Forkert tegnsæt
Fra : Kurt G

Dato : 26-01-10 21:55

Jeg har lavet en side med et ansøgningsskema, som giver mig problemer.
Skemaet sender en e-mail til mig, når man trykker på send, men der er noget
galt med tegnsættene et eller andet sted, for æ,ø og å bliver til f, x og e.

I Head står der:

og senere i Body:
<FORM method="post" action="http://www.minside.dk/cgi-bin/FormMail.pl">

Sitet ligger hos one.com.

Er der en åbenlys fejl her?

Mvh Kurt

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-01-10 09:45

Kurt G wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> galt med tegnsættene et eller andet sted, for æ,ø og å bliver til f, x og e.

Jeg bruger altid:

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-01-10 11:18

Kurt G wrote:

> [...]
> Skemaet sender en e-mail til mig, når man trykker på send, men der er
> noget galt med tegnsættene et eller andet sted, for æ,ø og å bliver til f,

Ud fra dit skriv, er der ikke (umiddelbart) tale om tegnsætningsproblemer,
men hvis dit formmail.pl script forventer eks. utf-8, så er det et problem
hvis du sender det som anre tegnsæt.

Prøv dig frem, og se hvad dit formmail script kan håndtere.

Stig Johansen