Pligt til at oplyse timepris?
Fra : Allan

Dato : 23-01-10 07:35

Hej

Mit gasfyr gik i stykker sidste lørdag formiddag. Jeg ringede til
gasfirmaet, som normalt servicerer mit gasfyr.
Jeg fik fat i montøren som sad på vagt, han spurgte om jeg havde prøvet at
genstarte fyret, ja uden held, svarede jeg. Han sagde, at så måtte han komme
og kigge på det.. Jeg sagde ok, der var jo koldt i huset.
Montøren kom og lavede gasfyret. Han kørte bl.a. tilbage til firmaet for at
hente en reservedel. Jeg spurgte, da han kom tilbage om jeg skulle betale
for den tid, det vidste han ikke. Han spurgte om jeg havde en
serviceaftale med firmaet, jeg svarede nej, jeg betaler for de enkelte
services.

Jeg har efterfølgende modtaget en regning. Der er tilføjet ½ time for
afhentning af reservedelen, afhentningen tog ialt 55 min.

Det som jeg er mere utilfreds med er, at jeg ikke oprindelig blev oplyst om
deres weekendtimepriser.
Jeg er faktureret 2 arbejdstimer a 918 kr samt 1 udkald a 805 kr. (priser ex
moms!).

Har firmaet pligt til at oplyse disse priser før de kører ud eller burde jeg
have spurgt?

Jeg kunne have købt mange varmeblæsere ved at vente til mandag

Mvh Allan

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-01-10 12:47

"Allan" <allanfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har efterfølgende modtaget en regning. Der er tilføjet ½ time for
> afhentning af reservedelen, afhentningen tog ialt 55 min.

Det er vel rimeligt nok da de jo ikke kn køre rundt med alle varenumre i
servicebilen, men kun dem som de erfaringsmæsigt ved skal bruges

> [...]
> ex
> moms!).
>
> Har firmaet pligt til at oplyse disse priser før de kører ud eller burde
Du skal selv spørge.....det kan ikke komme bag på nogle at week-end vagt er
en dyr ting og kun skal bruges hvis det er absolut nødvendigt, hvilket kun
du selv afgør og du bestemte dig for service i weekenden og må så
selvfølgelig betale regningen..

Michael

Fra : Klaus H

Dato : 23-01-10 13:06

cut
> [...]
> deres weekendtimepriser.
> Jeg er faktureret 2 arbejdstimer a 918 kr samt 1 udkald a 805 kr. (priser ex
cut

Det var sgu billigt!

Klaus H

Fra : alexbo

Dato : 23-01-10 13:13

"Allan" skrev

> Jeg kunne have købt mange varmeblæsere ved at vente til mandag

Mange og mange det er nok så meget sagt.
For mig at se kunne du have sparet udkaldet til 800 kr.
Det kan man selvfølgelig købe et par billige varmeblæsere for, de ville
sammen med ovnen, kogepladerne, vaske og tørremaskinen, kunne klare at holde
huset frostfrit.
Strømforbruget vil nok være på størrelse med merprisen for blikkenslageren.

Om der er forhøjet timepris ved weekend kan jeg ikke gennemskue, 900 kr
lyder af meget selv om der ikke beregnes kørsel.
Hvis vi sætter at merprisen er 50%, så har du giver 600 kr i timemerpris.

Så for 1400 kr har du fået varme og varmt vand i en weekend.

Du kunne selv have spurgt, du ringer til en weekendvagt, det burde du kunne
gætte koster mere end en mandag formiddag.
Hvis prisen ikke er åbenlyst urimelig så er der ikke noget at komme efter.

mvh
Alex Christensen