Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon 580EX fejl
Fra : /Peter

Dato : 24-01-10 11:44

Jeg har en Canon 580EX speedlite, der nu er begyndt at fyre af med fuld
styrke.
Der er tilsyneladende ingen ETTL styring fra kameraet, og der kan ikke
skrues op
eller ned på styrken hverken på selve flashe eller på kamearet.

I flashens manuel mode kan styrken dog justeres.
Andre Speeedlite flash virker fint på kameraet, så det kan ikke være
kameraet.

Er der nogen bud på om man selv kan gøre noget eller er det værskted?

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-01-10 11:52

On Sun, 24 Jan 2010 11:44:19 +0100, /Peter wrote:

> [...]
> kameraet.
>
> Er der nogen bud på om man selv kan gøre noget eller er det værskted?

Du har tjekket om du har fået den sat om på manuel og ikke e-ttl.
--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : /Peter

Dato : 24-01-10 13:57

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid> skrev i en meddelelse

> Du har tjekket om du har fået den sat om på manuel og ikke e-ttl.

Nej den står til ETTLog je har prøvet manuel, der kan jeg godt dæmpe
den.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-01-10 12:07

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message

[8<8<8<]
> Er der nogen bud på om man selv kan gøre noget eller er det værskted?

På et tidspunkt havde jeg et tilsvarende problem, som dog så ud til at være
relateret til kameraet.

Problemet var et en af de 4 små kontakter var snavset, og dermed kunne
flashen og kameraet ikke snakke sammen.
Så prøv at rens kontakterne med et groft viskelæder og måske lidt sprit.

Prøv evt. flashen på et andet kamera.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : /Peter

Dato : 24-01-10 13:58

> [...]
> flashen og kameraet ikke snakke sammen.
> Så prøv at rens kontakterne med et groft viskelæder og måske lidt

Jeg ar prøvet andre flash p samme kamera uden fejl, og brug
smergellædder på kontakter på flashen, men ikke på kameraet...

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-10 21:06

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ar prøvet andre flash p samme kamera uden fejl, og brug smergellædder
> på kontakter på flashen, men ikke på kameraet...

Prøv at tjekke om du har kippet flashen for meget nedad (til nærfoto). Det
giver den effekt, du beskriver.

Mvh. Claus Petersen