Aluminiumsvinduer - kondensvand/dugproblem
Fra : Klaus

Dato : 24-01-10 12:32

For fem år siden udskiftede vi vores gamle trævinduer til nye
vedligeholdelsesfrie aluminiumsvinduer. Men de afgiver temmelig meget
kondensvand. Vi lufter ud dagligt, alligevel er der meget vand i
vindueskarmen. Er her nogen der kender til problemet og ved hvad man
gøre for at minimere det?

mvh. Klaus

Fra : Jakob

Dato : 24-01-10 14:54

"Klaus" <ke@aigis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kondensvand. Vi lufter ud dagligt, alligevel er der meget vand i
> vindueskarmen. Er her nogen der kender til problemet og ved hvad man gøre

Det skulle vel ikke være Velfac vinduer ?

http://ing.dk/artikel/89144?highlight=velfac
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-10803176.html

Mvh
Jakob

Fra : Klaus

Dato : 25-01-10 18:31

Jakob skrev:
> "Klaus" <ke@aigis.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det skulle vel ikke være Velfac vinduer ?

> [...]

Nej det er Isotek-vinduer. Jeg tror det er generelt problem for
aluminiumsvinduer. Og der er vidst ikke så meget at gøre ved det, som
det fremgår af artiklen fra Ing.dk. Øv!

vh. Klaus

Fra : Jakob

Dato : 25-01-10 18:45

> Nej det er Isotek-vinduer. Jeg tror det er generelt problem for
> aluminiumsvinduer. Og der er vidst ikke så meget at gøre ved det, som det
> fremgår af artiklen fra Ing.dk. Øv!

Du kan evt prøve at høre producenten om det er et generelt problem. Det kan
jo være at de er klar over problemet at kan tilbyde en eller anden løsning
?. Bortset fra det er der ikke så meget andet at gøre end at lufte godt ud
ofte :-|.

Mvh
Jakob

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 25-01-10 19:18

"Jakob" <ubehagelig@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jo være at de er klar over problemet at kan tilbyde en eller anden
> løsning ?. Bortset fra det er der ikke så meget andet at gøre end at lufte

Jeg har Velfac 200 på hele hytten (3 år gamle) og jeg har ikke oplevet
problemer med kondens eller fugt (endnu), anden end i soveværelset om
morgenen hvilket er meget naturligt. Nu har vi jo også haft en ret kold
vinter, samt vi har brændeovn, dette tilsammen hæver ikke just fugtigheden.
Den Velfac 200 model jeg har, har ellers ry for at give netop dette problem.
Det er sikkert derfor der kom en "i" model for ikke så længe siden.

Mvh
Leon

Fra : Jakob

Dato : 28-01-10 19:34

> Jeg har Velfac 200 på hele hytten (3 år gamle) og jeg har ikke oplevet
> problemer med kondens eller fugt (endnu), anden end i soveværelset om
> morgenen hvilket er meget naturligt.

Vi har ingen kondens overhovedet i soveværelsevinduet, så jeg ved ikke lige
hvor naturligt det er ?. Der kan selvfølgelig sagtens være andre forhold der
gør sig gældende.

Mvh
Jakob