Adgang til skunk ?
Fra : *Olsen*

Dato : 21-01-10 13:18

Havde besøg af smeden ang. et toilet på første sal der skulle have en ny
pakning.
Smeden gjorde mig opmærksom på, at min adgang til skunken ikke var
hensigtsmæssig, da man skal skrue to skruer af pladen for at komme derind.
I tilfælde af skade på skjulte rør må man ikke skulle bruge værktøj (her
skruetrækker) for at åbne lemmen, - så regnes det ikke for skjulte rør af
forsikringen.

Pladen skulle fastgøres med vridere så man uden værktøj kan tage pladen af,
påstod han.

Kan det være rigtigt ?

Det er en autoriseret tømrer der i sin tid har lavet skunklemmen.

Bygningsreglementet kræver vel bare at der skal være adgang til skunken ?

Hjælp ?

\Dad

Fra : Armand

Dato : 21-01-10 14:00

*Olsen* skrev:
> [...]
>
> Det er en autoriseret tømrer der i sin tid har lavet skunklemmen.
>
> Bygningsreglementet kræver vel bare at der skal være adgang til skunken ?

Et er bygningsreglemetet, et andet er forsikringsbestemmelser.
De skunk-lemme jeg umiddelbart kan bringe frem på lystavlen har vist
alle været hængslede og med et lille lukkehåndtag og selvom det er meget
sjældent at man bruger disse, synes jeg der er lidt logik omkring
tilgængelighed eller ej!

Men det er ganske enkelt at forhøre sig ved forskringen - det kan jo
også være at der er forskel i opfattelse fra selskab til selskab,
hvorved det er rarest at høre sit eget selskabs opfattelse!
Og så synes jeg bedst at kunne få det til at hænge sammen hvis det er
rør inde bag en fastskruet lem der er 'skjulte rør', hvilket man kan
hænde ikke at være forsikret for derved at det oftest er en
tillægsforsikring!

--
Armand.