IE standalone
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 24-01-10 13:22

Findes der en standalone der VIRKELIG virker så jeg kan køre
flere versioner af ie på min pc.
har efterhånden været en del igennem og enten virker de ikke
eller også viser det sig at de alligevel ikke viser det reelle
layout i de tidligere versioner fordi jeg også har den nyeste
version af ie installeret - Standalone??!

Jimmy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-10 13:57

Jimmy skov Adetunji wrote:

> Findes der en standalone der VIRKELIG virker så jeg kan køre
> flere versioner af ie på min pc.

Ja (måske ikke stand alone _IE_).

> [...]
> eller også viser det sig at de alligevel ikke viser det reelle
> layout i de tidligere versioner fordi jeg også har den nyeste

Ja, for IE er ikke bare IE, men den bruger en lang række underbiblioteker
som er en del af OS'et.

> Standalone??!

Lav en virtuel maskine med hver sit OS/IE, så indvirker de ikke på hinanden.

Stig Johansen

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 24-01-10 16:51

Tak Det vil jeg så kigge på

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-01-10 18:21

Jimmy skov Adetunji skrev:
> Tak Det vil jeg så kigge på

Microsoft Virtual PC:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=04D26402-3199-48A3-AFA2-2DC0B40A73B6&displaylang=en

Alternativt: IETester
http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage

Jeg bruger selv sidstnævnte. Den har visning i IE 5.5 til og med IE 8.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-10 18:42

Philip Nunnegaard wrote:

> Microsoft Virtual PC:

Eller
<http://www.virtualbox.org/>

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-01-10 19:55

Stig Johansen skrev:

> Eller
> <http://www.virtualbox.org/>

Det lyder som en lidt bedre løsning.
Hos mig hakkede Virtual PC nemlig temmelig meget. Måske fordi jeg "kun"
havde Home Premium (Vista) og ikke Business/Corporate. Microsoft skriver
selv et sted at den kun er til de to dyre Windows-udgaver.

Omtalt i datid, fordi jeg ikke har installeret det på min nuværende
Windows 7-installation. Dels på grund af ovennævnte, og dels fordi jeg
er godt tilfreds med IETester.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-01-10 21:45

Philip Nunnegaard wrote:

> Det lyder som en lidt bedre løsning.

Jeg må hellere tilføje, at jeg ikke selv bruger den p.t, så jeg kan ikke
udtale mig om den.

Jeg bruger Wmware, men der er nogle begrænsninger i den gratis version, så
jeg må prøve den en dag.

MS er udelukket, da jeg kører Win2K.

Stig Johansen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-01-10 19:38

Philip Nunnegaard skrev:

> Alternativt: IETester
> http://www.my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePage
>
> Jeg bruger selv sidstnævnte. Den har visning i IE 5.5 til og med IE 8.

Ditto her. Det er uhyre bekvemt i ét hug at kigge på en side
i både IE6, 7 og 8 ved siden af hinanden. Jeg har ikke oplevet
problem med "falsk visning"

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 29-01-10 22:48

Takker lige - bruger Jørgens løsning(ietester) der pt. virker fuldt ud for
mig.