Fra benzinmotor til diesel
Fra : Per Christiansen

Dato : 24-01-10 07:47

Hej jeg er ved at skifte min benzinmotor ud med en dieselmotor , så kommer
problemet med omdrejningstælleren , det er en searay med nogle meget flotte
instrumenture hvor der står searay inden i og med chrom kant, så jeg vil jo
gerne beholde omdrejningstælleren .

Kan man få en converter der kan conventere generator signalet W signal til
det benzinmotor signalet
,eller er det et nyt ur der skal til.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 24-01-10 10:44

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil jo gerne beholde omdrejningstælleren .
>
> Kan man få en converter der kan conventere generator signalet W signal til

Ja det er ikke nemt, når der ikke er nogen tændspole

Man har også samme problem når man skifter cylinderantal på benzinmotorer,
hvis omdr.tælleren ikke har en omskifter.

Men ofte kan Autometer rede ens numse. Jeg har ikke kikket spec's igennem,
men måske du kan bruge denne
http://www.autometer.com/cat_accessorieslist.aspx?pid=21
Jeg var tidligere stor-forbruger af Autometer's produkter til mine
amerikanerbiler og har nu også deres marine serie på min vandskibåd.

Keltecsystems (http://www.keltecsystems.com) har også en Tach converter, men
jeg har ingen erfaring med denne.
Men efter hvad de skriver, så burde det være problemfrit.

Prismæssigt ligger disse løsninger typisk på halv pris af et nyt ur.

Mvh
Leon

Fra : Per Christiansen

Dato : 24-01-10 21:14

jeg har fundet ud af at uret kan begge dele så det er ikke mere et problem .
jeg sender lige et billede til dig af uret så kan du se om det er rigtigt