lille baad efter mc.mc oven paa samme baad~
Fra : klaus nielsen

Dato : 25-01-10 08:10

hej
jeg bor pt i thailand. jeg tager lidt ud og kigger de forskellige smaa
oer. det koster lidt smaapenge at tage rutebaadene.15-20kr til Ko
Samet og saa maaske leje en mc paa en oe for en dag, 45-75kr.. men da
jeg gerne vil bo her i fremtiden ville jeg have min egen baad. jeg har
kigget lidt paa katamaraner, men de er lidt for dyre. isaer en
baadplads. desuden kan jeg nok ikke have den i fred. (indbrud,
haervaerk) saa det er er lige sat paa standby indtil jeg finder en
brugbar loesnng (jeg savner sgu min gamle hirondelle 23 mk2)
saa kom ideen, baaden skal da bare kunne trailes efter min motorcykel
(honda wave anf 125 med 9hk 4gear)
jeg fandt skam en billig baad. ca 1000 dkr. lavet af formstoebt
plastik. med skum i hulrummet (dobbelt bund)
4-5meter lang, form som en jolle.naa, den vaelter nok. saa der maa
komme stoettehjul paa, saa det bliver en trimaran...
men pladsen bliver trang tror jeg. 2 personer plus min mc, som jeg vil
have med ud paa div smaa oeer. den skal ogsaa kunne baere vaegten og
vaere stabil...
nede paa stranden saa jeg en hobiecat... men de 2 skrog var alt for
lange og kunne nok ikke baere vaegten.
ny ide; 4 skrog ala hobiecat. men lidt kortere. placeret i et kvadrat
med en arm ud til hvert skrog. arme som et stort X og et skrog i hvert
hjoerne, som hjulene paa en bil.
og saa en lille paahaengsmotor paa. evt en lille mast med sejl saa man
kan komme hjem hvis motoren er doed.
det hele skulle kunne klappes sammen og haegtes bag paa motorcyken.
der kunne evt vaere hjul oven paa skrogene saa den kunne koere som en
trailer hvis den blev vendt paa hoved.
alle 4 skrog skulle koere side om side naar den blev trailet. og de 4
arme bliver til "trailerens" stjert. alle 4 arme har et led midt i X
saa klappet sammen danner de et V < i den aabne ende af V'et sidder
skrogene..
de lange arme plus ed bliver nok noget dallervaerk, saa udspaendt i X
skulle der vaere en staalwire fra hjoerne til hjoerne saa
konstruktionen bliver som en ret flad pyramide.. pyramideformen er
meget staerk. men wirerne straekker sig en anelse under varierende
belastning (boelger og vind ) men det er ok, bare det holder.
en tegning vil nok hjaelpe paa forstoelsen.. men i kan nok see ideen..
og ellers kunne den bare have 3 skrog. i en 3 kantet form... maaske
det kan blive simplere..... hmm, der skal vist lige fintaenkes lidt
inden jeg skriver videre...

hilsen klaus

Fra : Jakob_K

Dato : 27-01-10 14:28

Ja det lyder jo umiddelbart meget spændende

Min første tanke var en gummibåd. Den er rimelig let at bakse med og
nem at klappe sammen og transportere.
Har selv en 10 fods Achilles med motor og årer. Der kan fyldes mange
hundrede kilo i sådan én, før den bliver usejlbar.

mvh
JAKOB

Fra : JesperÅrhus

Dato : 28-01-10 06:35

Var det mig, ville jeg være bange for at motorcyklen blev ødelagt af
saltvand. Der skal vel ikke så megen søgang til at den vil modtage sin
del deraf.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-01-10 20:44

Det bliver nok lidt svaert at faa en motorcykel op ved pieren i nord.
Igennem mange aar har man foretaget landgang fra baadene langs
oestkysten i syd med toemmerflaader lavet af flamingo. Naar der var
lidt vind fra oest var det en spoejs omgang p.g.a. soen ind mod
kysten., saa at faa en motorcykel op der vil ikke vaere laet.
En lidt stoerre baad vil vaere velegnet for anbringelse af motorcyklen
men den vil ikke vaere let at faa i land mange steder.

Nyd livet paa kysten der er superdejligt. Jeg er kommet her i 27 aar.

Mvh/Harding