Lås på ydersiden af terrassedør
Fra : Carsten Keller

Dato : 25-01-10 13:11

Hej gruppe.

Jeg var ikke forudseende nok da jeg fik lavet en ny dør for et stykke tid
siden. Jeg havde ikke lige gennemtænkt at det kunne være rart at bruge den
som indgang engang imellem, så derfor fik jeg bare i første omgang monteret
standard paskvil-greb. Nu vil jeg så gerne have muligheden for at bruge den
som indgangsdør, men kan ikke umiddelbart finde det produkt jeg skal bruge.

Jeg har allerede monteret greb med lås på mine andre terrassedøre, men jeg
kan ikke lige se at det skulle være muligt at bruge sådan 2 stk. sammen. Er
der nogen der har et løsningsforslag?

Keller

Fra : thl

Dato : 25-01-10 18:40

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke lige se at det skulle være muligt at bruge sådan 2 stk. sammen.
> Er der nogen der har et løsningsforslag?

Ikke ud fra din beskrivelse, men hvis der er en mulighed,
så burde den være her

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/?nav=crumbs

mvh

Thorbjørn

Fra : Carsten Keller

Dato : 26-01-10 09:58

Carsten Keller wrote:
> [...]
> men jeg kan ikke lige se at det skulle være muligt at bruge sådan 2
> stk. sammen. Er der nogen der har et løsningsforslag?

Efter en del googling fandt jeg denne her:

http://www.billigsikring.dk/shop/ruko-7912-terrassedoerslaas-545p.html

Tricket er åbenbart et almindeligt greb med lås på indersiden og håndtag på
ydersiden. Dertil en cylinder som på ydersiden af en kasselås. Jeg skal
først bruge det om et par måneder, men hvis nogen er interesserede i
løsningen til den tid skal de være velkomne til at kontakte mig.

Keller