Formmail kan ikke validerers på W3C, men s~
Fra : d.Buus

Dato : 23-01-10 10:46

Hej.

Jeg er ved at opdater (siden kunne ikke validerers i W3C før) en
side for en ven.
Jeg har fået alle siderne (alle 5) til at blive godkendt på W3C.
Men kontaktsiden hvor der er en formmail (koden er fra Surftown,
hvos siden også ligger), får jeg fejl i koden til formmailen.
Håber på lidt hjælp, og på forhånd tak
Siden det handler om er:
http://www.ksn-baadmanden.dk/info-kontakt.htm

Mvh.
d.Buus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas

Dato : 23-01-10 11:23

Den 23-01-2010 10:45, d.Buus skrev:
> Hej.

<snip>

> http://www.ksn-baadmanden.dk/info-kontakt.htm

Her er eksempel på korrekt brug af label.
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.9.1

~tj

Fra : d.Buus

Dato : 23-01-10 17:21

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <snip>

> Her er eksempel på korrekt brug af label.
> http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.9.1
>
> ~tj

Tak for hjælpen, nu virker det.
Det var et par <p></p> og nogle id="" der manglede

Endnu en gang tak

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-01-10 11:56

> [...]
> Men kontaktsiden hvor der er en formmail (koden er fra Surftown,
> hvos siden også ligger), får jeg fejl i koden til formmailen.

Hej

Prøv i linje 44 f.eks. at skrive ....
<form action="formmail.php" method="post"><div><label
for="navn">Navn</label></div>

....altså med et div-tag rundt om.
Jeg husker ikke lige om det kan være sådan noget, der
gør det.

Jeg undrer mig iøvrigt over, at der står for=... i de
enkelte labels. Burde der ikke stå id=.... i stedet,
eller er det bare mig.

Hvor står scriptet på Surftowns hjemmeside?

Mvh. Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-01-10 14:39

Nej. "for" fortæller hvilket formfelt labelen hører til. "id=" ville
tildele labelen en id. Man kan godt have begge samtidigt.
Værdien af "for=" skal være lig med IDen for formfeltet det hører til.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-10 15:04

Jens Peter Karlsen skrev:

> Nej. "for" fortæller hvilket formfelt labelen hører til. "id=" ville
> tildele labelen en id. Man kan godt have begge samtidigt.
> Værdien af "for=" skal være lig med IDen for formfeltet det hører til.

Ja, altså sådan her:

<form action="formmail.php" method="post">

--
Bertel

Fra : d.Buus

Dato : 23-01-10 17:25

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> enkelte labels. Burde der ikke stå id=.... i stedet,
> eller er det bare mig.
>
> Hvor står scriptet på Surftowns hjemmeside?

Du kan finde Surftown's formmail her>>>
https://surftown.dk/support/hvordan-opretter-jeg-en-e-mail-formular-v
ha-php-kode

Mvh.
d.Buus

PS! Problem er løst...se anden indlæg

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-10 18:30

d.Buus wrote:

> Du kan finde Surftown's formmail her>>>
> https://surftown.dk/support/hvordan-opretter-jeg-en-e-mail-formular-vha-php-kode

Det er da meget godt, at de skriver sådan.

<citat>
<form action="formmail.php" method="POST">
<label for="emailadresse">Din emailadresse</label><input type="text"
name="emailadresse"><br>
<input type="submit" value="Submit">
</form>
</citat>

Det ændrer bare ikke på, at inputfelter ikke må stå nøgne i en formular. Der
skal et fieldset, en p eller en div omkring:

<form action="formmail.php" method="POST">
<fieldset>
<label for="emailadresse">Din emailadresse</label><input type="text"
name="emailadresse"><br>
<input type="submit" value="Submit">
</fieldset>
</form>

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-10 15:01

Martin Ploug skrev:

> Prøv i linje 44 f.eks. at skrive ....
> <form action="formmail.php" method="post"><div><label
> for="navn">Navn</label></div>

Det vil være mere logisk at tage label-delen med ind i den <p>
som hører til. Det er rigtigt at formularens elementer skal stå i
en <p> eller en <div> i strict HTML

Hvis det skal virke, skal labelen referere til en id. Name kan
ikke gøre det, men det giver ingen valideringsfejl. Det virker
blot ikke.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-01-10 15:16

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er rigtigt at formularens elementer skal stå i
> en <p> eller en <div> i strict HTML

Ikke nødvendigvis. Hvis formularens starttag umiddelbart følges at et
fieldset starttag og fieldsettets sluttag sættes efter sidste inputfelt, er
det lige så validt strict.