Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G 10 ( prøver igen :-) BLITZ
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 26-01-10 00:01

JEG HAR skrevet om det før og har nu gået alle de svar igennem som kom har
googlet dem - men der er kun en jeg kan finde hvor blitz kan dreje til højre
og venstre og den koster omkring 2800 kr. - hvor smerte grænsen ligger på
omkring 1000 kr. .... skæbnen vil jeg fylder år om ca. 10 dage ... men det
er mig da en gåde det skal være så svært at finde ?

har du et bud med www adresse ?

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : hamselv

Dato : 26-01-10 08:03

har ikke lige læst en evt. tidligere tråd, men hvad med en canon 270ex som
kan dreje op i 3-4 forskellige positioner

den kan f.eks fåes (købes) her : http://vefafoto.dk/product.asp?product=4507
eller her :
http://www.photoshop.dk/pi/Canon_Speedlite_270EX_1872_182.aspx
bruger den selv til mit canon 450d
og den vælter nok ikke budgettet
henrik

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-01-10 14:25

"hamselv" <info1@hkmk.dk> skrev i en meddelelse
> har ikke lige læst en evt. tidligere tråd, men hvad med en canon 270ex som
> kan dreje op i 3-4 forskellige positioner

> [...]

Det ligner lige det jeg skal bruge - med farre for at lyde mere tung i røven
ind hvad godt er
så står der :

"Canon Speedlite 270EX byder på flere muligheder end hvad man normalt kan
forvente af en lille ekstern flash. Således kan flashen drejes og derved
"bounce" lyset
og reflektere det fra f.eks. et loft, hvilket giver mere tiltalende billeder
med større dybde og blødere toner. "

når der står drejes så kan man godt tage det bogstaveligt forstået på den
måde at den kan drejes til højre & venstre ?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-01-10 14:57

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> når der står drejes så kan man godt tage det bogstaveligt forstået på den
> måde at den kan drejes til højre & venstre ?

Nej - kun op og ned

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-270EX-Speedlite-Flash-Review.aspx

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-01-10 00:42

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Nej - kun op og ned
>
> http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-270EX-Speedlite-Flash-Review.aspx

shit så er den værdi løs til det jeg skal bruge den til - nå jeg må lige
have tilbage sendt min ønskeseddel til famillien

BMM

Fra : hamselv

Dato : 27-01-10 17:17

Som Mogen siger : kun op (ned) i 4 trin, men hvis du skyder i portrætformat
kan du f.eks. bounce den i 45 grader ind i en hvid væg.

Hvis du skyder i landskabsformat og bouncer op i et træloft kommer der
farvestik.

bruger den selv til mit 450d og er fint tilfreds

henrik

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-01-10 08:25

> [...]
> ligger på omkring 1000 kr. .... skæbnen vil jeg fylder år om ca. 10 dage
> ... men det er mig da en gåde det skal være så svært at finde ?

Hvorfor gør du ikke som jeg svarede dig for 14 dage siden ?

Køb en brugt Canon 420 EX, 430 EX eller en 430 EX II (som koster knap 2000
kr fra ny).
De kan dreje både horisontalt og vertikalt, og vægten passer find til G10.

Som jeg skrev, vil jeg ikke anbefale de større (og dyrere) modeller for de
bliver for tunge og ødelægger balancen på G10.

En brugt 420 EX kan typisk fåes for 1000 kr i Den Blå Avis.
I sidste uge var der een til 600 kr - den købte en af mine kollegaer.
Jeg gav 500 kr for min 420 EX, som stort set ikke var brugt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-01-10 14:26

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message
>
> Hvorfor gør du ikke som jeg svarede dig for 14 dage siden ?

jamen den var ret dyr var ?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-01-10 15:00

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> jamen den var ret dyr var ?

Det er altid subjektivt.

Det er ofte muligt at finde en god, brugt 420 EX i Den Blå Avis til omkring
1000 kr.
Man skal være lidt mere heldig for at finde den til 400-700 kr - men det kan
lade sig gøre.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 26-01-10 17:52

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> omkring 1000 kr. .... skæbnen vil jeg fylder år om ca. 10 dage ... men det
> er mig da en gåde det skal være så svært at finde ?

Hvis du havde spurgt i dk.fritid.foto, som jeg anbefalede dig for et par
tråde siden, så ville jeg have henvist til en polsk netbutik:
<http://www.foto-tip.pl/sklep/for_canon-c-60_61.html>

Bortset fra Speedlite'n er det noget forholdsvist billigt udstyr
produceret i Kina eller Taiwan, men det kan sikkert løse opgaven. Der
er lidt at vælge imellem, men check først om det er G10-kompatibelt.

Det er en rimelig troværdig netbutik indenfor EU, dvs ingen ekstra told
eller moms, men der kommer porto på.

--
Vh Kurt

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 27-01-10 14:28

"Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du havde spurgt i dk.fritid.foto, som jeg anbefalede dig for et par
> tråde siden, så ville jeg have henvist til en polsk netbutik:
> <http://www.foto-tip.pl/sklep/for_canon-c-60_61.html>

den her ser go ud og prisen er fornuftig
http://www.foto-tip.pl/sklep/nissin_speedlite_di466_canon-p-1382.html

men hvis det er noget kina bras så ?

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 27-01-10 21:22

Bo Mørch Mogensen skrev:
> "Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse
>

> den her ser go ud og prisen er fornuftig
> http://www.foto-tip.pl/sklep/nissin_speedlite_di466_canon-p-1382.html
>
> men hvis det er noget kina bras så ?

Denne model har kun vippehovede og ikke drej, men den ser ud til at have
gode funktioner ellers. Prøv evt at søge folks erfaringer med den på
nettet, hvis den er omtalt i et debatforum eller lignende.

Angående kvaliteten så har jeg set forskelle i hotshoe-stabiliteten,
nogle skal spændes hårdt for at sidde ordenligt. Mine Canon 580EX II har
en snaplås, som virker hurtigt og stabilt - plus at den er stænktæt.

Og så har jeg haft problemer med batteriholderen på en Delta ringflash,
som ikke havde ordenlig kontakt. Det blev klaret med en lille
skruetrækker...

Desuden nævnte jeg tidligere de mulige kompatibilitetsproblemer, dvs.
der er ingen garanti for at billige flashes kan bruges på andre kameraer
end de nævnte i kompatibilitetslisten, f.eks. næste generation af Canon
kameraer.

Kvalitet og pris følges nok nogenlunde ad, men det kommer også an på
behov, pengepung og risikovillighed...

--
Vh Kurt

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-01-10 00:44

> Bo Mørch Mogensen skrev:

> Kvalitet og pris følges nok nogenlunde ad, men det kommer også an på
> behov, pengepung og risikovillighed...

Puhh pengene finde jeg nok - men stadigt så skal udgift stå i et rigmeligt
forhold til behov ...

Mv.
BMM

Fra : Allan

Dato : 28-01-10 06:26

Bo Mørch Mogensen skrev:
> "Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Puhh pengene finde jeg nok - men stadigt så skal udgift stå i et rigmeligt
> [...]
Nu er der jo det, at man med stort set alle, kan montere et kabel og så
kan du flagre rundt med den som du har lyst, evt på en fodskinne.
Kablerne koster ca 150 kr

Aben