.

Fra : JB

Dato : 03-02-10 11:32

"Janne" <kongelunden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Måske lidt sært spørgsmål: Men kan jeg tilstoppe et musehul med
> tætpresset alufolie. De æder sig jo gennem både træ og spartelmasse,
> men kan de klare aluminum?

Jeg har brugt gips med peber blandet i, det kan de ikke lide at gnave i, hi
hi.

JB