Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotoprint til lyskasser, erfaringer please~
Fra : jagge

Dato : 26-01-10 14:06

Hey

jeg har brug for at lave noget print der skal bruges i lyskasser. Derfor
vil jeg lige høre hvilket medie man skal bruge. Vi har en photo inkjet
printer og skal lave nogle skilte i A3 der som sagt skal
baggrundsbelyses.

Så har du lidt erfaringer jeg modtageren :0)

MVH

Jakob

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-01-10 16:09

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> printer og skal lave nogle skilte i A3 der som sagt skal
> baggrundsbelyses.
>
> Så har du lidt erfaringer jeg modtageren :0)

Du skal bruge noget backlit papir, som er beregnet til formålet. Der er så
vidt jeg ved forskellige kvaliteter og egenskaber. Jeg ville tage fat i
Jesper Juel fra Expoloading: www.xpl.dk han laver alt indenfor storformat
print, og er den jeg kender, som ved mest om de forskellige medier.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - de fede julegaver til drengerøvene

Fra : jagge

Dato : 26-01-10 18:37

> [...]
> Jesper Juel fra Expoloading: www.xpl.dk han laver alt indenfor storformat
> print, og er den jeg kender, som ved mest om de forskellige medier.

Fedt det kigger jeg lige på. Tak for tippet.

MVH

Jakob

Fra : Dan Andersen

Dato : 28-01-10 11:37

> Fedt det kigger jeg lige på. Tak for tippet.
>
> MVH
>
> Jakob

gad vide hvor mankan købe det folie/papir til print på ens egen printer. Der
er masser af ruller på nettet med ikke A3 og A4..
Anyone??

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-01-10 19:05

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen

> gad vide hvor mankan købe det folie/papir til print på ens egen printer.
> Der er masser af ruller på nettet med ikke A3 og A4..
> Anyone??

Jeg tror ikke det laves så småt, da det jo er beregnet til lyskasser, som
ofte er en del større end A3. Alternativt kan du måske købe noget hos en der
printer det i stort format (hvis de i det hele taget vil bøvle med at skære
det til i A4 og A3). Jeg ved ikke om der er forskel i coatningen på medier
beregnet til storformat print i forhold til coatningen på papir til små
inkjet printere.

En mellemting kunne måske være et overhead medie til laserprinter? Det
bliver aldrig ligeså godt som rigtig backlit, men det kan måske være
tilstrækkeligt i nogle tilfælde.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - de fede gadgets til drengerøvene

Fra : thl

Dato : 29-01-10 18:10

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse

> "jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> gad vide hvor mankan købe det folie/papir til print på ens egen printer.
> Der er masser af ruller på nettet med ikke A3 og A4..
> Anyone??

http://www.creas.com/grafisk/inkjet-papir-og-printmedier/inkjet-transparent.aspx

her har de A4 i ark og en rulle på 17" der kan skæres op til "A3"

mvh

Thorbjørn