Rykker uden regning
Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-01-10 09:00

Hej.

Jeg har fået en rykker fra Sygesikringen danmark.
Jeg har aldrig fået en regning fra dem.

For et halvt år siden (ca.) skiftede jeg bank, så PBS-betalingen er
sikkert røget sig en tur i den forbindelse. Men så skulle jeg vel bare
få en papir-regning?

Må de overhovedet tage rykkergebyr uden at heg fårst har fået en
regning?

Det er jo ikke lige sådan at man overser deres røde kuverter, så jeg er
sikker i min sag. - Men er det nok at de har sendt en regning, eller
skal jeg have fået den?

Jeg vil selvfølgelig ringe og tale med dem på mandag, er bare
interesseret i, hvornår jeg kan betragtes som have fået en regning. Når
de har afsendt den, eller når jeg har modtaget den?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-01-10 11:11

On Sat, 23 Jan 2010 08:59:59 +0100, Andy Dufresne
<covershare@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>For et halvt år siden (ca.) skiftede jeg bank, så PBS-betalingen er
>sikkert røget sig en tur i den forbindelse. Men så skulle jeg vel bare
Nej, det er din pligt at betale og du havde valgt PBS (så sendes der
ikke regninger ud) og der skete så en fejl ved flytningen, ikke noget
du kan klandre Sygesikringen Danmark for.

Sygesikringen Danmark kan heller ikke vide hvorfor de (på sidste
forfaldsdato) ikke kan hæve på din konto, aftalen om BPS er jo nok
ikke opsagt, den hænger nok på din gamle konto som ikke eksisterer
mere. Men Sygesikringen Danmark kan bare konstaterer at de ikke kan
hæve det aftalte beløb og på det tidspunkt er det forsent at sende
regninger, forfaldsdato er jo overskredet.

>Må de overhovedet tage rykkergebyr uden at heg fårst har fået en
>regning?
Du viste, eller burde vide at beløbet/kontigentet skulle betales.

>Jeg vil selvfølgelig ringe og tale med dem på mandag, er bare
>interesseret i, hvornår jeg kan betragtes som have fået en regning. Når
>de har afsendt den, eller når jeg har modtaget den?
Der er indgået en aftale om at du skal betale, at der sendes regninger
er sådan set kun en service ikke et krav.

Så du skal rette din vrede (krav om evt. kompensation) mod din
bank/PBS.

/Hans

Fra : Andy Dufresne

Dato : 23-01-10 19:40

Hans Kjaergaard kom med denne ide:

> [...]
> er sådan set kun en service ikke et krav.
>
> Så du skal rette din vrede (krav om evt. kompensation) mod din

Jeg ahr ingen vrede... Det er 50 kr. det kommer jeg nu nok over...

Vil det sige, at hvis der ikke står en dato for min betaling i
aftalen,så kan jeg betale når jeg vil?

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-10 23:31

On 2010-01-23 19:39:42 +0100, Andy Dufresne said:

> Vil det sige, at hvis der ikke står en dato for min betaling i
> aftalen,så kan jeg betale når jeg vil?

Din betaling i aftalen.... Er det PBS oversigten du tænker på eller ?
Der står der altid en dato.

Er det aftalen som i policen?
Der vil stå noget om hvilken periode du skal betale for
(månedligt/årligt/kvartal etc.) og så vil jeg mene, at man skal betale
den 1. i hver periode.

/Joakim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-01-10 16:08

Andy Dufresne skrev:

> Jeg har fået en rykker fra Sygesikringen danmark.
> Jeg har aldrig fået en regning fra dem.

> For et halvt år siden (ca.) skiftede jeg bank, så PBS-betalingen er
> sikkert røget sig en tur i den forbindelse.

Jeg har skiftet bank for flere år siden og har gjort det nu igen
for nylig. Begge gange blev PBS overflyttet uden at jeg rørte en
finger. Det må være bankernes problem hvis en betaling ikke er
blevet overført korrekt. Prøv at spørge.

--
Bertel