Afslutning/lukning til nedlagt, afsavet rø~
Fra : Poul

Dato : 22-01-10 12:00

I et rum har vi et nedlagt rør (9 cm i diameter) som går ned gennem
loftet og er savet af ca. en cm under loftet. Vi vi gerne lukke røret
og har søgt på nettet efter rørafslutning, endestykke,
rørlukning, ..., men uden at finde noget. Det skal bare være et stykke
plastic eller metal som man kan sætte på. Intet fancy. Hedder sådan en
dims noget bestemt? Kan nogen hjælpe med links?

Mvh. Poul

Fra : Max

Dato : 22-01-10 20:10

Hej Poul

> og har søgt på nettet efter rørafslutning, endestykke,

Put noget avispapir i røret og luk af med et par cm. Alfix.

--
Mvh Max

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-01-10 20:14

Poul tastede følgende:
> [...]
> rørlukning, ..., men uden at finde noget. Det skal bare være et stykke
> plastic eller metal som man kan sætte på. Intet fancy. Hedder sådan en

"Dipidut" (ja, dét hedder de faktisk )

Det er plasticpropper i alle størrelser; vi bruger dem på arbejde til
rør der skal slyngrenses (sandblæses)

> Kan nogen hjælpe med links?

http://www.dbiplastics.dk/Default.aspx?ID=572

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 22-01-10 20:59

Poul skrev:
> [...]
> plastic eller metal som man kan sætte på. Intet fancy. Hedder sådan en
> dims noget bestemt? Kan nogen hjælpe med links?

Der er et produkt der heder DBIDUT, prøv at søge på dét!

Ellers er det tilsyneladende et gængs 3" vandrør, men hvis der ikke er
gevind i enden, endsige muligt at få lavet et, så er dét jo ikke til
megen hjælp

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 22-01-10 21:35

Armand forklarede den 22-01-2010:

> Der er et produkt der heder DBIDUT, prøv at søge på dét!

Det er dét jeg linker til

Staver det blot som man udtaler det; har ikke en dibidut ved hånden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-10 01:08

"Hans Paulin (6310)" <> skrev i en meddelelse
> Staver det blot som man udtaler det; har ikke en dibidut ved hånden

De hedder DBI-Dut - navnet kommer fra firmaet DBI, der fremstiller dem.

http://www.tilboligen.dk/dbi-dut-type-m-88-9-mm-93317-0.htm

Desværre uden billede - her er en mindre model, hvor der er billede på:

http://www.tilboligen.dk/dbi-dut-afdaekningsprop-11-4-12-7mm-4002-0.htm

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-01-10 01:27

Jan Vestergaard skrev den 23-01-2010:

> De hedder DBI-Dut - navnet kommer fra firmaet DBI, der fremstiller dem.

Snedigt!

> http://www.tilboligen.dk/dbi-dut-type-m-88-9-mm-93317-0.htm
>
> Desværre uden billede - her er en mindre model, hvor der er billede på:
>
> http://www.tilboligen.dk/dbi-dut-afdaekningsprop-11-4-12-7mm-4002-0.htm

Vi har 500 stk. +- liggende

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 23-01-10 02:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> Vi har 500 stk. +- liggende

Ja, så er det jo rigtigt at du ikke har én ved hånden

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-01-10 09:16

Armand har bragt dette til verden:

> Ja, så er det jo rigtigt at du ikke har én ved hånden

På arbejde that is

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 23-01-10 01:58

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand forklarede den 22-01-2010:

> Det er dét jeg linker til
>
> Staver det blot som man udtaler det; har ikke en dibidut ved hånden

Undskyld. Jeg fik svaret uden at gå tråden igennem

Men ellers ret logisk sammenhæng i navnet på det produkt som
DBI-plastics laver, ikke?

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-01-10 09:17

Armand kom med denne ide:

> Undskyld. Jeg fik svaret uden at gå tråden igennem

Eile mit Weile

> Men ellers ret logisk sammenhæng i navnet på det produkt som DBI-plastics
> laver, ikke?

Jow

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 23-01-10 13:34

Hans Paulin (6310) skrev:
> Armand kom med denne ide:

> Jow

Forøvrigt et godt stabilt produkt, som jeg husker tilbage fra midten af
60'erne hvor de fulgte med det saml-selv gyngestativ mine forældre købte
til baghaven!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-01-10 13:43

Armand tastede følgende:

> Forøvrigt et godt stabilt produkt, som jeg husker tilbage fra midten af
> 60'erne hvor de fulgte med det saml-selv gyngestativ mine forældre købte til
> baghaven!

Nå, okay

Stiftede først bekendtskab med dem da vi (min arbejdsplads) fik
slyngrenser for xx år siden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Poul