Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Koncertbilleder
Fra : Robert Piil

Dato : 24-01-10 20:42

Datteren spillede på det lokale spillested - Kulturcafé Ludvig.
Lyset i lokalet er ikke godt, og selvom jeg går over ISO800, som er det
maksimale der giver acceptable resultater på mit kamera, så er det ikke
rigtig nok. Derfor endte det med at jeg satte min blitz, SB-600, op på
højtalertårnene, og brugte den som scenelys (Jeg havde ikke regnet med
at skulle bruge flash, så jeg havde kun den ene med - desværre).

Jeg er ret imponeret over Nikons CLS. Den missede ingen udladninger
undervejs, og det er praktisk at kunne stille blitzens styrke, uden at
skulle ned i den anden ende af lokalet.

http://piil.org/photo/1Galleri/05musik/jamelement-ludvig2010/photos/PIIL_9713.jpg
http://piil.org/photo/1Galleri/05musik/jamelement-ludvig2010/photos/PIIL_9723.jpg
http://piil.org/photo/1Galleri/05musik/jamelement-ludvig2010/photos/PIIL_9804.jpg
http://piil.org/photo/1Galleri/05musik/jamelement-ludvig2010/photos/PIIL_9886.jpg

URL'en til hele serien ligger er
http://piil.org/photo/1Galleri/05musik/jamelement-ludvig2010/

--
Robert Piil

Fra : smileymax

Dato : 24-01-10 21:03

Robert Piil wrote:
> [...]
>
> Jeg er ret imponeret over Nikons CLS. Den missede ingen udladninger
> undervejs, og det er praktisk at kunne stille blitzens styrke, uden at

Prøv at poste i billedsnak )

Fra : Robert Piil

Dato : 24-01-10 21:18

smileymax skrev:

> Prøv at poste i billedsnak )

argh.

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 22:28

On 24-01-2010 21:03, smileymax wrote:
> Prøv at poste i billedsnak )

Robert ønsker at diskutere optageteknik snarere end billedet. Så jeg er
aldeles uenig og undrer mig over at netop du kommer med det. Andre kunne
gøre det med større styrke.

--
Kh. Søren
http://www.egenindsamling.drk.dk/start-min-egen-indsamling/livet-er-vidunderligt/indsamling.aspx?CollectionId=125

Fra : Robert Piil

Dato : 24-01-10 22:55

Soeren Friberg skrev:

> Robert ønsker at diskutere optageteknik snarere end billedet. Så jeg er
> aldeles uenig og undrer mig over at netop du kommer med det. Andre kunne
> gøre det med større styrke.

Mjae, det var nu en fejl. Jeg ville have postet i billedsnak, men ind
imellem flyder grupperne sammen for mig, og egentlig synes jeg det er
overflødigt med tre grupper. Vi kunne for min skyld snildt have nøjedes
med én (og nej, jeg gider ikke lave et forslag til styregruppen).

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 23:01

On 24-01-2010 22:54, Robert Piil wrote:
> Vi kunne for min skyld snildt have nøjedes med én

Også enig. Så kunne man spare en masse indlæg fra politimænd, der - som
jeg selv har gjort - mere eller mindre venligt foreslår en bedre gruppe.

Fra : Allan

Dato : 24-01-10 23:29

Soeren Friberg skrev:

> Robert ønsker at diskutere optageteknik snarere end billedet. Så jeg er
> aldeles uenig og undrer mig over at netop du kommer med det. Andre kunne
> gøre det med større styrke.

Mig skal intet fattes. Fundatsen:
> [...]
> det så vidt muligt ske med et dybt link direkte til det/de relevante
> billede/r. Links til forsiden af fotogallerier bør så vidt muligt
> undgås, og bør kun benyttes de i særlige tilfælde, hvor et direkte link
> ikke er teknisk muligt.
> At give begrundelse for ens synspunkt kunne bidrage positivt til egen
> og andres kunnen og måske medvirke til en sober tone. Det er imidlertid
> ikke et krav. Det er en god ting at gøre sig klart hvorfor man ønsker
> andres udsagn om ens billede(r), eventuelt begrunde, og i den
> forbindelse udvise selvindsigt om sit fotografi(er).
så det er vel lige netop dér det bør være, selv om den undergruppe
tilsyneladende har udviklet sig til et "kritik site" og en
mudderbadeanstalt.

Aben

Fra : /Peter

Dato : 24-01-10 21:19

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ret imponeret over Nikons CLS. Den missede ingen udladninger
> undervejs, og det er praktisk at kunne stille blitzens styrke, uden at

Ideen med at sætte flashen på højtalerne er sg* god,
hvis man får lov til det, fine billeder....

tak for det

Fra : Robert Piil

Dato : 24-01-10 22:53

> Ideen med at sætte flashen på højtalerne er sg* god,
> hvis man får lov til det, fine billeder....

Tak for kommentaren. Ja, ideen var jo at den skulle simulere scenelyset,
så den skulle så tæt på det som muligt.

FUT: dk.f.f.billedsnak, dvs. svar på dette indlæg vises i billedsnak.

--
Robert Piil