Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vurdering af gamle filmkameraer m.v.
Fra : Peter_C

Dato : 23-01-10 21:21

Hej

Min hustru har arvet alle sin fars kameraer. Han var en passioneret
amatørfotograf, og for en lægmand som jeg ser det ihvertfald meget
omfattende/uoverskueligt ud ud.
Udover et 10Mpix dSLR og en 12Mpixel "Point and shoot" som vi kan bruge/vil
beholde var der et par ældre filmkameraer med div. tilbehør

Der er følgende:
Pentax Z10 m. Pentax 70-200
Pentax Z1 m. Pentax 28-80
Osram BSD44 Studio (håndholdt blitz ?)
Starblitz 3000BT-Twin
Osram SC18 Servo

Billede af ovenstående her:
http://www.pc8.dk/billeder-andre/IMG_0018.jpg

Det korte spørgsmål: Er det noget værd ? og i givet fald ca. hvormeget, og
hvor sælger man det ?

MVH Peter C:

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-10 00:33

"Peter_C" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.pc8.dk/billeder-andre/IMG_0018.jpg
>
> Det korte spørgsmål: Er det noget værd ? og i givet fald ca. hvormeget, og

De to Pentax kunne måske være interessanet for en samler (mig).
Hvad vil du evt. sælge dem for?
Erik

Fra : Peter_C

Dato : 24-01-10 11:22

> De to Pentax kunne måske være interessanet for en samler (mig).
> Hvad vil du evt. sælge dem for?
> Erik

Ja det er jo lige dét der er mit problem.
Jeg ved ikke om de skal koste 5,- 50,- 500,- eller 5000,-

Må jeg vende den om og spørge:
Hvis de skal være interessante for dig, som samler, hvor meget vil du så
give ?
(du må gerne svare på mail ... nu er det her jo ved at udvikle sig til en
salgstråd)
pede_71 snabela hotmail punktum com

MVH Peter C:

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-01-10 22:12

Hej Peter

Peter_C wrote:
> [...]
> Udover et 10Mpix dSLR og en 12Mpixel "Point and shoot" som vi kan bruge/vil
> beholde var der et par ældre filmkameraer med div. tilbehør

Det er nok desværre ikke meget, du kan få for det. Der er meget af det
på markedet lige nu, når det gælder ældre Pentax udstyr, men jeg kan da
give en lille vejledning, som jeg ser det, når jeg støder på tilsv.
udstyr på div. auktionssider...

> Der er følgende:
> Pentax Z10 m. Pentax 70-200

75-150kr. for hus + ca. 150kr. for optik

> Pentax Z1 m. Pentax 28-80

75-150kr. for hus + ca. 150kr. for optik

> Osram BSD44 Studio (håndholdt blitz ?)

BSD44 er en regulær studioblitz og ikke lige det, jeg vil kalde
'håndholdt'. Jeg har ingen danske priser på den model, men kan se på
nettet, at de sælges for priser mellem $25USd og $40USd, så herhjemme
skal du nok ikke regne med mere end ca. det halve. Jeg var lige inde og
kigge hos Osram, - der er ikke udstyr, så den kan bruges direkte med
digitale kameraer.

> Starblitz 3000BT-Twin

Ca. 75kr. - hvis man er heldig.

> Osram SC18 Servo

Hm, jeg solgte en sådan sidste år for svjh. 75kr. på QXL. Den sidste,
jeg så, gik for 85kr., så det må være deromkring.

> Billede af ovenstående her:
> http://www.pc8.dk/billeder-andre/IMG_0018.jpg
>
> Det korte spørgsmål: Er det noget værd ? og i givet fald ca. hvormeget, og
> hvor sælger man det ?

Jeg vil tro, det bedste sted er på QXL.dk eller måske på dba.dk.

mvh. Erik Richard