Katolsk religion - en kritik
Fra : Jakob Munck

Dato : 25-01-10 20:25

Jeg har produceret en artikel om ovenstående emne. Måske vil nogle finde den
interessant:

http://www.auro.dk/pdf/148_Katolsk_religion_en_kritik.pdf

v.h.
Jakob Munck

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 05:14

On 25 Jan., 20:25, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:
> Jeg har produceret en artikel om ovenstående emne. Måske vil nogle finde den
> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,
Din holdning er altid interessant Jakob. Det er en skam at du måske
ikke længere er katolik, for debatten her kan ind imellem savne en
katolsk synsvinkel.

Du rejser en debat omkring "judaisering" af den katolske kirkes
holdninger. Altså om den har givet efter for jødisk indflydelse. Du
fastholder at troen på Jesus er vejen til frelse,- og at den har
jøderne og de andre-ikke.
Nu er der jo det med frelsen at den ikke kun er nutidig, men er en
proces som er bundet op på et tidsforløb. Jesu genkomst og jødernes
frelse.

Som Paulus siger fortryder Gud ikke, hverken at han har både kødelige
efterkommere af Abraham,-og åndelige efterkommere af Abraham. De
kødelige efterkommere vil også blive åndelige efterkommere ved Jesu
genkomst.
Ved genkomsten er det tvivlsomt om der er nogle åndelige efterkommere
af Abraham tilbage! "Når jeg kommer, mon jeg da vil finde troen på
jorden?"JK. De kødelige efterkommere, jøderne, har ikke troen på Jesus
heller, de fleste er ateister! Af 7000 danske jøder kommer kun 200 i
synagogen. Men "Gud har indesluttet alle under ulydighed, for at han
kan forbarme sig over alle!"Paulus.

Altså Guds børn ved tro, har mistet troen. Guds børn i genetisk
betydning, har heller ingen tro. Men! Gud vil frelse verden! Så er
dette hans vilje:"Jeg vil frelse verden!"
Frelsen kommer ved at han ofrede sin søn for at udslette verdens
skyld! Og Gud har svoret:"Så sandt jeg lever!-skal hvert knæ bøjes og
hver tunge anerkende at Jesus Kristus er herre, til Gud faders ære."

Man kan gøre det i god tid!

Hilsen
Jens

Fra : Jakob Munck

Dato : 26-01-10 14:48

Hejsa

min egen tro er, at hvis Gud eksisterer, så kan alle mennesker - uanset
religion - komme i himmelen. Vi dømmes nemlig på vore gerninger og ikke på
vor tro. Men Ny Testamentelig lære er, at kun de som tror på Jesus Kristus
kan komme i himmelen, og det gælder altså IKKE for jøder, muslimer, ateister
etc. Det er hele hovedpointen i Ny Testamente. Se Joh . 14:6 og masser af
andre steder. Dette har også i næsten 2.000 år været katolsk tro.

Men efter 2. Vatikanerkoncil er den katolske kirke i høj gradblevet
judaficeret og dermed har man mistet en del af sin egen trosarv, hvilket gør
at kirken i dag er en anden end den var før 1962. Om det er bedre eller
værre, må hver selv bedømme, men det er klart en svaghed, at kirken
frivilligt lader sig underlægge en strøm af judæisk kritik,
holocaustmytologi etc, uden at kunne/turde svare tilbage. Derved reduceres
kirken til en kulturinstitution uden moralsk autoritet og dens potentielle
helgener (f.eks. Pius XII) gøres til forbrydere i offentlighedens øjne. Det
er situationrn i dag.

Selv går jeg til messe en gang imellem, for det er da festligt og man møder
mennesker, som man kender. Men at tage den nutidige katolske lære alvorligt,
det kan jeg ikke. Kirkens ledere er opportunister og levebrødsprædikanter.
Men den katolske kirke er stadig langt nærmere sandheden end det danske
alternativ, nemlig den syge lutheranisme med dens "trælbundne vilje". Det er
en slags dæmonisme, som alle rådes til at holde sig fra. I forhold til det,
er den katolske religion stadig suveræn.

v.h.
Jakob

Fra : tkruse

Dato : 26-01-10 08:24

On 26 Jan., 14:47, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> en slags dæmonisme, som alle rådes til at holde sig fra. I forhold til det,
> er den katolske religion stadig suveræn.

at vække ny ånd igennem bøn
det er vad det handler om
og det kan præsten med hans klædning sikkert også
men han prædiker alt for lidt om det
og det er fejlen
så nu løber folk i skoven og vækker ny ånd og fred
og kirken holder de sig fra

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 08:38

> [...]
> en slags dæmonisme, som alle rådes til at holde sig fra. I forhold til det,
> er den katolske religion stadig suveræn.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Min egen tro divergerer en anelse fra din-. De der tror på Jesus er
gået over fra døden til livet. De er frelst ved deres tro,-deres
ubetingede stolen på ham som Guds søn-frelseren. Ved Kristi komme
deles folk i får og bukke og bliver derved dømt på deres gerninger.
Den gerning der lægges vægt på er næstekærlighed eller blot
medmenneskelig hjælpsomhed.(et glas vand i nøden.)
Ved hans komme må man stå som hans potentielle medarbejder.
Medarbejder som har potentiale for at være med på hans
næstekærlighedsprojekt. Når han byder må man vise sig loyal.
Hårdnakkede modstandere kommer ikke til hans "bryllupsfest".
"Kirken" er det kristne samlede folk som er legemet. Kristus er
hovedet. Hvor forskellige de er, nogle er hånd, andre fod,-så tilhører
de "legemet" som er "kirken."

Hilsen
Jens

Fra : "!@´´"

Dato : 26-01-10 17:21

On Tue, 26 Jan 2010 07:37:57 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]

hviken af dem?

bl.a. Jesu egne ord tydeliggør at det ikke kan være jødernes jahve du
mener.

Matthæus 15,24 Han svarede: »Jeg er ikke sendt til andre end til de
fortabte får af Israels hus.«

Matthæus 10,5 Disse tolv sendte Jesus ud og befalede dem: »Følg ikke
vejen til hedningerne, og gå ikke ind i samaritanernes byer;

Matthæus 10,6 men gå derimod til de fortabte får af Israels hus.

Matthæus 1,21 Hun skal føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus;
for han skal frelse sit folk fra deres synder."

Matthæus 2,2 og spurgte: "Hvor er jødernes nyfødte konge? For vi har
set hans stjerne gå op og er kommet for at tilbede ham."

Matthæus 2,6 Du, Betlehem i Judas land, du er på ingen måde den
mindste blandt Judas fyrster. Fra dig skal der udgå en hersker, som
skal vogte mit folk, Israel."

Lukas 1,32 Han skal blive stor og kaldes den Højestes søn, og Gud
Herren skal give ham hans fader Davids trone;

Lukas 1,33 han skal være konge over Jakobs hus til evig tid, og der
skal ikke være ende på hans rige."

Apost.G. 5,31 Ham har Gud ophøjet til fyrste og frelser ved sin højre
hånd for at give Israel omvendelse og syndsforladelse.

Apost.G. 13,23 Af hans slægt har Gud givet Israel en frelser, som han
havde lovet, Jesus.

Johannes 12,15 Frygt ikke, Zions datter! Se, din konge kommer, ridende
på et æsels føl.

Zions datter=Jerusalem

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Jakob Munck

Dato : 26-01-10 22:47

""!@´´"" <111@iindnkvalid.invavlid> skrev i en meddelelse

> hviken af dem?

Der er - efter min opfattelse - kun én himmel og kun én Gud og kun én vej
til frelsen. Håber det besvarer dit spørgsmål.

v.h.
Jakob

Fra : N/A

Dato : 27-01-10 08:36

Fra : Lyrik

Dato : 26-01-10 16:15

On 26 Jan., 17:20, "!@´´" <1...@iindnkvalid.invavlid> wrote:

> [...]
> skal vogte mit folk, Israel."
>
> Lukas 1,32 Han skal blive stor og kaldes den H jestes s n, og Gud
> Herren skal give ham hans fader Davids trone;
>
> Lukas 1,33 han skal v re konge over Jakobs hus til evig tid, og der
> skal ikke v re ende p hans rige."
>
> Apost.G. 5,31 Ham har Gud oph jet til fyrste og frelser ved sin h jre
> h nd for at give Israel omvendelse og syndsforladelse.
>
> Apost.G. 13,23 Af hans sl gt har Gud givet Israel en frelser, som han
> havde lovet, Jesus.
>
> Johannes 12,15 Frygt ikke, Zions datter! Se, din konge kommer, ridende

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du citerer mig for Villys udtalelse!
Se dig lidt bedre for!

jens

Fra : Vidal

Dato : 27-01-10 08:36

Lyrik skrev:
> On 26 Jan., 17:20, "!@´´" <1...@iindnkvalid.invavlid> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Du citerer mig for Villys udtalelse!

Ikke min.

> Se dig lidt bedre for!

Det kan man vist ikke forlange.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 27-01-10 08:36

Fra : N/A

Dato : 27-01-10 08:36

Fra : Henning Christiansen

Dato : 28-01-10 14:28

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har produceret en artikel om ovenstående emne. Måske vil nogle finde
> [...]

Du går i rette med den katolske kirkes lære og regler for "god opførsel",
men du går egenlig stadig ind for at kirken skal sætte sådanne standarder -
bare andre standarder - ikke? Men skal kirken overhovedet fortælle
menneskene hvad de skal mene og/eller hvordan de skal opføre sig? Skal
kirken ikke "bare" gennem sakramenterne give menneskene mulighed for at
erfare Gud? Hvis kirken virkelig var en sådan formidler, kunne det enkelte
menneske vel selv udvikle sin moral.
--
Hilsen Henning

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-01-10 20:49

> [...]
> at erfare Gud? Hvis kirken virkelig var en sådan formidler, kunne det
> enkelte menneske vel selv udvikle sin moral.

Vi er vist ikke helt uenige.

v.h.
Jakob

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-01-10 20:59

> [...]
> at erfare Gud? Hvis kirken virkelig var en sådan formidler, kunne det
> enkelte menneske vel selv udvikle sin moral.

Det vigtige er, at hvis en kristen kirke vil prædike moral, så skal det være
en moral som er 100 % baseret på Evangeliet. Det duer ikke, at man misbruger
evangeliet til at fremme personlige meninger og filosemitiske ideologier,
som intet har med kristendom at gøre. Og det gør man desværre i Vatikanet.
Derfor er den katolske kirke lige så meget en politisk institution end en
kristen kirke. Og derfor har den ingen autoritet, hverken i forhold til sine
egne medlemmer eller andre steder.

v.h.
Jakob

Fra : Claus

Dato : 13-02-10 14:01

"Henning Christiansen" <Christiansen@lic-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at erfare Gud? Hvis kirken virkelig var en sådan formidler, kunne det
> enkelte menneske vel selv udvikle sin moral.

Du er klar over at du debaterer med en hulemand, en hulemand der befinder
sig på et mentalt naziniveau. En antisemit og holocaustbenægter kort sagt en
højreradikal jødehader.

Fra : tkruse

Dato : 10-02-10 09:38

On 26 Jan., 13:14, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> skyld! Og Gud har svoret:"Så sandt jeg lever!-skal hvert knæ bøjes og
> hver tunge anerkende at Jesus Kristus er herre, til Gud faders ære."

Jesus Kristus er herre på den måde at folk begynder at gøre det han
siger
selv vil han komme igen for at underkaste sig Heren
og Heren er sikkert selve det skyggefrie lys som kan gå på vandet
eller det fulkomne som skal komme
og all bøn vil forstumme

Fra : tkruse

Dato : 13-02-10 07:00

On 13 Feb., 14:00, "Claus" <clau...@privat.com> wrote:

> Du er klar over at du debaterer med en hulemand, en hulemand der befinder
> sig på et mentalt naziniveau. En antisemit og holocaustbenægter kort sagt en
> højreradikal jødehader.

bønnens ånd er nådens ånd
men det overdøves af alt muligt som ikke har noget at gøre med det ,
at bønnens ånd er nådens ånd
nå det indre lys i bøn , tros korsets smerte
og det indre lys vil udviske alt smerte