Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ønske stedet
Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 10:50

Når jeg betragter billeder på 1x.com og andre steder ser det ud til, at
billeder taget fra eksotiske steder af personer eller landskaber opnår
størst succes. Er det sådan det er: At selvfede, velhavende
vesterlændinge (i denne forbindelse placerer jeg mig selv i denne
kategori, hvis nogen skulle være i tvivl) synes fattige negerbørn er
mest interessant eller landskaber fjernt fra ens eget?

Eller er præmissen forkert?

Tendensen på 1x er tydelig. Små fattigting ryger lige igennem, men er
det en generel tendens? Burde jeg omgående rejse til Haiti eller er det
for slemt. Er det bedre at vente til de trods alt har tag over hovedet?

For god ordens skyld kender jeg ikke svaret for så havde jeg jo ikke
behøvet at spørge.

--
Kh. Søren
http://www.egenindsamling.drk.dk/start-min-egen-indsamling/livet-er-vidunderligt/indsamling.aspx?CollectionId=125

Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 11:49

Soeren Friberg wrote:
> [...]
> for slemt. Er det bedre at vente til de trods alt har tag over hovedet?
>
> For god ordens skyld kender jeg ikke svaret for så havde jeg jo ikke

Du har fuldstændigt ret, og den virker faktisk begge veje.
Folk fra andre egne finder ofte vores landskaber, natur
og kultur interessant. Vi falder på halen over risteresser,
og de er facinerede af vores bakke landskab kludetæppe landbrug.

Jow jow jeg har læst dit indlæg, du fokuserer på fattigdom -
Den er lige facinerende om den er optaget i amarikanske
kulmine byer, sweatshops i Asien eller junkierne og alkoholikerne
i den vestlige verden. Det er ting der skær alle i hjertet, ligsom
vi alle reagerer på synet af en savlende glad baby eller en nuttet
hundehvalp.

Det er fundamentale menneskelige egenskaber af føle medlidenhed,
omsorg, glæde, sorg, jalusi, melankoli etc etc etc. Mit måske
bedst ratede billede, var et closeup af to kamarater der ikke
lige havde det skide sjovt, men de havde et varmt venskab. Det
var skudt i Danmark, meget rørende billede som jeg havde investeret
meget tid i. Så vidt jeg husker var mit første 1x foto også skudt
i Danmark, den eneste konkurrence jeg har deltaget i, var også skudt
i Danmark, det vandt ikke, men en 2. plads i foto & smalfilm dengang,
komentaren fra vennerne, det var da et kedeligt billede, man må da
elske det danske mådehold

Jeg har brugt udtrykket undskyldning, en del de senere dage,
uden at kende din hånd af kort, så fornemmer jeg du sidder
med en håndfuld af undskyldninger, ala mine "billeder er ikke
så populære fordi..." Jeg er ikke en stor poker spiller, så det
er muligt jeg har læst dine kort forkert. Men hvis man bruger
sit liv på at omfavne undskyldningerne, så blir det en livsstil
der ikke rigtig har nogen retning, bedre at lægge hånden og starte
et nyt og bedre spil.

Nu er 1x et internationalt site, så det er måske ikke kun selvfede
velhavende vesterlændinge som dig der stemmer billederne ind, der
kan være en del spinkle indere, karismatiske arabere og australske
fåre avlere, det er vel ikke helt til at vide..
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 16:37

On 23-01-2010 11:49, smileymax wrote:

> Jeg har brugt udtrykket undskyldning, en del de senere dage,
> uden at kende din hånd af kort, så fornemmer jeg du sidder
> med en håndfuld af undskyldninger

Den har jeg selv tænkt på, meget faktisk. Jeg er nået frem til, at jeg
ikke er enig med dig. Du taler jo selv om "fotogene" kulturer osv. Men
ok, jeg vender den lige igen. Jeg ved ikke hvad popularitet er, men jeg
oplever den i hvert fald ud fra, hvor mange der ser mine billeder. Hvor
meget vægt jeg skal lægge på en lille håndfulds udtalelser i en
nyhedsgruppe med færre abonnenter end jeg har "fans" i min nyhedsgruppe
ved jeg ikke.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 00:13

> [...]

> kan være en del spinkle indere, karismatiske arabere og australske
> fåre avlere, det er vel ikke helt til at vide..

Fint indlæg der nuancerer mit syn. Jeg læser det som et både og indlæg,
hvor du indledningsvist giver ret, men glider over i uret.

Som sagt tænkte jeg ikke på min situation. Jeg har eks. ikke haft
specielt svært ved at få billeder på 1x. Men nogle bliver jo afvist. Det
har du jo også prøvet der. Men deres stil har ændret sig, og jeg finder
det lige lovligt tilfældigt, hvilke billeder der ryger. Jeg synes nu, at
der er meget få dårlige billeder der.

Det er nok også sådan det er. Tak for input.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 00:24

On 23-01-2010 11:49, smileymax wrote:
> Så vidt jeg husker var mit første 1x foto også skudt
> i Danmark

Sandt nok ser jeg, og er set 3882 gange og er fra juli 2008
Det næste er fra Bangkok og set 3612 gange. Det sidste og seneste er
også fra Bangkok og er set 8,380 gange. Det bekræfter meget godt min
påstand også. Speciel når man medregner at de første billeder alt andet
lige er set flest gange.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens G

Dato : 24-01-10 08:55

On Sun, 24 Jan 2010 00:24:06 +0100, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

> [...]
>også fra Bangkok og er set 8,380 gange. Det bekræfter meget godt min
>påstand også. Speciel når man medregner at de første billeder alt andet

Det er da det seneste der er set flest gange

Jeg tror nyere billeder på 1x ses mange flere gange end ældre, fordi
der er kommet mange flere brugere. Og de nye brugere sidder ikke og
ser alle gamle billeder igennem.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 09:15

On 24-01-2010 08:54, Jens G wrote:
> Det er da det seneste der er set flest gange

Også min pointe. Det er fra Bangkok! Det er svært at svare for andre,
men jeg er ikke sikker på at Max selv synes, at det er det bedste af de
3. Jeg ikke i hvert fald.

Fra : smileymax

Dato : 24-01-10 09:20

Jens G wrote:

> Jeg tror nyere billeder på 1x ses mange flere gange end ældre, fordi
> der er kommet mange flere brugere. Og de nye brugere sidder ikke og
> ser alle gamle billeder igennem.

Og pointen som Søren vidst kom til at klippe væk,
så den skal lige med. -max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 10:35

On 24-01-2010 09:20, smileymax wrote:

> Og pointen som Søren vidst kom til at klippe væk,
> så den skal lige med. -max-

Næ, jeg kom ikke til at klippe noget væk, men som PD i matematik ved
jeg, at man bare ikke kan argumentere så enkelt. Heller ikke så enkelt,
som jeg lagde ud med. Jeg mener så, at jeg tog forbehold ved at skrive,
at det var en subjektiv oplevelse. For mig er det da i øvrigt i orden,
hvis du i virkeligheden mener, at stedet er ligegyldigt for popularitet
og/eller optagelse på 1x. Min indledning var et spørgsmål uden en skjult
dagsorden. Jeg kan let finde eksempler på 1x på fotografer med en
dalende interesse for deres billeder i øvrigt.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 10:41

On 24-01-2010 08:54, Jens G wrote:
> Jeg tror nyere billeder på 1x ses mange flere gange end ældre, fordi
> der er kommet mange flere brugere. Og de nye brugere sidder ikke og
> ser alle gamle billeder igennem.

Jeg aner intet om antal brugere på 1x, men er der virkelig kommet 2,3
gange så mange brugere de sidste 1,5 år?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens G

Dato : 24-01-10 14:55

On Sun, 24 Jan 2010 10:40:41 +0100, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>Jeg aner intet om antal brugere på 1x, men er der virkelig kommet 2,3
>gange så mange brugere de sidste 1,5 år?

Det ved jeg ikke.
Men det er mit indtryk at interessen for digital fotografering er
steget voldsomt inden for de sidste par år, og jeg kan forestille mig
at medlemstallet hos 1x er steget i samme takt.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 15:20

On 24-01-2010 14:55, Jens G wrote:
> jeg kan forestille mig
> at medlemstallet hos 1x er steget i samme takt.

Det tror jeg også, men kan ikke se nogen opgørelse noget steds. At
udregne popularitet præcis der er mere kompliceret end som så. Du kan
f.eks. tænke på et billede, der har været offentliggjort i 5 min i dag.
Der har sikkert aldrig været flere brugere, men 5 min. er jo altså kort
tid, så ikke mange har nået at se det. Tiden vil alt andet lige give
flere unikke syn. Flere brugere vil alt andet lige også give flere syn.
Et træk i hver sin retning. Men Max lagde sine billeder op ret hurtigt
efter hinanden, som jeg husker det, og stoppede - tilfældigt eller ej -
da et billede blev afvist. Derfor fastholder jeg altså, at hans
orientalske billeder er mest populære der.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Allan

Dato : 23-01-10 14:30

Soeren Friberg skrev:
> [...]
> for slemt. Er det bedre at vente til de trods alt har tag over hovedet?
>
> For god ordens skyld kender jeg ikke svaret for så havde jeg jo ikke

Jeg tror, nu nok man er nødt til at opdele part 1 i spørgsmålet lidt for
at kunne besvare den del.
Når man flyttes rundt i Verden, enten ved egen rejse eller virtuelt
gennem fotografiet, opfyldes vor trang og glæde ved og gennem
udforskningen af det ukendte. Efter en tid, når omgivelserserne har
indprentet sig på nethinden, ender udforskningen, alt bliver routine for
til sidst at glide over i kedeligheden.
Det har såmen ikke noget med kultur og eksotiske steder (medmindre, det
netop er mit ovenstående, der i virkeligheden er definitionen af
eksotisk steder) at gøre.
Præcist det samme er tilfældet omkring andre ukendt ting, som f.eks
fattigdom. Det virker tiltrækkende, sålænge det er ukendt.
Selv tollundmanden herhjemme udtrykker sig stærkere end sin efterkommer,
ham der Brian Mikkelsen, hvis snærende konservative slips ødelægger
enhver illusion om, at manden overhovedet har et liv. Og i virkeligheden
skyldes mit indtryk omkring trollundmand den I, udelukkende, at han er
et nyere enme end nr. II for mig. For i de få sekunder, hvor Brian har
løsnet slipset, er han en absolut farvestrålende person og ikke en død
sild. At han så ikke besidder evnen og formatet til at agere politisk i
overensstemmelse med sit indre, altså udvise karisme er sørgeligt.
Det der jo så sker i forbindelse med vores rejer rundt i Verden, på
opdagelse og udforskning af det fremmede med vores Kodakklik i
baglommen, er jo blot at vi i denne initierende fase har alle vores
sanser åbne, og det giver de pragtfulde optagelser.
Man behøver såmen ikke bevæge sig særligt langt for at opleve glæden ved
det fremmede. For får år siden flyttede jeg landsdel, fandt en
fantastisk glæde ved det nye, men nu har glæden fortabt sig, det er
blevet routine.
En vis Hr. Andersen har jo udtrykt det ganske simpelt:
"At rejse, er at leve".

Aben

Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 18:01

Allan wrote:

> [...]
> blevet routine.
> En vis Hr. Andersen har jo udtrykt det ganske simpelt:

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår nuancerne
i dit indlæg, men det er herligt påfaldende at Søren
ikke ønsker at forholde sig til dit og mit indput, men
hellere vil blæse sin egen trompet. -max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:04

On 23-01-2010 18:00, smileymax wrote:
> men det er herligt påfaldende at Søren
> ikke ønsker at forholde sig til dit og mit indput, men
> hellere vil blæse sin egen trompet.

Nej, det er det ikke. Jeg har ikke noget ønske om at sidde tilbage og
bedømme de forskellige svar i sådan en tråd. Anerki min ven. Alle kan
svare alle. Men jeg har med stor omhyggelig læst jeres indlæg. Men gode
svar fra mig kræver mere omtanke og tid end jeg kan nå efter en fotodag
og mens jeg laver medisterpølse

Men tak for respons. Jeg vil ikke undlade at nævne, at jeg blev positivt
overrasket.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 00:04

On 23-01-2010 14:29, Allan wrote:

> [...]
> blevet routine.
> En vis Hr. Andersen har jo udtrykt det ganske simpelt:

Det kan vel ikke siges bedre. Jeg vil i hvert fald ikke atomisere dette
fine indlæg. Tak!

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 16:20

On 2010-01-23 10:49:33 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> [...]
> for slemt. Er det bedre at vente til de trods alt har tag over hovedet?
>
> For god ordens skyld kender jeg ikke svaret for så havde jeg jo ikke

Som nok de fleste ved har jeg rejst mange steder og nogle steder
primært for at fotografere. Jeg viser miner billeder på Pbase og i
mindre grad på min officielle hjemmeside for min workshopforretning,
samt nogle på PSIG.

De fotos der har været i særklasse mest response på er alle taget her i
Danmark. Min billeder fra efteråret i dyrehaven
http://www.pbase.com/hkruse/denmark_autumn_2009 lå som nummer 1 på
Pbase's mest populære gallerier i en måned. Dette billede
http://www.smugmug.com/community/NaturePhotographers/popular/all#449474080_trw9T
kommer der næsten daglige kommentarer til. Jeg har også fået meget
respons på billeder, som f.eks.
http://www.pbase.com/hkruse/denmark_summer_2009 og
http://www.pbase.com/hkruse/raabjerg_mile_2007.

Ellers det selvfølgelig svært at slå de lokationer, der f.eks. findes
på USA's vestkyst, som fra min sidste tur
http://www.pbase.com/hkruse/nevada_and_arizona_desert__2010, så findes
der dog steder i Danmark, som er værd at gå efter også hvis man er til
naturbilleder.

Nu ved jeg godt at du formentlig sigter til menneskebilleder og street.
Det går jeg ikke så meget op i, men hvis ud ikke tør gå ud i Danmark og
lave street så får du formentlig heller ikke de billeder du gerne vil
have selvom du flyve den halve klode rundt ;)

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:14

On 23-01-2010 16:20, Hans Kruse wrote:

Uh, jeg er vist under tidspres. Jeg vender lige tilbage. Det er et
stort, seriøst og flot indlæg, der ikke kan affærdiges med 2 fjumselinjer.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 00:01

> [...]

> http://www.smugmug.com/community/NaturePhotographers/popular/all#449474080_trw9T
> kommer der næsten daglige kommentarer til.

Det tror pokker. De er bare helt utrolig flotte - og jeg har ikke set
dem før eller husker det ikke

> [...]
> http://www.pbase.com/hkruse/nevada_and_arizona_desert__2010, så findes
> der dog steder i Danmark, som er værd at gå efter også hvis man er til

Ja, vi har diskuteret dette billede i gruppen:
http://profile.ak.fbcdn.net/object3/1253/73/n271477435625_8038.jpg
(gider/kan ikke lige finde det i større opløsning)
Vi diskuterede noget med et raketspor. Men billedet er nu nok dit bedste
for mig. Du kan jo nok også lide det, siden du placerer det centralt
flere steder.

> Nu ved jeg godt at du formentlig sigter til menneskebilleder og street.

Korrekt.

> Det går jeg ikke så meget op i, men hvis ud ikke tør gå ud i Danmark og
> lave street så får du formentlig heller ikke de billeder du gerne vil
> have selvom du flyve den halve klode rundt ;)

Som sagt tænkte jeg ikke på mig selv, men mere generelt. En hverdag i et
andet land er mere interessant end en hverdag i Danmark - for danskere i
det mindste.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Niels

Dato : 23-01-10 09:23

On Jan 23, 10:49 am, Soeren Friberg <hushovmeste...@msn.com> wrote:
> [...]
> det en generel tendens? Burde jeg omgående rejse til Haiti eller er det
> for slemt. Er det bedre at vente til de trods alt har tag over hovedet?

Ja, præmissen er forkert, for du sætter - som en kommerciel TV-station
- succes = mange seere. Du stræber efter ros, og ikke efter at skabe
dit eget udtryk ved at eksperientere og øve dig. Hvem gavner det, at
du tager til Haiti? Om de har tag over hovedet eller ej rager dig jo
en papskid, bare du får ros for dine billeder. Tror du, det er
fotografer, der mangler? Spar pengene til flybiletten og giv dem til
en nødhjælpsorganisation.

--
Niels

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 17:29

On 2010-01-23 17:22:32 +0100, Niels <nboegh@gmail.com> said:

> [...]
> en papskid, bare du får ros for dine billeder. Tror du, det er
> fotografer, der mangler? Spar pengene til flybiletten og giv dem til

Tror du der er ret mange af de kommercielle fotografer (danske incl.)
der er taget derover for andet end egen vinding eller fordi de skulle?
Det gælder også dem, der tog til Dafur og andre steder. Vi ser dem på
World Press fotos, men helt ærligt: Tror du virkelig de har taget disse
fotos af et ønske om at forbedre forholdene? Det er ikke meget
anderledes end folk der tager ud for Danida for at bruge den danske
ulandsbistand på projekter, som er ren socialhjælp i de allerfleste
tilfælde.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-01-10 20:10

[8<8<8<]
> Tror du der er ret mange af de kommercielle fotografer (danske incl.) der
> er taget derover for andet end egen vinding eller fordi de skulle?

Jeg tror helt klart at f.eks. Jan Grarup tager til Haiti (eller Dafur og
Gaza) fordi han ønsker at hjælpe den ramte befolkning, ved at skabe
opmærksomhed om deres situation.
Mna kan iøvrigt se nogle af hans billeder fra Haiti på Informations
hjemmeside
http://www.information.dk/fotobloggen/221762
http://www.information.dk/fotobloggen/221887
http://www.information.dk/fotobloggen/222119
http://www.information.dk/fotobloggen/222153

Jeg tror at mange gode reportagefotografer brænder for at fortælle vigtige
historier, men naturligvis plejer de også deres karriere og økonomi.
Gælder det ikke de fleste professioner ? En typisk læge ønsker oprigtigt at
hjælpe patienten efter bedste evne, samtidig med at lægen tjener penge og
kvalificerer sig til nye udfordringer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-01-10 20:39

Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse
4b5b4980$0$270$14726298@news.sunsite.dk

> Jeg tror helt klart at f.eks. Jan Grarup tager til Haiti (eller Dafur
> og Gaza) fordi han ønsker at hjælpe den ramte befolkning, ved at skabe
> opmærksomhed om deres situation.

Jeg tror, verden er mere grumset end som så, men jeg er også en halvgammel
kyniker.

> [...]
> ønsker oprigtigt at hjælpe patienten efter bedste evne, samtidig med
> at lægen tjener penge og kvalificerer sig til nye udfordringer.

Selvfølgelig. Og status er også en ekstrem vigtig parameter i menneskers
karrierevalg. Vi er alle drevet af vore egoer. Nogle står så ved det, og får
hug for dét, og andre hykler at være "gode", "uselviske", mennesker, der
farer verden rundt alene for at hjælpe andre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-10 13:02

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> hjælpe patienten efter bedste evne, samtidig med at lægen tjener penge og

Mon ikke det er mere kompliceret end som så:

Nogle få mennesker drives af en trang til at blive så dygtige som muligt
til det de gør. Det er nok den trang, der bringer menneskeheden fremad,
på godt og på ondt.

Andre er motiveret af rent egoistiske pekuniære eller magtmæssige motiver.

Og nogle er tændt af et ønske om at hjælpe.

Og så er der den største mængede, hvor motivationen er en blanding af
førnævnte. Og vil man sætte dem i båse, skal der mange båse til...

Nogle tror på målet og nogle på gerningen.............

Og i sidste ende er det et trosspørgmål, ikke en videnskabelig
dokumentation, der afgør hvordan man opfatter menneskers handlinger.

Personligt har jeg svært ved at begejstres over billeder af mennesker i
nød - smadrede eller døde - jeg kan sagtens forstå teksten hvis man
skriver om Haiti, Dafur eller Tsunamien - det kræver ikke billeder for
mig. Og af denne grund har jeg lidt svært ved ikke at opfatte nogle
reportagefotografer som ulykkessnyltere.

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Soeren Friberg

Dato : 24-01-10 13:19

On 24-01-2010 13:01, Ole Larsen wrote:
> reportagefotografer som ulykkessnyltere

Utvivlsomt rigtigt - krisens ådsler.

Men uden tv - uden fotografer - uden journalister.
Ingen verden med anelser om krisens om fang = ingen hjælp.
Lidt tricki her.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 17:31

On 23-01-2010 17:22, Niels wrote:

> [...]
> en papskid, bare du får ros for dine billeder. Tror du, det er
> fotografer, der mangler? Spar pengene til flybiletten og giv dem til

Du kan selvfølgelig have en mening og jeg er også enig med dig, men det
var ikke det jeg tænkte på med præmissen.

Min iagttagelse kan jo være forkert. Jeg har ikke matematisk optalt på
1x eller andre steder. For en gang skyld, synes jeg ikke umiddelbart, at
jeg skrev eller tænkte på egen person

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 17:57

On 23-01-2010 17:22, Niels wrote:
> Hvem gavner det, at du tager til Haiti?

Det var sådan lidt retorisk udtrykt - humoristisk om du vil

Jeg er nysgerrig om hvorfor folk tager billeder, men det tilkommer
hverken dig eller mig at gøre det ene motiv bedre end det andet. Du har
lov til at synes legen er vigtig, andre ønsker ros eller thoms på sites,
andre måler succes på indtjeningen, andre på antal hits på deres
hjemmeside. Nogle måler successen ved med stor tilfredshed at se deres
kunstværker i stuen og nyde disse under "Vild med dans", mens lillemor
ser beundrende på. MEN ingen har bare ret til gøre sig til smagsdommer
over det. Sørg du for at være glad for, hvad du gør, og jeg for mit.
Sådan er det jo bare.

Fra : Niels

Dato : 23-01-10 10:10

On Jan 23, 5:29 pm, Hans Kruse <hans.kr...@mail.tele.dk> wrote:

> Tror du der er ret mange af de kommercielle fotografer (danske incl.)
> der er taget derover for andet end egen vinding eller fordi de skulle?

Det ved jeg ikke. Men hvorfor skulle en dansk skolelærer ta' til Haiti
og forbruge mad, vand og soveplads, når det er knappe ressourcer?

> Det gælder også dem, der tog til Dafur og andre steder. Vi ser dem på
> World Press fotos, men helt ærligt: Tror du virkelig de har taget disse
> fotos af et ønske om at forbedre forholdene?

World Press fotos er primært taget af fotografer udsendt af aviser og
nyhedsgrossister. Billederne tjener til at dokumentere, hvad der
foregår i disse brændpunkter. Hvorfor skal succeshungrende amatører
mænge sig der? Kan du - uden at udnævne Holbæk til et egentligt
brændpunkt - huske Søren Fribergs billede af Prinsesse Benedikte?

--
Niels