Offentlig fremvisning af TV2 / DR.
Fra : Lars V

Dato : 20-01-10 18:54

Til sommer er der jo VM i fodbold. Danmarks kampe bliver vist på enten TV2
eller DR. Vi er en sportsforening, der til den tid skal afholde sommerfest.
Må vi leje en projektor og vise kampen(e) offentligt på storskærm?

M.v.h.

Lars V

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-01-10 19:12

Lars V wrote:

> [...]
> TV2 eller DR. Vi er en sportsforening, der til den tid skal afholde
> sommerfest. Må vi leje en projektor og vise kampen(e) offentligt på

Ikke uden tilladelse fra dem som har rettighederne. Det er ikke givet, at
det er DR eller TV2 som kan give jer tilladelse til offentlig fremvisning
af VM fodboldkampe (eftersom jeg ikke kender omfanget af de rettigheder,
som DR og TV2 har erhvervet).

--
Jesper Lund

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 21-01-10 14:41

"Jesper Lund" skrev
> Ikke uden tilladelse fra dem som har rettighederne. Det er ikke givet, at
> det er DR eller TV2 som kan give jer tilladelse til offentlig fremvisning

Under forudsætning af at der kun er adgang for medlemmer af den pågældende
forening (og det er en reel forening), er det vel en lukket privat
forsamling og dermed ok? Mener jævnligt at værtshuse forsøge at etablere
diverse "foreninger" op til større sportsbegivenheder for at udnytte denne
mulighed, men bliver typisk stoppet når der ikke er tale om en reel
forening.

/Peter

Fra : Lars V

Dato : 21-01-10 21:26

"Peter D. Jørgensen" <pdj1974@hotKILLSPAMMERSmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> diverse "foreninger" op til større sportsbegivenheder for at udnytte denne
> mulighed, men bliver typisk stoppet når der ikke er tale om en reel

Der vil være offentlig adgang til arrangementet.

Jeg tænker mere på, at hvis DR eller TV2 har erhvervet sig rettighederne til
kampene, så er det vel en public service udsendelse, og bør således være
offentligt tilgængeligt for alle?

Lars V