Slagermusikken indtager Christiania
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 00:16

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-01-10 00:25

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> Læs mere her
>
> http://mobil.eb.dk/article.pml?articleid=1287717
>
> Hilsen Åge

Tror alle de andre slager navne vil være kede af at blive sat i bås med
Sussi og Leo ....

/thomas

Fra : Steen

Dato : 24-01-10 11:14

On 2010-01-24 00:16:25 +0100, Åge Halldorsson said:

> Læs mere her
>
> http://mobil.eb.dk/article.pml?articleid=1287717
>
> Hilsen Åge

Mon ikke de er lejet fordi de er mere kitch end slager?
Jeg tror godt de kan li' noget at grine af, derovre på staden

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 12:12

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg tror godt de kan li' noget at grine af, derovre på staden

Ja, det er jo lige det. Slagermusikken er sjov og fest og "hurra" og
"godaw". Det er faktisk kendetegnet ved slagermusik.
Prøv f.eks. at se dette kæmpehit i Tyskland. Den er et hit i de ganske
almindelige slagershow:

http://www.youtube.com/watch?v=gETNrS_yd7s

Det er da sjov og "godaw" så det vil noget. Sådan er slagermusikken bare.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 24-01-10 16:27

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=gETNrS_yd7s
>
> Det er da sjov og "godaw" så det vil noget. Sådan er slagermusikken bare.

Ja, han er jo bare en fjollerik!

Jeg er nu ikke enig i at "Sådan er slagermusikken bare", hvis vi f.eks.
tager denne er det jo bare en smuk og god sang:
http://www.youtube.com/watch?v=MdtNIfmYHzk

Synes heller ikke altid det er nemt at vide om det er slager eller ej, men
når bare man synes det er godt, er det jo også underordnet. F.eks. er jeg
ikke så meget for jodlen og harmonikamusik, men det er måske det man kalder
"Volksmusik"?

Jeg er nok mest til f.eks. Helene Fischer og Andrea Berg m.fl.

Derudover går jeg også meget ind på "After Ski Musik", det er jo også en
slags slagere, men alligevel noget helt andet end de traditionelle slagere.
De har mere til formål at få folk til at synge med, og skabe en festlig
stemning! Hvad mener I f.eks. om denne?:
http://www.youtube.com/watch?v=h-CHK9Vf8e4&feature=related. Klippet er endda
fra "Feste Der Volksmusik"!

En ny én med Olaf Henning er denne, som også er herlig:
http://www.youtube.com/watch?v=7EwTaZfmk3Y

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 18:08

"V" <videovideo@mail.dk> skrev i meddelelsen

> hvis vi f.eks. tager denne er det jo bare en smuk og god sang:
> http://www.youtube.com/watch?v=MdtNIfmYHzk

Hmmm..... Hvorfor kommer jeg til at tænke på "Midt i poaradiset", når jeg
lytter til den sang. Men den er da super god.

> [...]
> festlig

> stemning! Hvad mener I f.eks. om denne?:

"Endda"? - Sån noget er der da meget af i "Feste der Volksmusik", synes jeg.

> En ny én med Olaf Henning er denne, som også er herlig:
> http://www.youtube.com/watch?v=7EwTaZfmk3Y

Ja,jeg så godt sangen i det der "AfterSki-program" på RTL, for et par
søndage siden. udmærket sang: Synes dog at hans
bedste sang er den med cowboys og indianere.

Men vi må da ikke glemme Markus. Her er han i et klip fra RTLs
nytårsaftens-show 2009:
http://www.youtube.com/watch?v=Io6N5v5vKFc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 24-01-10 19:00

> Hmmm..... Hvorfor kommer jeg til at tænke på "Midt i poaradiset", når jeg
> lytter til den sang. Men den er da super god.

Ja, ikke! Det er én af mine favoritter med hende. Men kan også bedst lide
up-tempo-numrene med hende. F.eks. synes jeg af hendes nye "Du Lässt Mich
Sein, So Wie Ich Bin" er decideret kedelig, og man har hørt den mange på det
seneste, især hen over julen. Der er dog masser af andre gode numre på den
nye CD. F.eks. er denne http://www.youtube.com/watch?v=QQ7MvbMmg0U også i
orden!

> "Endda"? - Sån noget er der da meget af i "Feste der Volksmusik", synes
> jeg.

Nu har jeg kun set "Feste Der Volksmusik" et års tid, og synes det var godt
fra starten af. Dog har jeg været noget skuffet de sidste 2 gange. Især
Winterfest var meget kedelig med nogle få lyspunkter. Kan ikke huske at jeg
har set nogle af de kunstnere, der optræder i "Ballermann Hits" og "Après
Ski Hits" i Feste Der Volksmusik. Måske lige bortset fra "D.J. Ötzi", men
han er jo med overalt!

> Ja,jeg så godt sangen i det der "AfterSki-program" på RTL, for et par
> søndage siden. udmærket sang: Synes dog at hans
> bedste sang er den med cowboys og indianere.

Det kan vi kun være enige om. Den er bare i orden!

> Men vi må da ikke glemme Markus. Her er han i et klip fra RTLs
> nytårsaftens-show 2009:
> http://www.youtube.com/watch?v=Io6N5v5vKFc&feature=related

Markus Becker er også en af de rigtig gode i "AfterSki/Oktoberfest"-genren.
Kan nu bedre lide denne:
http://www.youtube.com/watch?v=jek8Dvespf8&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 20:23

> Markus Becker er også en af de rigtig gode i
> "AfterSki/Oktoberfest"-genren. Kan nu bedre lide denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=jek8Dvespf8&feature=related

Hehe. Jeg synes der er en ko med.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 24-01-10 17:00

On 2010-01-24 12:11:36 +0100, Åge Halldorsson said:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, det er jo lige det. Slagermusikken er sjov og fest og "hurra" og
> "godaw". Det er faktisk kendetegnet ved slagermusik.

Jeg har nu aldrig kunnet se det sjove ved fx Kandis. Nærmest omvendt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 18:12

> Jeg har nu aldrig kunnet se det sjove ved fx Kandis. Nærmest omvendt

Er det ikke lidt ensformigt kun at kunne komme i tanker om KANDIS. Det er jo
kun een enkelt gruppe af mange. Prøv at find dem med fest og halløj.
KIM OG HALLO er f.eks nogle rigtige krudtugler. Og hvad med Ib
Grønbech, som ikke må få Beatles-hår. Der er også "godaw" når Birthe Kjær
går på scenen.

Hils

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 18:23

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu aldrig kunnet se det sjove ved fx Kandis. Nærmest omvendt

Næh, enig.
Jeg vil sgu da heller ikke have hverken sjov, fest eller hurra i den musik
jeg lytter til. Det kan jeg få ved at se en gammel dansk film, hvis jeg
ellers gider (og det gør jeg ikke).
Jeg foretrækker musik med kvalitet, kunstnerisk indhold, ide og talent.
Godaw kan man altid få, ved at besøge den gren af familien der bor vest for
Viborg :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 18:36

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Godaw kan man altid få, ved at besøge den gren af familien der bor vest
> for Viborg :)

Heyyyyyyyyy. Det er der man kan høre slager fra morgen til aften på LIMFJORD
PLUS

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 18:34

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> On 2010-01-24 12:11:36 +0100, Åge Halldorsson said:

> Jeg har nu aldrig kunnet se det sjove ved fx Kandis. Nærmest omvendt

Så skal du jo bare finde den sjove slagermusik. Det er jo det Chrtistianian
har gjort. Men med manglende humorristisk sans, så kan jeg godt se et
problem. Her er nogle klip
med slager med almindelig folkelig humor. Slager er jo andet i Kandis.

Flødebolleræs: http://www.youtube.com/watch?v=uVQSWtaurjs&feature=related

Gøg og Gokke:
http://www.youtube.com/watch?v=jnWegP8eez8&feature=PlayList&p=B6012F2B52842ABB&playnext=1&playnext_from=PL&index=7

1. gang til gode: http://www.youtube.com/watch?v=O9q0NDLZGgc&feature=related

Støvledans: http://www.youtube.com/watch?v=-gqRDdmFrf0&feature=related

Åhh Karen: http://www.youtube.com/watch?v=KyxpltnqJj8&feature=related

Stik mig en øl: http://www.youtube.com/watch?v=0bsfsr6NNBQ&feature=related

Uhh ha dada: http://www.youtube.com/watch?v=iPErJPq-VEw&feature=related

Pikken var så stor:
http://www.youtube.com/watch?v=wwVkIJgXFPA&feature=related

Ko patte hiv og træk assistent (Vist nok):
http://www.youtube.com/watch?v=_uYTvWDaDzU

Store babser: http://www.youtube.com/watch?v=R7WQkagQTvI&feature=related

85 heste: http://www.youtube.com/watch?v=wZM6-XaE4ls&feature=related

Mægtig overvægtig:
http://www.youtube.com/watch?v=fkUpoRPbKSs&feature=related

De gamle bukser: http://www.youtube.com/watch?v=XymzpsSh2Jc&feature=related

Hvis man er helt blottet for humor vil man intet sjov kunne se i ovenstående
links:
(men ovenstående er måske for sentimentalt ? )

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-10 13:51

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon ikke de er lejet fordi de er mere kitch end slager?
> Jeg tror godt de kan li' noget at grine af, derovre på staden

Givet. Præcist det samme man oplevede med Jodle Keld. Det er vist kun de
mest tumpede fra Bøllebyovre, der tager Sussi og Leo alvorligt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 14:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> fra Bøllebyovre,

"Bøllebyovre"??? - Det er der ikke noget der hedder. '
Det hedder "Tyllefylle-Bølleby"

Her er et klip fra banegården i omtalte by:
http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance.aspx/cat/3/Video/52939/title_ast/asc/5/Tyllefylleboelleby

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-10 16:28

meddelelse news:4b5c511e$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Bøllebyovre"??? - Det er der ikke noget der hedder. '

Ork jow...den omtaler Peter Mogensen i TV hveranden uge mindst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 18:12

> Ork jow...den omtaler Peter Mogensen i TV hveranden uge mindst

Peter Mogensen ? ? ? - Øhh.......

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-01-10 19:36

meddelelse news:4b5c7f81$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Peter Mogensen ? ? ? - Øhh.......
>
> Hilsen Åge

Hvorfor er det lige, at det ikke undrer mig, at du ikke kender ham

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-01-10 11:16

meddelelse news:4b5b834f$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Læs mere her
>
> http://mobil.eb.dk/article.pml?articleid=1287717
>
> Hilsen Åge

Tja, selv Christianitter, har vel brug for at more sig....
Og hvorfor så ikke Sussi & Leo....

De er måske ikke verdens største musikere,
Men der er altid fest og glade dage, hvor de er.

Og det er vel det de lever af, og så vidt jeg kan se...
Lever de vist RIGTIGT GODT...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-01-10 12:17

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tja, selv Christianitter, har vel brug for at more sig....
> Og hvorfor så ikke Sussi & Leo....

Ja og slagermusikken bliver jo mere og mere anerkendt for hver dag der går.

Men man havde måske ikke lige regnet med at Christiania ville blive
oversmømmet med slagermusikken.
Lad os se lidt af hvad der venter dem:

http://www.youtube.com/watch?v=PgK4QkcAHEo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wDhQ4Rq2ECE&feature=related