Støjsvagt dæk findes det ?
Fra : Båt båt

Dato : 23-01-10 15:44

Skal have nye sommerdæk når tiden er til det og nu har jeg kigget en
hel del på nettet.
Nogen der har erfaringer med et støjsvagt dæk i størrelsen 235/45/
17 ?
Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

Mvh-

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-01-10 23:31

On 23 Jan., 23:44, Båt båt <fritz.m...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 17 ?
> Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

Conti SportContact har jeg været glad for i andre størrelser, men du
må selv lige kigge efter om det findes i din størrelse...

Leo

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-01-10 08:57

Båt båt skrev:
> [...]
> 17 ?
> Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

Conti generelt. Har ligeledes meget gode erfaringer med Bridgestone
ER300, som jeg selv sætter på til foråret. Har prøvet ER300 på tre
forskellige biler nu, har været meget støjsvage på dem alle.

/Kent Glerup

Fra : KASO

Dato : 24-01-10 10:45

"Båt båt" <fritz.munk@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg har valgt Michelin Premacy HP i 235/55-17 (MB Viano Marco Polo) - de var
ihvertfald en kæmpe forbedring ifht. de Dunlop, der sad på før!

De er ikke helt billige - men de skulle til gengæld holde længe - og så
bliver de jo billige i længden.....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-01-10 12:30

Hej!

Båt båt wrote:
> [...]
> 17 ?
> Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

På min bimmer har jeg Dunlop Sport SP og de er ekstremt støjsvage - kan
faktisk slet ikke høre dækstøj. Det er 225/55R16 der sidder på, og det
er den fabriksmonterede dæktype.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-01-10 16:12

Båt båt wrote:
> [...]
> 17 ?
> Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

Fortæl om hvilken bil det er til. Mange dæk starter med at være støjsvage.
(Tjek evt på www.adac.de hvilke i 17" der er mest)

Det der ofte sker at de bliver udsat for fænomenet "savtak" aka hæl-tå efter
nogen tids brug. Derfor er det vigtigt at vide hvilken bil vi taler om.

--
- Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 24-01-10 23:50

> [...]
> 17 ?
> Ski` vær med hurtig nedslidning , bare det er støjsvagt ..

Conti SportContact 3 - var super støjsvage på min bil, i 18"....

--
FUGM - The Trademark of World Class Incompetence
http://www.saabklub.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-01-10 02:43

On 24 Jan., 08:57, Kent Glerup <k...@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> wrote:

> Conti generelt. Har ligeledes meget gode erfaringer med Bridgestone
> ER300, som jeg selv sætter på til foråret. Har prøvet ER300 på tre
> forskellige biler nu, har været meget støjsvage på dem alle.

Og så er de rigtigt gode i regnvejr.

--
Christian

Fra : Båt båt

Dato : 25-01-10 02:52

On Jan 24, 4:11 pm, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk>
wrote:

> Fort l om hvilken bil det er til. Mange d k starter med at v re st jsvage..
> (Tjek evt pwww.adac.dehvilke i 17" der er mest)
>
> Det der ofte sker at de bliver udsat for f nomenet "savtak" aka h l-t efter
> nogen tids brug. Derfor er det vigtigt at vide hvilken bil vi taler om.
>
> --
>  - Frank

Audi A6 2002 Limo.