Navneforbud.
Fra : JBH

Dato : 24-01-10 14:25

Er man efterhånden ikke så tæt på at bryde et navneforbud som man kan være
?

http://ekstrabladet.dk/112/article1287928.ece

Nede fra gaden kan man se bamser i et vindue i den lille drengs lejlighed.
Og uden for lejligheden står moderens pink vinterstøvler foran døren. Hendes
navn er sat på døren med en gul post-it-note.
Manden har boet i lejligheden siden august 2004, og Ekstra Bladet erfarer,
at han er faglært håndværker. På nettet oprettede manden en profil på et
dating-site i 2007, hvor han skrev lidt om sig selv, og hvorfor han leder
efter den store kærlighed. Der er også billeder af ham foran hans computer,
som han beskriver som sin 'elskede computer.

Vejnavn og by, er tidligere bragt.

mvh
JBH

Fra : Ralph

Dato : 24-01-10 16:42

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er man efterhånden ikke så tæt på at bryde et navneforbud som man kan være

Joh, jeg har da fundet ham, der er en eller anden twitterfyr der mener han
kan findes via Google-streetview, det kan han så ikke, men manden hedder det
samme som en dansk forstad og gadenavnet indeholder et dansk specialbogstav,
men nr. 11 kan ikke ses via streetview.

--
Ralph

Fra : alexbo

Dato : 24-01-10 18:55

"JBH" skrev

> Er man efterhånden ikke så tæt på at bryde et navneforbud som man kan være

Sikkert nok,
problemet med navneforbud er at myndighederne forventer at det bliver
respekteret som det er ment og ikke bare navnet i sig selv, men der er
sladderkællinger alle vegne der gør deres yderste for at omgå et sådant
forbud.
Sidste gang det var oppe i forbindelse med en narkosag kom der alle mulige
forslag, skrive navnet baglæns eller skrive det i en udenlandsk netavis.

Et navneforbud er for at beskytte en sigtet, hvis man ikke vil det men
hellere vil gabestokvejen, så er der ikke ret meget myndighederne eller den
sigtede kan stille op.

mvh
Alex Christensen