Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ønske listen
Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 07:14

Hvordan går det så med udviklingen i digital fotografi.
Er vi der hvor alle ønsker er mere eller mindre opfyldt,
og hvis det er sådan - hva så.

Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
nok features/for mange features.

Er du tilfreds med dine billeder, nu hvor du har investeret
mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
lære håndværket, kurser, bøger, klubber og kritik sites,
hvad virker og hvad virker ikke.

Er enthusiasmen større nu end da du startede, eller var
drømmende større og mere fantastiske end virkligheden,
har du fanget essensen og fundet glæden ved at knipse,
eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 07:56

On 21-01-2010 07:13, smileymax wrote:
> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 08:08

Soeren Friberg wrote:

> Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

Hvis du ikke gider lege, så har du en fin evne til
at skulle sabotere. Gad vide om du har elever i din
klasse der udviser samme destruktive opførsel, og om
du ville ønske dem hen hvor peberet gror.

Spørgsmålet er ærligt og nuanceret stillet -- -max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 10:20

On 21-01-2010 08:07, smileymax wrote:
> Spørgsmålet er ærligt og nuanceret stillet -- -max-

Ja, men det tror jeg da gerne, men synes så ikke at du kom nærmere ind
på din EGEN mening om spørgsmålene men valgte noget personorienteret
vrøvl i stedet.

Men igen:

Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

Har DU en mening?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 13:18

Soeren Friberg wrote:

> [...]
> vrøvl i stedet.
>
> Men igen:
> >
> Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

Du har et talent for at skabe lange meningsløse tråde,
vær ikke i tvivl jeg opfatter dig som værende mindre
interessant end en vandloppe, du har ikke udviklet dig
siden dine tidligste uinteressante indlæg.. Jeg er ikke
i tvivl om at du har interessante sider, men helt ærligt,
prøv dog at vis dine gode sider, suk. -max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 13:23

On 21-01-2010 13:18, smileymax wrote:

> Du har et talent

> og meget andet personfnidder

-max-

I min branche er det ikke ualmindeligt at skulle gentage spørgsmål. Jeg
beklager altså meget Max, men jeg gider ikke en gang læse dit
personfnidder i gennem. Men jeg opfatter altså, at du IKKE vil svare
eller overhovedet har nogen som helst mening selv.

Igen, igen:

Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg???

Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
nok features/for mange features, Max ??????

Er du tilfreds med dine billeder, nu hvor du har investeret
mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
lære håndværket, kurser, bøger, klubber og kritik sites,
hvad virker og hvad virker ikke, Max ????

[...]

De fleste finder utvivlsomt din mening væsentlig mere interessant end
mine kun 3 års erfaring med fotografi. Hvorfor vil du egenlig ikke svare?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 13:48

Soeren Friberg wrote:
Hvorfor vil du egenlig ikke svare?

Søren - jeg kan ikke li dig.!
Håber det er svar på dit spørgsmål.
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 13:56

On 21-01-2010 13:47, smileymax wrote:
> Soeren Friberg wrote:
> Hvorfor vil du egenlig ikke svare?
>
> Søren - jeg kan ikke li dig.!
> Håber det er svar på dit spørgsmål.

Nej, Max. Det er sårende og ubehageligt fnidder. Men det er ikke noget
som helst svar på et seriøst spørgsmål. Lad det så ligge, men hvem du
kan lide her er uendeligt ligegyldigt i denne gruppe

Men måske har du lyst til at svare på dit eget spørgsmål. Du har efter
sigende mange års fotografisk erfaring. Som du selv er inde på laver du
et seriøst og udmærket oplæg. Og jeg og mange med mig, tror jeg, brander
efter at høre din egen mening, hvor jeg til gengæld tror de fleste
finder min uinteressant. (Så meget er der jo ikke sket på 3 år)

Igen, igen, igen og igen:

Igen, igen:

[...]

Er DIN enthusiasmen større nu end da du startede, eller var
[...]

Hvorfor vil du ikke udgive din mening om dine egne spørgsmål?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : N_B_DK

Dato : 21-01-10 15:40

"smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> wrote in message

> Søren - jeg kan ikke li dig.!

Jeg kender ingen af jer, men Søren fremstår nu en del mere intelligent end
du gør, det virker underligt at du ser det som et personangreb at blive
spurgt om dine egne holdninger, er du en troll?

--
MVH. N_B_DK

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 21:55

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> Jeg kender ingen af jer, men Søren fremstår nu en del mere intelligent end
> du gør, det virker underligt at du ser det som et personangreb at blive
> spurgt om dine egne holdninger, er du en troll?

Som du selv siger så er det ret tydeligt at du ikke kender de
implicerede. Inden du får trådt flere over tæerne så er Max en af dem
der igennem tiderne har postet flest fede billeder i denne gruppe.

Prøv nu lige at spise brød til. Hvis Søren insisterer på at opføre sig
som et forkælet barn der afkræver et svar ved kontinuert at hive i
mandens ærme så bliver svaret skarpt. Sådan er det i en nyhedsgruppen
som i det virkelige liv.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 22:34

On 21-01-2010 21:55, jagge wrote:
> så er Max en af dem
> der igennem tiderne har postet flest fede billeder i denne gruppe.

Mener du med den kommentar, at Max? derved kan optræde nøjagtig så
flabet, som han lyster? Havde NRE svaret tilsvarende ville et hylekor
uden lige have hoppet op i synkronspring mod ham. Hvor gerne du end
kunne have lyst finder du ikke mange eksempler på, at jeg har optrådt
tilsvarende flabet- og slet ikke over for MMax?, der faktisk var meget
venlig for små 3 år siden - især da Hans blev presset ud af gruppen. Men
jeg vedkender da gerne, at jeg har forsvaret mig et par gange, hvilket
nye åbenbart ikke har plejet at gøre i denne gruppe.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-10 22:49

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b58c836$0$278$14726298@news.sunsite.dk

> især da Hans blev presset ud af gruppen.

Hans Kruse er ikke presset nogen steder hen. Og jeg var slet ikke klar over,
du kendte "Hans" personligt.

> Men jeg vedkender da gerne, at jeg har forsvaret mig et par gange,
> hvilket nye åbenbart ikke har plejet at gøre i denne gruppe.

Du har ført dig frem fra dag 1 uden tanke for, at man som nytilkommen i én
eller anden sammenhæng bør stikke en finger i jorden, inden man bralrer op.
Du mangler simpelthen grundlæggende opdragelse og pli.

Jeg har det med dig, som max har: Jeg kan simpelthen ikke li' dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 22:59

> Mener du med den kommentar, at Max? derved kan optræde nøjagtig så
> flabet, som han lyster?

Du kidnapper hans tråd. Jeg mener da egenlig det er dig der er lidt
uhøflig når du insisterer på at afkræve noget. Du kan bede om et svar,
og Max er da absolut lige så fri til ikke at ville svare dig.

Jeg forstår ikke din insisteren på at fremtvinge en konflikt. Du ved jo
udemærket godt hvor tråden ville bevæge sig hen hvis du bliver ved med
at presse. Hvis du virkelig er så bekymret for tonen så kunne du blot
vælge at lade den ligge når du fornemmer at Max ikke har lyst til at til
det samme som dig. Min fornemmelse er at du er mere forhippet på at få
bekræftet dine egne fordomme/opfattelse af Max end du er bekymret for
tonen i gruppen og det synes jeg egentlig er ærgeligt.

Her har du jo ikke gang i et forsvar, det her er mere en opdyrkning af
en konflikt når man ser det fra sidelinien.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 23:10

On 21-01-2010 22:59, jagge wrote:
> Du kidnapper hans tråd.

Tag dig nu sammen.

1. Jeg spørger:

"Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg? "
(intet andet står i indlægget)

Jeg spørger fordi Max's svar dybest set interesserer mig mere end nogen
andens. Jeg kan ikke se noget konfliktsøgende i det spørgsmål, og jeg
kan da i hvert fald garantere dig for, at det ikke var tiltænkt.

2: Jeg bliver mødt med følgende svar fra Max? :

"Hvis du ikke gider lege, så har du en fin evne til
at skulle sabotere. Gad vide om du har elever i din
klasse der udviser samme destruktive opførsel, og om
du ville ønske dem hen hvor peberet gror."

Jeg ignorer totalt det meget flabede og insinuerende i hans indlæg, men
ser da udmærket at Max undviger, men foretrækker personfnidder og
personangreb, som er det foretrukne virkemiddel i fotogrupperne før og
under min tilstedværelse.

Præcis som en fuldstændig tilsvarende tråd mellem Max og Hans i denne
gruppe for ikke så længe siden.

I efterfølgende indlæg optræder Max mere og mere flabet. HAN har til
gengæld opnået hvad han ville. Undgået at komme med sin EGEN mening, men
flyttet focus over på fnidder, som jeg i øvrigt ikke gider. Jeg har
udtrykt min mening, og vil ikke denne gang gentage den 1000 gange. Dem,
der kan læse forstår, resten er jeg ligeglad med.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 02:58

On 2010-01-21 22:33:35 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> [...]
> Men jeg vedkender da gerne, at jeg har forsvaret mig et par gange,
> hvilket nye åbenbart ikke har plejet at gøre i denne gruppe.

Jeg blev ikke presset ud af gruppen, men Max's personangreb var da
ubehagelige, unødvendige og uforståelige. Som flere andre har nævnt her
i gruppen, har jeg syntes, at smileymax var noget af en joke, selvom
jeg altid ser hans fotos med interesse. Jeg har i perioder ikke
frekventeret gruppen, specielt hvor der var mere støj end indhold, men
også af andre mere nærliggende grunde.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 06:12

On 22-01-2010 02:58, Hans Kruse wrote:

> [...]
> ubehagelige, unødvendige og uforståelige. Som flere andre har nævnt her
> i gruppen, har jeg syntes, at smileymax var noget af en joke, selvom jeg

Han udvælger åbenbart sine omhu med samme omhu, som hans omhu omkring
fotografering.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : KsK

Dato : 21-01-10 23:38

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Som du selv siger så er det ret tydeligt at du ikke kender de
> implicerede. Inden du får trådt flere over tæerne så er Max en af dem
> der igennem tiderne har postet flest fede billeder i denne gruppe.

Gi det en eller anden form for status at Max efter din menig post flest fed
foto her i gruppe ???

hvordan har vi det så med Hans K og Max person fnidder, hvem af dem er så
føre hane her ???

Jeg kan da virkelig ikke Fatte , at netop dig Jacob ,, den mest upatiske
person , tag stilling til hvem der lever de bedst foto også har ret/beskytte

fortæl mig ikke jeg har fejl vunderet dig ,, din upartisk fremtone har ligge
i høj kurus ,, ihverttilfæld hos mig

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 02:47

On 2010-01-21 21:55:15 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:
> Inden du får trådt flere over tæerne så er Max en af dem
> der igennem tiderne har postet flest fede billeder i denne gruppe.

Det undskylder da ikke dårlig opførsel. Med den argumentation kan man
komme vidt ;)

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-10 07:23

"jagge" <jagge@noname.invalid> wrote in message

> Som du selv siger så er det ret tydeligt at du ikke kender de
> implicerede. Inden du får trådt flere over tæerne så er Max en af dem
> der igennem tiderne har postet flest fede billeder i denne gruppe.

Og?

> [...]
> som et forkælet barn der afkræver et svar ved kontinuert at hive i
> mandens ærme så bliver svaret skarpt. Sådan er det i en nyhedsgruppen

Jeg opfatter Max som værende det forkælede barn, der står og hyler hysterisk
i forretningen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 17:47

Fra : KsK

Dato : 21-01-10 23:49

> Søren - jeg kan ikke li dig.!
> Håber det er svar på dit spørgsmål.
> -max-

du kenden han jo ikke
han kunne jo være en meget flink fyr

KsK

Fra : Allan

Dato : 22-01-10 02:35

smileymax skrev:

> Søren - jeg kan ikke li dig.!

> -max-

Skriv det på en seddel og hæng op på lokummet, din personlige mening om
nogen her i gruppen er ikke relavant.

Aben

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 21:55

en, igen:

> Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg???

Prøv nu at forstå et vink med en vognstang... Max har jo givet udtryk
for hvad han vil og ikke vil med denne tråd. Respekter det dog.

MVH

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 22:05

On 21-01-2010 21:55, jagge wrote:
> Prøv nu at forstå et vink med en vognstang... Max har jo givet udtryk
> for hvad han vil og ikke vil med denne tråd. Respekter det dog.

Næ, det har jeg ikke den fjerneste respekt for. Max, som han vist
hedder, optræder ualmindeligt flabet - og får lov til det. Hvis man
ønsker en monolog, hvor author alene bestemmer bestemmer trådens
indhold, ja så er jeg altså uenig med dig. I den tråd såvel som en
lignende med Hans Kruse bliver Max altså fornærmet over, at man tillader
sig at foretille sig at Max? selv har dannet sig en mening, som han vil
dele med gruppen. Dem der i øvrigt respekterer Max? 's tone i denne og i
andre tråd er en flok feje hunde, som jeg giver meget for - menneskeligt.

Til gengæld respekterer jeg - som dig - Max? 's fotografiske evner, men
jeg accepterer ikke, at det skulle give en fribillet til at optræde
ubehøvlet ud over alle grænser.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 22:59

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> wrote:

> Dem der i øvrigt respekterer Max? 's tone i denne og i
> andre tråd er en flok feje hunde, som jeg giver meget for - menneskeligt.

Det virker ret åbenlyst at dit ærinde bare er noget opsparet konflikt
mellem dig og Max og du vil ikke misse en chance for at dyrke det.

Det er åbenbart vigtigere for dig end det er at få en gruppe til at
fungere. Du kan muligvis ikke selv se det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 23:27

On 21-01-2010 22:59, jagge wrote:
> Det virker ret åbenlyst at dit ærinde bare er noget opsparet konflikt
> mellem dig og Max og du vil ikke misse en chance for at dyrke det.

Prøv at fortæl lidt om, hvordan jeg opdyrker en opsparet konflikt? Som
Ole formulerer det:

"Soerens spml er undtagelsesvist ret relevant - når man stiller en
stribe spml. af typen som du gør, er der en del retorik involveret og du
må nødvendigvis/forhåbentlig have gjort dig dine egne overvejelser før
du stillede dine spml., og de overvejelser kunne evt. være interessante
for andre. Så i stedet for at blive perfid (igen) kunne du jo svare (som
du selv ønsker andre svarer)"

Som jeg har nævnt bliver Max, som jeg kalder ham, straks flabet
ogangriber mig på min formåen i mit erhverv, hvad der undrer mig, da jeg
ikke tror, at jeg har haft Max som elev (så havde han jo ikke udtalt sig
sådan).

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-10 07:28

> Det virker ret åbenlyst at dit ærinde bare er noget opsparet konflikt
> mellem dig og Max og du vil ikke misse en chance for at dyrke det.

Du læser med nogle meget farvede briller.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 02:49

On 2010-01-21 21:55:14 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> en, igen:

> Prøv nu at forstå et vink med en vognstang... Max har jo givet udtryk
> for hvad han vil og ikke vil med denne tråd. Respekter det dog.

Søren stiller faktisk et helt rimeligt og relevant spørgsmål, så drop
dog den hetz, som tilsyneladende har helt andre formål.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-10 07:27

> Prøv nu at forstå et vink med en vognstang... Max har jo givet udtryk
> for hvad han vil og ikke vil med denne tråd. Respekter det dog.

Så han vil altså ikke noget andet end at sidde og lukke galde ud?

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 21-01-10 15:39

> Du har et talent for at skabe lange meningsløse tråde,

Gab du er talentløs.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-01-10 17:34

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 17:54

On 21-01-2010 17:34, Ole Larsen wrote:

> [...]
> stillede dine spml., og de overvejelser kunne evt. være interessante for
> andre. Så i stedet for at blive perfid (igen) kunne du jo svare (som du

Tanken er vist, at Max - gætter jeg på han hedder - er "klasselærer" og
dommer for gruppen. Og i gamle dage måtte man åbenbart ikke stille
spørgsmål til læreren, når denne havde udgivet et spørgsmål til en elev.
Den leg, ser jeg først nu. Jeg duer heller ikke til kæder og hånjern. Så
jeg leger ikke med, nej.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 21:57

> Tanken er vist, at Max - gætter jeg på han hedder - er "klasselærer" og
> dommer for gruppen. Og i gamle dage måtte man åbenbart ikke stille
> spørgsmål til læreren

Du har måske bare brug for at lære at man ikke kan kræve et svar, man
kan bede om et.

Den anden mulighed er at stille et spørgsmål i gruppen hvis der er noget
du vil have input på.

Det er ikke så kompliceret.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 22:09

On 21-01-2010 21:57, jagge wrote:
> Du har måske bare brug for at lære at man ikke kan kræve et svar, man
> kan bede om et.

Jeg kræver ikke noget svar, men var og er nysgerrig efter Max? svar.
Hvad teknik angår er det vel ikke nogen hemmelighed at Max? har
nedgraderet. Hvorfor? Det er vel heller ikke en hemmelig at motivvalg
med tiden har ændret sig voldsomt, hvorfor?

Max? vil hverken svare eller antyde hvorfor han ikke vil svare (hvis jeg
ser bort fra hans personangreb). Hvorfor forventer han at andre skal
svare? Ole har egenlig formuleret den ting udmærket - underligt nok.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-10 22:51

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b58c277$0$269$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> jeg ser bort fra hans personangreb). Hvorfor forventer han at andre
> skal svare? Ole har egenlig formuleret den ting udmærket - underligt

Og så fik du atter en tråd til at dreje sig om dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 22:54

On 21-01-2010 22:51, Jens Bruun wrote:
> Og så fik du atter en tråd til at dreje sig om dig.

Hov Jens Brun, der ankom som ny for et års tid siden, kom da også lige
pludselig på banen her - også her.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-10 23:04

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b58cd1b$0$280$14726298@news.sunsite.dk

> Hov Jens Brun, der ankom som ny for et års tid siden, kom da også lige
> pludselig på banen her - også her.

Du vrøvler, troll. Jeg har været med siden årtusindskiftet, og har mødt de
fleste af "den gamle garde" personligt ved flere lejligheder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 23:11

On 21-01-2010 23:03, Jens Bruun wrote:
> Du vrøvler, troll. Jeg har været med siden årtusindskiftet, og har mødt de
> fleste af "den gamle garde" personligt ved flere lejligheder.

Ok, så holdt du åbenbart pause de første par år, hvor jeg kom

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 23:12

> Hov Jens Brun, der ankom som ny for et års tid siden, kom da også lige
> pludselig på banen her - også her.

Endnu engang tager du fejl. Jens har deltaget længe. Og han har jo
fuldstændig ret. Vis nu bare at du kan sætte dit eget ego tilside og lad
så denne tråd udvikle sig.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 23:18

On 21-01-2010 23:11, jagge wrote:

> Endnu engang tager du fejl. Jens har deltaget længe.

Ok, men har åbenbart holdt en 2 års pause på et tidspunkt, men det er fa
fair nok, bortset fra i sådan en periode kommer nye til og andre går.
Man har ikke derved patent på at gruppen skal være som, da man forlod
den på et tidspunkt. Det anser jeg i hvert fald for selvcentreret.

> Og han har jo fuldstændig ret. Vis nu bare at du kan sætte dit eget ego tilside og lad
> så denne tråd udvikle sig.

Er det egoistisk at spørge Max, der stiller gruppen et omfattende og
velformuleret spørgeskema om han selv har gjort sig nogle tanker om
mulige svar? Kunne Max svar ikke have udviklet tråden?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-10 23:23

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b58d2b3$0$272$14726298@news.sunsite.dk

> Er det egoistisk at spørge Max, der stiller gruppen et omfattende og
> velformuleret spørgeskema om han selv har gjort sig nogle tanker om
> mulige svar? Kunne Max svar ikke have udviklet tråden?

Du bliver bare ved! Intet bider på dig. Du kan simpelthen ikke selv se det.
Du må være en pestilens for alle, der er tvunget til at omgås dig derude i
Det Virkelige Liv[tm].

LUK NU ARRET BARE I DENNE TRÅD. Du HAR allerede spoleret den. Du HAR opnået
dit mål - igen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 23:29

On 21-01-2010 23:22, Jens Bruun wrote:
> Du HAR allerede spoleret den

Denne gang er det dog lykkedes dig at komme med et og kun et relevant
indlæg. Resten er personfnidder, som hurtig søgning viser, at du ALTID
deltager i med stor fornøjelse.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-10 07:32

>Du må være en pestilens for alle, der er tvunget til at omgås
> dig derude i Det Virkelige Liv[tm].

Jeg tror nu ikke du er meget bedre selv, du er typen der ALTID har ret,
ligemeget hvad, bedrevidende, og påståelig ud over alle grænser.

> LUK NU ARRET BARE I DENNE TRÅD. Du HAR allerede spoleret den. Du HAR
> opnået dit mål - igen.

Og dit formidable input til tråden har bestået i hvad?

--
MVH. N_B_DK

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 18:15

,
> ligemeget hvad, bedrevidende, og påståelig ud over alle grænser.

> Og dit formidable input til tråden har bestået i hvad?
>
> --
> MVH. N_B_DK

Det var sådan der blev talt i foto gruppe da jeg kom ind ,, og så siger de
det er mig der skab personfnidder ...

Men det er da rart alle nu kan se omgangs tone fra dengang ..

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-01-10 19:40

On Fri, 22 Jan 2010 18:14:40 +0100, KsK wrote:

> ,

> Det var sådan der blev talt i foto gruppe da jeg kom ind ,, og så siger de
> det er mig der skab personfnidder ...

Di husker forkert, jeg så det kun efter du havde kaldt folk idioter eller
lign.

> Men det er da rart alle nu kan se omgangs tone fra dengang ..

Hvis du mener det, hvad kalder du så det du selv har præsteret de sidste
par uger?

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 21:48

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> lign.

> Hvis du mener det, hvad kalder du så det du selv har præsteret de sidste

jeg synes dine indlæg bliv mere og mere fair /

du huske ikke jeg kom ind og spurgt om hjælp til mit d2x og folk råbet i
kor det har han stjålet kan du huske det Jens .,.,
kan du også huske der blev sagt ,,, PIS NED PÅ BÆNK OG DRINK DIN BAJER "
kan du huske det Jens

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-10 09:23

On Fri, 22 Jan 2010 21:47:56 +0100, KsK wrote:

> du huske ikke jeg kom ind og spurgt om hjælp til mit d2x og folk råbet i
> kor det har han stjålet kan du huske det Jens .,.,

I tråden du startede den 17/8-2005 om råd til dit nykøbte d2x -
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto/browse_frm/thread/b0cb734416dc15a4?hl=da#
så er der ingen der påstår det er stjålet.

Tråden du har startet den 18/8-2005
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto/browse_frm/thread/d3dbfd00fb6f566e?hl=da#
er der heller ikke en der påstår du har stjålet det.

Og i tråden du startede den 26/8-2005 -
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto/browse_frm/thread/36d9c518dc5c5b8c?hl=da#
er der heller ingen der påstår du har stjålet det.

Så jeg tror du ser spøgelser!

> kan du også huske der blev sagt ,,, PIS NED PÅ BÆNK OG DRINK DIN BAJER "
> kan du huske det Jens

Ja og jeg mener at det var KsK der udtalte det.

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 12:05

> Ja og jeg mener at det var KsK der udtalte det.

du kan jo ikke engang husk hvad du skrev for bare 3 dage siden ..

Bare se din kommetar til hvorfor du ikke har læst alle indlæg ,, ,HVEM
VED""

Man skulle mener det hvar dig der vidst hvorfor du ikke gider læse alle
indlæg ,,
men ak nej,, siger ved du noget ,,
nå du spekulere på "hvem der ved" hvorfor du ikke læse alle indlæg . så stå
det da helt galt til med dig

og hvad fande blande du dig i den debette nå du ikke gide læse hvad der
bliver skrevet..

du må ha slugt sutte

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-10 12:46

On Sat, 23 Jan 2010 12:05:05 +0100, KsK wrote:

> du kan jo ikke engang husk hvad du skrev for bare 3 dage siden ..
>
> Bare se din kommetar til hvorfor du ikke har læst alle indlæg ,, ,HVEM
> VED""

Jeg citerer lige hvad jeg skrev "Måske var der periode hvor jeg ikke læste
eller følte trang til at reagere.
Måske var jeg bare træt af dine dumme kommentarer. Hvem ved. "

Jeg har ikke skevet at jeg ikke læste alle indlæg, men blot at du ikke aner
hvorfor jeg ikke skrev noget dengang.

> Man skulle mener det hvar dig der vidst hvorfor du ikke gider læse alle
> indlæg ,,

Hvilket jeg ikke har sagt. Så læs dog hele sætningen. Jeg tror efterhånden
at du ikke læser ret meget af et indlæg. Kun de få ord du VIL læse.

> men ak nej,, siger ved du noget ,,
> nå du spekulere på "hvem der ved" hvorfor du ikke læse alle indlæg . så stå
> det da helt galt til med dig

Læs nu sætningen igen.

> du må ha slugt sutte

ha slugt sutte - hvad betyder det? Jeg har ikke den fjerneste anelse om
hvad du mener.

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 12:11

> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com
> Hobrofotoklub http://www.hobrofotoklub.dk

Og nu nå du har blandet dig i trådet ..

så er det jo netop dig de skrive om nå de skriver at folk slikke Max i røven

bare se den gang max ikke hvar ening i din kritik af hans billedere og han
hvesser af dig ,, 5 minutter efter ændre du mening

du er en usympatisk rygge klap ,, uden en selvstædig mening

og nej jeg gi ikke leder efter det indlæg ,, enter må du skriv lidt mindre
eller også gemme dine indlæg ,
er så skid træt af er diskutere, med en der har brændt sigen hjern celle af
.. så han ikke kan huske fra næse til mund

KsK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-01-10 12:34

On Sat, 23 Jan 2010 12:10:42 +0100, KsK wrote:

> så er det jo netop dig de skrive om nå de skriver at folk slikke Max i røven

Jeg har aldrig slikket max i røven. Du aner ikke hvad du skriver om.

> bare se den gang max ikke hvar ening i din kritik af hans billedere og han
> hvesser af dig ,, 5 minutter efter ændre du mening

Hvor ? Kom med et link!

> du er en usympatisk rygge klap ,, uden en selvstædig mening

Jeg har min egen mening!

> og nej jeg gi ikke leder efter det indlæg ,, enter må du skriv lidt mindre
> eller også gemme dine indlæg ,

Ved du hvad du kommer med den ene beskyldning efter den anden, men du har
intet at have det i. Hvis du ikke har det mindste at have dine
beskyldninger i så hold din kæft!

> er så skid træt af er diskutere, med en der har brændt sigen hjern celle af
> . så han ikke kan huske fra næse til mund

Jeg husker som udmærket, men hvor var det at folk havde påstået at du havde
sjålet det Nikon d2x. Det står ingen steder. Altså du er fuld af løgn!

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 18:18

> LUK NU ARRET BARE I DENNE TRÅD. Du HAR allerede spoleret den. Du HAR
> opnået dit mål - igen.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.

Hvorfor lukke du ikke selv røven og kravl tilbage til den container du lige
er stå ud af !!!
du skal over i småt brandbart og hvis genbrugspalds er lukke , så hygge dig
i mudderkast.dk

KsK

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-10 07:29

> Den anden mulighed er at stille et spørgsmål i gruppen hvis der er
> noget du vil have input på.

Og det var jo netop det han gjorde....

--
MVH. N_B_DK

Fra : Allan

Dato : 22-01-10 02:32

smileymax skrev:

> [...]
> klasse der udviser samme destruktive opførsel, og om
> du ville ønske dem hen hvor peberet gror.
>
> Spørgsmålet er ærligt og nuanceret stillet -- -max-
Den bemærkning skulle du nok ha undgået, for den gir bagslag.

Men dit indledende spørgsmål er godt, men dine replikker til nogle af de
relavante svar omkring teknik ligger åbenbart under dit niveau.
Det kunne være undgået ved at stille spørgsmålet entydigt og ikke bredt,
eller bare undtagelsesvis ignorere tekniksvarene.

Aben

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 02:45

On 2010-01-21 07:56:00 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:
> Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

Et meget relevant spørgsmål, som Max dog selvist svarer på under
Roberts indlæg. Der er dog ikke noget svar på, hvorfor det er så
interessant at lege med et kamera, som ikke lever op til kravene under
de forhold det bruges under. Hvis man fulgt PSIG vil man også se, der
er undtagelser, som er blevet pænt modtaget. Men hvorfor Max ikke
bruger det professionelle kamera, som han tidligere har brugt er der
ikke nogen forklaring på. Måske er det for hæmmende for hans udtryk?
Det ville dog være interessant med en uddybning af det.

Fra : Allan

Dato : 22-01-10 06:12

Hans Kruse skrev:

> [...]
> forklaring på. Måske er det for hæmmende for hans udtryk? Det ville dog
> være interessant med en uddybning af det.

Jeg håber det ikke er nettotrickset, som Max bruger.
Oversat til foto:
Et dårligere kamera giver dårligere teknisk kvalitet, hvilket associerer
til dårligere tilstand af det fotograferede.
Det synes jeg, man har set nok af gennem tiden. F.eks Jacob Holdt.
Den praktiske side af sagen er også, at man med et "skod-kamera" lettere
begår sig i baggårde af samfund. Modsat bliver man, hvis man ikke i
forvejen er kendt, sansynligvis afvist, hvis man vil portrætere en af
magtens elite og stiller op med sit Kodak-klik.

Og så er der den, jeg håber på, at Max bruger:
Ønsket om at bevise for sig selv, at et kameras tekniske formåen ikke
nødvendigvis har nogen betydning for skabelsen af billeder og
meddelelsen af budskabet.

der kan selvfølgelig være masser af årsager.
Aben

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 06:26

On 22-01-2010 06:12, Allan wrote:
> Et dårligere kamera giver dårligere teknisk kvalitet, hvilket associerer
> til dårligere tilstand af det fotograferede.

Men det er vel også ok, at ting hænger sammen?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Allan

Dato : 22-01-10 07:53

Soeren Friberg skrev:

> Men det er vel også ok, at ting hænger sammen?

Nu er det ikke altid, det kan betale sig at klippe i tekster. De skal
opfattes som et hele.
Og gør man det, kan du ud af min tekst se mit synspunkt ved denne slags
sammenhænge lidt længere ned i teksten.

Aben

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 07:34

Allan wrote:

> der kan selvfølgelig være masser af årsager.
> Aben

Det er såmend ikke så mystisk )
Jeg er bare nysgerrig - Hvad kan jeg med det udstyr jeg
har mellem hænderne. Som flere andre i gruppen har jeg
med blandet fornøjelse arbejdet med stor-format bælg-
kameraer, Hasselbladere, Leicaer, adskillige mærker
indenfor slr og dslr. Mit første digitale kamera var et
Agfa e50 tror jeg det hed, det var skide sjovt og lavede
fede billeder. Hvert kamera har sine kvaliteter og jeg
hygger mig med at udforske mulighederne. Cartier Bresson
brugte et diskret Leica til at fange de mesterlige tidløse
billeder i Paris' gader. Han er måske een af dem der har
inspireret senere fotografer mest, i den gengre. Men her
i den digitale tidsalder, blir mange af den slags fotos
skudt med store dslr kameraer, nogle af dem LARMER helt
vildt meget, bla. mit 1ds2, så i den respekt er det ikke
synderligt velegnet. Lige nu udforsker jeg hvad der er
muligt at lave med et LX3, det er min fornøjelse, det er
min nysgerrighed og jeg blir lidt klogere, måske forstår
jeg lidt bedre, de vilkår de fleste ferie knipsere arbejder
under, og måske forstår jeg lidt bedre hvorfor deres billeder
er som de er. Det kan være det undrer dig at jeg interesserer
mig for hvad der foregår i folks hoveder når de knipser, men
det er noget meget fundamentalt for mig. Dem der var med på
Hornboga turen for en del år siden husker givetvis en lille
diskution over morgenbordet, der handlede om forskellen mellem
at fotografere vilde dyr og dyr i fangenskab, jeg har en stor
passion for det der foregår udenfor billedfladen, den mentale
proces og andre tilstande der subtilt eller mere håndgribeligt
viser sig i det endelige fotografi.. Jens som har skrevet et par
indlæg her i tråden, tager ofte pis på mig, men det er heller
ikke så svært, men hvis nogen har lyst, kan de jo tjekke hvordan
hans passion kommer til udtryk, når han skriver om mad, der
fremstår han nærmest som en følsom poet, de fine nuancer og
det velbalancerede måltid, i det hele taget er der flere
fremragende skribenter i den gruppe, og selv om der er meget
teknik, så er det sjældent udstyret der tales om, der kunne
fotogruppens skribenter måske lære noget. Jeg syns fotografi
er et meget mere interessant emne, men det er få der behandler
det på en interessant måde. Jeg har forsøgt med flere spørgsmål
om forskellige emner at vække til live i andre, nogle andre sider
af fotografiet. Og det er korrekt jeg har været på nakken af Hans
mange gange, vi har haft en lidt uheldig fortid, men det der mest
af alt pisser mig af, er hans ensporede tilgang til fotografi.
Jeg hader hans overfladiske rygklapper anmeldelser på psig, jeg
er ofte ikke enig, men problemet er at han ikke skriver noget..
Personligt, og yderst sjældent noget kritisk eller negativt, for
faen - alle laver ikke altid fantastisk gode billeder, men i Hans
lille verden er alt lysegrønt og alle dyrene i hakkebakke skoven
har brune næser. Jeg ved ikke om denne smøre besvarer nogle af
de konkrete spørgsmål. Jeg er generelt glad for de billeder jeg
tager og jeg ved de tusinder af billeder jeg deler ud hvert år
gør andre glade. Søren jeg har lært at leve med at jeg aldrig
kan gøre dig glad, men dine evindelige forsøg på at gøre livet
surt for mig, behøver jeg vel ikke at behandle med fløjlshandsker.
Du har fået som du fortjener - tidligere var det Ole der mestrede
kunsten at besvare et spørgsmål med et spørgsmål, det er en uvane,
og reaktionen fra min side er forudsigelig. Jeg skriver som det
passer mig, folk kan springe det over hvis det keder dem, men en
lille vandloppe som dig skal ikke tvinge mig til dette eller hint,
hva faen bilder du dig ind, i lange perioder var du i mig killfilter,
men det holdt dig ikke tilbage fra at pisse på mig, er det ikke på
tide du kigger lidt indad og finder på noget mere konstruktivt....
-max-

Fra : Allan

Dato : 22-01-10 10:20

Mr Max

Dette ikke kun som en kvitering på at jeg har løst og forstået dit
særdeles seriøse indlæg, så derfor:

5 x tomlen op

fortsat god tur
Aben

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 14:32

On 2010-01-22 07:33:41 +0100, smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> said:

> [...]
> men det holdt dig ikke tilbage fra at pisse på mig, er det ikke på
> tide du kigger lidt indad og finder på noget mere konstruktivt....

Igen 90% fnidder og meget lidt indhold. Hvis man nu tager den sidste
udladning, hvorfor gør du ikke selv det samme? Altså springer over hvad
du synes er uinteressant? Hvis du synes mine kritikker på PSIG er
rygklapperi, hvorfor springer du dem så ikke over? Iøvrigt vil jeg
påstå uden problemer, at mit fotografi er noget mere varieret end dit,
som efterhånden er blev meget ensporet. Det er sådan set ikke en dårlig
ting. Koncentration er en god ting. Men hvorfor føler du dig kaldet til
gang på gang at kommentere andres fotografi på den nedgørende og
negative måde? Få dig et liv, Max! Du vokser ikke ved at angribe andre.
Misundelse er en kedelig ting.

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-01-10 10:31

En kløgtig fyr sagde engang, i en anden forbindelse, at "ofte er det
ikke svaret, men spørgsmålet, der er det sværeste"......Er spørgsmålet
klart og entydigt, bliver svaret lettere.....
Det kunne du evt. tage til efterretning i stedet for at pisse folk af
for ikke at svare på din svada af præpubertale
hvor-kommer-vi-fra-og-hvor-går-vi-hen-og-hvad-er-meningen-med........

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 10:41

On 22-01-2010 07:33, smileymax wrote:
> men dine evindelige forsøg på at gøre livet
> surt for mig,

Hvad tænker du på her?

--
Kh. Søren
http://www.egenindsamling.drk.dk/start-min-egen-indsamling/livet-er-vidunderligt/indsamling.aspx?CollectionId=125

Fra : killerp

Dato : 22-01-10 05:01

Sikken da en børnehave, skulle i ikke heller lægge det personlige
væk, så gruppen kunne blive seriøs

Peter

Fra : Robert Piil

Dato : 21-01-10 08:36

smileymax skrev:
> Hvordan går det så med udviklingen i digital fotografi.
> Er vi der hvor alle ønsker er mere eller mindre opfyldt,
> og hvis det er sådan - hva så.

Hvis jeg kunne købe det bedte og nyeste udstyr, så har jeg svært ved at
forestille mig at man kunne ønske sig mere, men jeg ved at erfaring at
det bar er et spørgsmål om tid.

> Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
> hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
> nok features/for mange features.

Mit udstyr (D80 + fortrinsvis 3. parts objektiver) har nogle mangler -
måske fordi jeg ved at der findes meget bedre indenfor rækkevidde.
Prioriteret ønskeliste:

1) Hurtigere og bedre fokus.
2) Bedre ISO-performance. Ikke nødvendigvis i D3s-klasse, bare
fornuftige billeder i ISO 1600 ville være godt. Ligenu synes jeg grænsen
går ved ISO 800 - og det er endda ikke helt godt nok, når man presser.
3) En bedre skærm.

På den anden side så er der fremkommet nogle uforudseete billeder og nye
ideer når jeg egentlig har nået det tekniske grænse for mit udstyr, og
man er tvunget ud i at eksperimentere med fx lange lukketider, for at få
et billede med hjem.

> Er du tilfreds med dine billeder, nu hvor du har investeret
> mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
> lære håndværket, kurser, bøger, klubber og kritik sites,
> hvad virker og hvad virker ikke.

Jeg har brugt forholdsvis meget krudt på at sætte mig ind i teknik,
komposition og læst en hel del bøger - mest tekniske men har også pløjet
en del udstillinger og billeder igennem. Mest tid går dog på internettet.

> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Jeg har stadig en del ren teknik at lære, inden jeg sådan for alvor
føler jeg har overskud til lave de billeder jeg vil, fremfor bare at
skyde det, der kommer min vej forbi. Forventnings glæde når jeg kommer
hjem med et kort fyldt med billeder bliver større og større, men jeg har
stadig til gode at komme hjem med et billede, hvor jeg bare tænker:
"Sådan!" - det glæder jeg mig til.

--
Robert Piil

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 09:11

Robert Piil wrote:
> [...]
> fornuftige billeder i ISO 1600 ville være godt. Ligenu synes jeg grænsen
> går ved ISO 800 - og det er endda ikke helt godt nok, når man presser.

Hvis jeg må spørge om lidt mere uddybning - Hurtigere og bedre AF
fordi den ikke kan følge med i dagligdagen eller er det specielle
situationer som eks tusmørke eller..?

Hvornår føler du du møder ISO muren, er det den romantiske
stemning på en restaurant eller den lange vinter mørke. Som
flere har bemærket skyder jeg meget om aftenen, og pt leger
jeg med et kamera der ikke klarer mere end 400 ISO og det er
begrænsende, men med f/2 og stabilisering lykkes det alligevel
ind imellem at få nget der for mig er tilfredsstillende, men
altså ikke helt det jeg kunne ønske..

LCD skærmen er vigtig for at vudere om du har billedet, eller
bruger den til noget andet.

> [...]
> ideer når jeg egentlig har nået det tekniske grænse for mit udstyr, og
> man er tvunget ud i at eksperimentere med fx lange lukketider, for at få

Udfordringer udvikler, jeg hører dig.

> Jeg har brugt forholdsvis meget krudt på at sætte mig ind i teknik,
> komposition og læst en hel del bøger - mest tekniske men har også pløjet
> en del udstillinger og billeder igennem. Mest tid går dog på internettet.

En anden stor del af dit liv er musik, er der forskel på
hvordan du sætter dig ind i fotografi i forhold til musik.
Er udstillinger inspirerende eller oftes en skuffelse i forhold
til at surfe internettet. Bøger - hvor meget fylder de mere
kritisk analyse og filosofiske værker i den sammenhæng.

> [...]
> hjem med et kort fyldt med billeder bliver større og større, men jeg har
> stadig til gode at komme hjem med et billede, hvor jeg bare tænker:

Uhm - hvad syns du der mangler i at du kan sige "sådan"
Du poster ikke mange billeder, føler du ikke det indput
andre kommer med er brugbart, eller har du andre i din
omgangskreds der løser den opgave.

Jeg har haft enorm stor glæde af at arbejde med andre
fotografer, ikke i et undervisnings forhold, men bare
at se hvordan andre arbejder i praksis, ofte besvarer
det spørgsmål og giver indsigt, ingen bog eller tutorial
har kunne give. -max-

Fra : Robert Piil

Dato : 21-01-10 11:17

smileymax skrev:

> Hvis jeg må spørge om lidt mere uddybning - Hurtigere og bedre AF
> fordi den ikke kan følge med i dagligdagen eller er det specielle
> situationer som eks tusmørke eller..?

Jeg er fx lige kommet hjem fra skiferie, og har måttet kassere flere
billeder taget i AF-C mode for fejlfokus. Jeg kan selvfølgelig ikke helt
udelukke brugerfejl, men jeg har en klar fornemmelse af at kombination
specielt med mit Sigma 70-200 HSM hunter lidt når jeg følger noget der
bevæger sig, og ikke lever op til det som folk kan med Nikons 70-200.

Jeg har under kontrollerede forhold checket objektivet for
front/back-focus, men der er ikke noget at komme efter.

Jeg har også i andre situationer (specielt når noget kommer imod mig)
set at fokuseringen fejler.

> [...]
> begrænsende, men med f/2 og stabilisering lykkes det alligevel
> ind imellem at få nget der for mig er tilfredsstillende, men

Det er mest musik-/koncertbilleder, og mest på mindre steder, uden
ordentligt lys. Også indendørs sportsbilleder har været et problem.

Jeg har kun ingen stabilisering overhovedet, bortset fra en 50mm, f/1,8
er mine objektiver alle f/2,8. 50mm er lige ved at være god nok
lysmæssigt, men brændvidde er træls på crop. For kort til meget, for
lang til endnu mere. På mit analoge F90, er den langt mere anvendelig.

Iøvrigt tror jeg jeg ligger en del under budget ift. mange af
fotograferne herinde. Jeg holder regnskab med hvad jeg bruger på
foto(-hardware). Min samlede investering på DSLR, 4 objektiver, stativ,
et par blitze og to fototasker ligger på omkring 18.000,- siden jeg
startede i sommeren 2007. Det er måske også farvet af specielt én heldig
handel. Detil kommer fotobøger/blade, software, print etc.

> LCD skærmen er vigtig for at vudere om du har billedet, eller
> bruger den til noget andet.

Det er for at vurdere billedet. Specielt når jeg bruger flash i
blandingslys eller til nateksponeringer. Jeg har tit troet jeg har haft
den rigtig blå farve på himlen i tusmørke fx. og så blevet klogere når
jeg er komet hjem med billedet. Ikke mere end man måske nok kunne klare
det i PP, men alligevel irriterende, at man ikke kan stole på farverne
på skærmen.

> Udfordringer udvikler, jeg hører dig.

Ja, og nogle gange viser fejl vejen til at prøve noget nyt.

> [...]
> til at surfe internettet. Bøger - hvor meget fylder de mere
> kritisk analyse og filosofiske værker i den sammenhæng.

Der er ikke meget forskel. Jeg har generelt en teoretisk, boglig
indgangsvinkel til tingene. Jeg vil meget gerne have styr på
teknik/teori inden jeg føler mig frigjort nok til at bevæge mig frit
indenfor et felt.

Som modtager af musik, synes jeg faktisk nogle gange at mit kendskab til
teori/teknik blokerer for bare at opleve musikken, og sætter jeg mig ned
og lærer et svært nummer, som jeg har været glad for at lytte til, er
det som magien ved nummeret forsvinder. Sådan har jeg det ikke helt med
billeder.

> Uhm - hvad syns du der mangler i at du kan sige "sådan"
> Du poster ikke mange billeder, føler du ikke det indput
> andre kommer med er brugbart, eller har du andre i din
> omgangskreds der løser den opgave.

Det er mest fordi jeg ikke får taget ret mange billeder, hvor jeg synes
jeg har gjort mig umage, og har jeg ikke det, synes jeg ikke det giver
mening at lade andre bruge tid på at kommentere det. Og så bruger jeg
også at poste billeder, hvor jeg selv er i tvivl om det holder, for at
se hvilken feedback de giver.

> [...]
> at se hvordan andre arbejder i praksis, ofte besvarer
> det spørgsmål og giver indsigt, ingen bog eller tutorial

Jeg er helt enig. Jeg har en enkelt gang være på en fototur/kursus med
fotostart.dk. Jeg deltog ikke fordi kursets emne (fotografering med
manuelle indstillinger, tror jeg det var) var noget jeg havde brug for,
men mest for at møde andre fotografer, og det fik jeg en hel del ud af.
Det er helt sikker noget, jeg gerne ville gøre mere.

Min svoger fotograferer også en del - på ca. samme erfaringsniveau som
jeg - og vi har stor glæde af at udveksle ideer og metoder. Selv lidt
løs snak over en middag, uden vi har kameraerne fremme giver tit nogel
ideer til noget der skal prøves af.

--
Robert Piil

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 13:20

Robert Piil wrote:

> [...]
> jeg - og vi har stor glæde af at udveksle ideer og metoder. Selv lidt
> løs snak over en middag, uden vi har kameraerne fremme giver tit nogel

Godt indlæg - jeg er lettere træt lige nu, så hvis jeg må
besvare med mere enthusiasme lidt senere,, -max-

Fra : Bo Hellum

Dato : 21-01-10 08:40

"smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Jeg er yderst tilfreds med min Nikon park. Jeg har investeret en bondegård i
udstyr og det har jeg ikke fortrudt et eneste øjeblik. Jeg ved hvad det kan,
og jeg bliver aldrig skuffet. Jeg kunne dog godt tænke mig noget aktivt støv
rens. Når man er i marken og skifter objektiver rimelig ofte, så skal der
ikke meget til før der er pletter over alt, sku træls.

Jeg har deltaget i et enkelt nikon kursus, det var for mig spild af tid og
penge. Jeg har i stedet fulgt med i denne gruppe i en del år, læst på nettet
og skudt usandsynligt mange fotos, hvor jeg har testet forskellige
indstillinger.

Jeg er bestemt stadig vild med at tage billeder, men kan godt se jeg har
ændret billed mønster. Jeg tager færre billeder på de opgaver jeg er på,
fordi jeg nu ved hvad mit kamera kan. Før der kunne jeg sagtens fylde et mem
kort op på ganske kort tid, for jeg skulle sku have noget brugbart med hjem.
Jeg tænker også mere over hvad jeg tager billeder af, og især hvordan jeg
tager billedet. Før hen skød jeg også bare løs uden at tænke på
forgrund-baggrund. Så jeg kunne sagtens komme hjem med 2000 billeder hvor
der stod en åndsvag lygtepæl i forgrunden eller noget andet snavs.

Glæden er der stadig, og med den udvikling vi har set de sidste 4-5 år, så
kan man jo kun gisne om hvad fremtiden vil bringe, men jeg tror det bliver
yderst spændende.

Hygge

Hellum

Fra : smileymax

Dato : 21-01-10 09:17

Bo Hellum wrote:

> [...]
> kan man jo kun gisne om hvad fremtiden vil bringe, men jeg tror det bliver

Det er nemmere at forholde sig til det rent tekniske, men den mere
expresive side er vel ligeså vigtig, specielt når nu udstyret ikke
er en begrænsning. Hvordan arbejder du med den side af fotografiet,
er det lige så sjovt eller føles det mere som en byrde. Udleverer
vi lidt af os selv, når vi arbejder dybere med mediet, er det en
svær barriere at forcere, eller blir det det der tænder, hen ad vejen.
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 21-01-10 14:43

On 21-01-2010 07:13, smileymax wrote:
> Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
> hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
> nok features/for mange features.

Selvfølgelig ikke. I så fald ville jeg afgive det løfte aldrig mere at
udskifte noget. Den kan jeg ikke holde.

> Er du tilfreds med dine billeder,

Nej. Mine billeder udtrykker min person. Jeg er på vandring op ad et
bjerg for måske en dag at nærme mig Nirvana. Om man er kristen, budhist,
muslim eller noget fjerde er for mig ligegyldigt. Blot vandreturen
følger den rette vej.

> nu hvor du har investeret
> mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
> lære håndværket,

kurser,
Nej
bøger,
Ja
klubber
Ja
kritik sites,
Ja
> hvad virker og hvad virker ikke.
Virker på hvad?

> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Føler ikke så meget forskel her på 3 år.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-10 19:33

"smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Hele sensommeren og vinteren her har været en ørkenvandring rent fotografisk
for mig.
Det eneste jeg har haft mulighed for og har dyrket lidt er indendørssport.
Her er mit udstyr alt, hvad jeg kunne ønske mig. Tidligere ville jeg skulle
ha kæmpet bare for at få nogle få brugbare billeder i kassen.
Nu skyder jeg bare og styrer eksponeringen og koncentrerer mig over timing
og udtryk. Det er blevet meget lettere med prof. udstyr.

Men når man først har kørt en håndfuld kampe igennem, går udfordringen altså
af det. Der er grænser for hvor mange hopskudssituationer med sjove
anspændte ansigtsudtryk man gider tage - Også selvom brugerne er vilde med
det.

Min ønskeliste går på mere tid til hobbyen - Forhåbentlig kan jeg rive nogle
dage ud af kalenderen i februar og når vi når forbi marts blir det rigtigt
godt.
Jeg pusler med tanken om at rigge studio op i vinterferien og lege med lys
og sagesløse fotomodeller.
Så jow, jeg ku faktisk godt bruge et flashhoved mere

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 02:28

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> lys og sagesløse fotomodeller.
> Så jow, jeg ku faktisk godt bruge et flashhoved mere

Ja hvis tiden ikke er til det, er der ikke meget at stille op,
men lidt selvforskyldt er det jo, du gir indtryk af at have
gang i flere gryder på een gang end de fleste ville overkomme
i et helt liv

Jeg ved godt du er hooked på studie arbejdet, jeg har selv pudslet
lidt i den retning, for mig blev det den altid dårlige undskyldning
for ikke at tage billeder, ikke lige tid/plads/orker at stille op,
de bedste baby billeder blev taget i naturligt lys, mine flashes og
softboxe gjorde alting så formelt. Det er nok omkring 20 år siden
jeg har haft gang i flash anlægget. Kulturfabrikken lånte det i en
periode, men nu ligger det bare og venter på at nogle af ungerne
udvikler interessen..

Du havde noget kørende med noget amerikansk fodbold - jeg er helt
med på at hopskud ikke i længden gir et kick, men måske ku du som
afveksling pege objektivet mod andre sider af sporten, det der er
udenom er ofte en interessant udfordring.
-max-

Fra : jagge

Dato : 21-01-10 21:50

smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

> Hvordan går det så med udviklingen i digital fotografi.
> Er vi der hvor alle ønsker er mere eller mindre opfyldt,
> og hvis det er sådan - hva så.

Nøø det synes jeg ikke. Jeg har ikke været ret aktiv længe og det
skyldes en del forskellige faktorer.

Udstyr er stadig dyrt. Ikke hvis man bare vil rode lidt rundt i 50 mm
området men hvis man gerne vil have høj kvalitet i længere brændvidder
er det umuligt at komme til at lege, med mindre man har stor økonomi.

Jeg glæder mig til større konvergens mellem video og dslr, altså et mere
udviklet produkt. Jeg tror det ville være et inspirerende
legetøj/værktøj for mig. Havde en sjov oplevelse med et panasonic tz7 et
lommekamera med OK video. Endte op med at skyde video hele tiden og lege
med formatet, det var bare et godt/sjovt værktøj.

Kan godt følge tanken bag dit spørgsmål. Det med bare at glemme
værktøjet og jagte motivet istedet. På en måde er der jo fantastiske
muligheder for det nu. Brugt kvalitets dslr kan købes billigt etc. Men
for mig er værktøjet bare en helt afgørende del af ligningen. Jeg
respekterer dem der skyder fantastiske billeder med skod grej i høj
grad, men personligt gider jeg ikke bruge tid på at slås med
uinspirerende grej, for mig er det en del af processen, desværre ;0).

> Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
> hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
> nok features/for mange features.

Har været lidt inde på det. Den ene side af mig skriger efter et no
nonsense lille lommekamera, med fantastisk billedkvalitet og HD i fed
kvalitet.
Men i virkeligheden synes jeg udviklingen går langsommere end forventet.
Høj iso kvaliteterne i lommekameraerne er stadig ringe, og værst af alt
så er lommekameraerne stadig langsomme. Hvorfor er der ingen der gider
lave et lommekamera der giver samme fede hurtige respons som et dslr ??
Det ville være et inspirerende værktøj for mig. Meget få producenter
tænker anderledes. Panasonic har skilt sig ud med HD i lommekameraer
(indtil nu) og andre producenter har skilt sig ud med 60 fps lommecams.
Mere af det tak.

> Er du tilfreds med dine billeder, nu hvor du har investeret
> mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
> lære håndværket, kurser, bøger, klubber og kritik sites,
> hvad virker og hvad virker ikke.

Der er jeg nok ikke den eneste der kunne have satset mere :0).

> Er enthusiasmen større nu end da du startede, eller var
> drømmende større og mere fantastiske end virkligheden,
> har du fanget essensen og fundet glæden ved at knipse,

Er lidt på pause for tiden, men når jeg får mulighed for noget nyt grej
er jeg sikker på at den bliver kickstartet igen.

MVH

Jakob

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 02:31

jagge wrote:

> [...]
> lommekamera med OK video. Endte op med at skyde video hele tiden og lege
> med formatet, det var bare et godt/sjovt værktøj.

Ja de lange brændvidder er kostbare - ;o(
Det der med video, er spændende. Det er mange ås siden jeg rodede
med det, og der var det fortrinsvis redigeringen der facinerede mig.

> [...]
> grad, men personligt gider jeg ikke bruge tid på at slås med
> uinspirerende grej, for mig er det en del af processen, desværre ;0).

Uhm - jeg tror ikke jeg har skrevet at man bare skal
glemme værktøjet, men man skal passe på at værktøjet
ikke blir den dårlige undskyldning..

> [...]
> tænker anderledes. Panasonic har skilt sig ud med HD i lommekameraer
> (indtil nu) og andre producenter har skilt sig ud med 60 fps lommecams.

Ja jeg venter stadig på et målesøger kamera ala M9
til en fornuftig pris.

> Der er jeg nok ikke den eneste der kunne have satset mere :0).

Mens du venter på udstyret - i starten mødtes en del
af deltagerne her i gruppen ind imellem, bla. for at
afprøve udstyr og vel i mindre grad for at udveksle
tips og trix..

> Er lidt på pause for tiden, men når jeg får mulighed for noget nyt grej
> er jeg sikker på at den bliver kickstartet igen.
>
> MVH
>
> Jakob

Hehe ja der er den igen - den dårlige undskyldning. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-10 22:10

"smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan går det så med udviklingen i digital fotografi.

Mit, dit eller vores?

> Er vi der hvor alle ønsker er mere eller mindre opfyldt,
> og hvis det er sådan - hva så.

Nej.

> [...]

> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

-Joachim

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 02:32

J. Larsen wrote:
> "smileymax" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Ok
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-01-10 23:01

smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse
4b57f091$0$283$14726298@news.sunsite.dk

> Hvordan går det så med udviklingen i digital fotografi.

Fremad. Som forventet.

> Er vi der hvor alle ønsker er mere eller mindre opfyldt,
> og hvis det er sådan - hva så.

Græsset er altid grønnere på den anden side. Jeg glæder mig især til øget
lysfølsomhed, da min interesse pt. primært går på indendørs (hurtig) sport.

> Er du tilfreds med den kvalitet udstyret leverer, er det
> hurtigt nok, skarpt nok, småt nok, brugsvenligt nok, er der
> nok features/for mange features.

Jeg er ganske tilfreds, men bliver endnu mere tilfreds, hvis udstyret bliver
billigere og mindre tungt.

> Er du tilfreds med dine billeder

Sjældent helt tilfreds.

> nu hvor du har investeret
> mange penge i udstyr, har du investeret tilsvarende i at
> lære håndværket, kurser, bøger, klubber og kritik sites,
> hvad virker og hvad virker ikke.

Jeg har primært investeret tid, men vil gerne investere endnu mere tid, hvis
resten af min tilværelse giver råderum til det.

> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Jeg har fotograferet mere eller mindre seriøst siden 1978, og har det på
nøjagtig samme måde som dengang. Min interesse stiger, daler og stiger igen
hele tiden afhængig af alle mulige andre ting. Jeg har ikke et medfødt,
fotografisk talent, men vil gerne være en dygtig håndværker. Det er min
målsætning.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 02:30

Jens Bruun wrote:
> [...]

> lysfølsomhed, da min interesse pt. primært går på indendørs (hurtig) sport.

Er det ikke de store sportsbegivenheder VM OL, der er langerings
rampe for de nye "forbedrede" modeller..

> Jeg er ganske tilfreds, men bliver endnu mere tilfreds, hvis udstyret bliver
> billigere og mindre tungt.

Stor stærk mand som dig - men ja, der er noget med vægten
og specielt fly rejser..

> Sjældent helt tilfreds.

Uhm - det kan du vel løse..

> Jeg har primært investeret tid, men vil gerne investere endnu mere tid, hvis
> resten af min tilværelse giver råderum til det.

Øvelse siger man jo er vejen, men ofte kan det være inspirerende
at se hvordan andre løser en opgave..

> [...]
> hele tiden afhængig af alle mulige andre ting. Jeg har ikke et medfødt,
> fotografisk talent, men vil gerne være en dygtig håndværker. Det er min

Jeps sådan har vi det nok alle sammen .
-max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 02:40

On 2010-01-21 07:13:47 +0100, smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> said:

> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Sådan en her http://www.pbase.com/hkruse/image/121294245/original står
på ønskelisten ;)

3D var det store nummer på CES i år.

Fra : smileymax

Dato : 22-01-10 04:01

Hans Kruse

Lad os lige få historikken med lille Hansemand og andre.
Mit udfald mod Søren er et resultat af en længere, uhm
uforenelighed mellem os, som flere er bekendt med.
Dit og mit mellemværende er privat, det kan det for min
skyld få lov til at forblive.
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 06:11

On 22-01-2010 04:00, smileymax wrote:
> Mit udfald mod Søren er et resultat af en længere, uhm
> uforenelighed mellem os, som flere er bekendt med.

Ualmindelig komisk undskyldning for heller ikke denne gang at være i
stand til at forstå og svare ordentlig. Du finder ingen udfald mod dig
fra min side ud, at jeg - som her - er så flabet at forsvrare mig mod
dine tåbelige og misforståede gammelmandsgenile angreb på mig.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 06:38

On 22-01-2010 04:00, smileymax wrote:
> Lad os lige få historikken med lille Hansemand

Ud over at du også med it udfald denne gang har skabt 50 indlæg med
sympa- eller antipatier for eller i mod din person har du så evt. selv
en mening om den tekniske udvikling?

Er du selv tilfreds med dine billeder eller er du fortsat i en god
udvikling?

Hvordan med entusiasmen?

Kan du evt svare lidt mere veludviklet end:

[...]

Måske har jeg - her nogle timer senere - ramt et tidspunkt, hvor du er i
stand til at svare folk ordentligt eller lader du tråden gå over i
bogen, som endnu et åkaldt "eksemplel", hvor SMaks bliver uskyldigt ramt
og angrebet?

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 14:15

On 2010-01-22 06:37:53 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> [...]
> i stand til at svare folk ordentligt eller lader du tråden gå over i
> bogen, som endnu et åkaldt "eksemplel", hvor SMaks bliver uskyldigt

For en gangs skyld er jeg enig med dig Søren. Du når ikke Max til
sokkeholderne mht. personfnidder ;) Hvad der undrer mig mere er, at
gruppens medlemmer enter direkte støtter Max's vanvittige
personfnidder eller lader det stå hen. På det senere er der kommet
temmelige utrolige indlæg, som jeg virkelig har undret mig over ikke
blev kommenteret. Ligger I alle under for Max's krabask?

Fra : Robert Piil

Dato : 22-01-10 14:45

Hans Kruse skrev:

> [...]
> eller lader det stå hen. På det senere er der kommet temmelige utrolige
> indlæg, som jeg virkelig har undret mig over ikke blev kommenteret.

Jeg forsøger generelt at undgå at blande mig i de personlige tråde - med
meget vekslende held. I den her tråd mener jeg slet ikke at Max har
optrådt provokerende eller på anden måde unanstændigt, før Søren
afkrævede ham svar på en for mig meget mere provokerende måde (på trods
af at orderne er sobre nok). Jeg forstår ikke Sørens tilbagevendende
krav om at man selv skal deltage aktivt for at gøre sig fortjent til at
kunne stille spørgsmål eller blive taget alvorligt ved kommentarer på
billeder.

Derefter er jeg enig i at Max går over gevind - men stadig virker Sørens
adfærd mere irriterende på mig (det er helt subjektivt og jeg orker ikke
gå ind i en diskussion af hvorfor).

> Ligger I alle under for Max's krabask?

Næ, ikke direkte. Selvom jeg allerede har brudt det i denne post, så
tror jeg på at det eneste der bringe denne gruppe tilbage på det høje
niveau den havde tidligere, er at så mange som muligt holder sig til kun
at poste fotorelevante indlæg, og ignorere tåbelighederne så ofte som
muligt. Det forsvinder tåbelighederne ikke af, men måske kan de blive
mindre dominerende.

Mht. Max og dig, så forstår jeg ikke hverken din eller hans reaktion,
selvom jeg godt kan læse hvad i er utilfredse med hinanden over. Jeg kan
godt forstå du er træt af Max' tone overfor dig, men jeg kan ikke forstå
gider at blive ved med at bruge tid på det. Jeg kan også godt forstå
at Max irriterer sig over at din forholdsvis tekniske indgang til
fotografiet, i forhold til hans egen noget mere ekspressive. Jeg kan dog
slet ikke forstå at det kan bringe hans pis så meget i kog, at det giver
de reaktioner det gør. Det er muligt der ligger noget mere bag, som jeg
ikke kender til fulde - men det er jeg egentlig fuldstændig ligeglad
med, og under alle omstændigheder er det irrelevant her.

I både dit og Max' tilfælde falder vægten ud til den positive side, når
jeg måler jeres positive bidrag op mod det der falder udenfor gruppens
egentlig emne. Det er en helt subjektiv vurdering, andre har det måske
anderledes. Men nyhedsgrupperne er et anarkistisk sted og uanset
hvormeget man nogle gange kunne ønske det, så nytter det ikke at banke
andre i hovedet med at man synes der adfærd er uhensigtsmæssig - folk er
her som de er, og uanset netikette og fundatser kan de i meget stor
udstrækning opføre sig nøjagtig som de har lyst til, uden der er nogen
som helst mulighed for at sanktionere det. Det hører med, og er ikke kun
en svaghed ved nyhedgrupperne.

--
Robert Piil

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 15:13

On 2010-01-22 14:44:38 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> [...]
> krav om at man selv skal deltage aktivt for at gøre sig fortjent til at
> kunne stille spørgsmål eller blive taget alvorligt ved kommentarer på

Max kunne blot svare på spørgsmålet i stedet for at reagere fornærmet
ovet at Søren tillader sig at stille ham et spørgsmål.

> [...]
> kun at poste fotorelevante indlæg, og ignorere tåbelighederne så ofte
> som muligt. Det forsvinder tåbelighederne ikke af, men måske kan de

Det er jeg ikke uenig i, men tåbelighederne fylder så meget, at det er
svært at få fornøjelsen tilbage.

> [...]
> bag, som jeg ikke kender til fulde - men det er jeg egentlig
> fuldstændig ligeglad med, og under alle omstændigheder er det

Jeg må erklære mig helt uenig i, at min tilgang til fotografiet er
teknisk. Jeg mener, at de fleste fotos skal være teknisk iorden, men
jeg bruger faktisk ikke min tid på tekniske ting, når jeg fotograferer.
Jeg bruger endda meget tid og kræfter på at udvælge, hvad jeg
fotrograferer og hvornår. Men jeg er enig med dig i, at det mærkeligt
at Max kan fare i flint gang på gang over mig. Jeg vil gerne gentage
her offentligt, at jeg ikke forstår hvorfor og ikke har kunnet få en
forklaring fra Max. Jeg er ked af at det er gået sådan, da jeg har sat
meget pris på Max i tidens løb. Jeg må have pisset ham af på et
tidspunkt og ville gerne give en undskyldning, hvis jeg uforvarende er
kommet til at såre ham.

> [...]
> udstrækning opføre sig nøjagtig som de har lyst til, uden der er nogen
> som helst mulighed for at sanktionere det. Det hører med, og er ikke

Jeg er helt enig i din analyse af nyhedsgrupperne og det er også deres
svaghed og i en vis grad styrke. På PSIG, som MAx angriber mig for at
skrive pæne ting (hvad der nu ikke er rigtigt, hvis man ser ordentlig
efter) skal man ikke skrive negative ting og man skal passe på med at
rate for negativt så komme admin efter en. Jeg har nogle gange givet en
2TD for et billede, som helt klart efter min mening fortjente det og
admin kom efter mig, da vedkommende mente at billedet kunne reddes med
en anden pp, hvad der jo er helt meningsløst da man ikke kan se, hvad
udgangsmaterialet er. Men generelt mener jeg at man kommer længst med
det gode og at en kritik, der fører fremad er bedre end negativ kritik.
I mit arbejdsliv har jeg brugt mange kræfter på at være mentor for
andre og jeg har haft gode resultater med det og det præger mig nok
stadig. Men jeg kan også falde ved siden af en morgensur morgen ;)

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 15:55

On 22-01-2010 15:13, Hans Kruse wrote:
> [...]
> sådan, da jeg har sat meget pris på Max i tidens løb. Jeg må have pisset
> ham af på et tidspunkt og ville gerne give en undskyldning, hvis jeg

Det får du aldrig nogen forklaring på. Han er fesset rundt med små
inderdrenge, der gør hvad som helst for en slikpind, alt for længe. Du
er en fjende. Basta.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 16:13

On 2010-01-22 15:54:31 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Det får du aldrig nogen forklaring på. Han er fesset rundt med små
> inderdrenge, der gør hvad som helst for en slikpind, alt for længe. Du
> er en fjende. Basta.

Du har sikkert ret, men jeg er en softy som er parat til at reparere,
hvor noget er gået galt. Vi skal ikke glemme at vi blot er mennesker,
som kan begå fejl og at man aldrig skal være for stor til at indrømme
en fejl man har begået.

Fra : Robert Piil

Dato : 25-01-10 22:28

Hans Kruse skrev:

> [...]
> tidens løb. Jeg må have pisset ham af på et tidspunkt og ville gerne
> give en undskyldning, hvis jeg uforvarende er kommet til at såre ham.

Den her glemte jeg i skyndingen. Den fortjener et svar.

Du har helt ret i at det er upræcist formuleret. Det ville være mere
korrekt at skrive perfektionistiske tilgang til fotografiet. Jeg vil tro
du har så godt styr over de tekniske aspsketer ved den type fotografi du
praktiserer, at du sikkert ikke tænker så meget over det til daglig, men
jeg har på den anden side heller aldrig set dig psote billeder, der
havde tekniske flaws, men så til gengæld havde noget andet. Jeg kunne
heller ikke forestille mig dig lave et nummer som Max' med at bruge et
ringere kamera end det du egetlig har til rådighed, for at se om man kan
fange det væsentlige alligevel. Ikke at der er noget galt i det - jeg
kunne heller aldrig selv have fundet på det.

--
Robert Piil

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-01-10 22:57

On 2010-01-25 22:27:46 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> .... men jeg har på den anden side heller aldrig set dig psote
> billeder, der havde tekniske flaws, men så til gengæld havde noget
> andet.

Må jeg forsøge med det her
http://www.pbase.com/hkruse/image/117448408/original ? Her var jeg ikke
rigtigt parat og jeg så op kort og så motivet, som var væk få øjeblike
efter.

> [...]
> om man kan fange det væsentlige alligevel. Ikke at der er noget galt i
> det - jeg kunne heller aldrig selv have fundet på det.

Det kunne jeg godt, hvis det havde et formål. Når jeg har gået omkring
og taget billeder af mennesker synes jeg mit 1Ds mk3 med den kæmpestore
24-70 f/2.8 er noget frygtindgydende og der kunne jeg godt ønske mig
noget "anonymt", så jeg ikke blev set som kameraet. Max har jo antydet
at det er årsagen i hans tilfælde, men jeg kunne godt finde et
alternativ som ikke var et p&s kamera selvom det optimale måske ikke
findes.

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 18:00

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> indlæg, som jeg virkelig har undret mig over ikke blev kommenteret. Ligger

Har du være i tvil om det ???

KsK

Fra : Pico

Dato : 22-01-10 18:11

At I gider
--
MVH
Pico

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 18:15

On 22-01-2010 17:59, KsK wrote:

> Har du være i tvil om det ???

Vi er vist der, hvor nogen mener, at man gerne må stille SMax spørgsmål
- andre ikke. Men det tjener ingen til ære, at glide over i regulær
mobning. Det bryder jeg mig ikke om. Faktisk skrev SMax meget sympatisk
- det hedder min bil også - nogenlunde det samme, da jeg var lige
ved at blive hængt for noget over et år siden. Jeg foreslår, at vi lader
det hvile og får taget nogle billeder. Det er i hvert fald, hvad jeg
skal i morgen.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jan J.

Dato : 22-01-10 23:42

Hans Kruse skrev:
<klip>
> [...]
> eller lader det stå hen. På det senere er der kommet temmelige utrolige
> indlæg, som jeg virkelig har undret mig over ikke blev kommenteret.

Hvem orker at kommentere i en gruppe hvor der hersker så meget
selvhøjtidlighed og selvfedme? Jeg gør ikke - så tit. Der er en del i
fotogrupperne, der har meget høje tanker om sig selv og det vil altid
give problemer. Helt ærligt, vi kommer vel forbi fordi vi kan lide at
fotografere, elsker gode fotografier har tekniske spørgsmål samt få nye
vinkler på ens billedsyn. Men alligevel handler alt herinde om hvem der
er den største alfa han. Ja menneskeheden er sørme nået langt de sidste
1000 år.

Dog vil jeg sige at jeg ikke opfattede denne tråd Max startede som
specielt provokerende, men mere som et oplæg til diskussion om hvorvidt
vi var nået til et punkt hvor vi var tilfredse med vores udstyr eller
ej. Om det levede op til der hvor var på vej hen med vores billeder. Men
den vej gik tråden så ikke. Og jeg forstår ikke at man ikke kan stille
et lidt filosofisk spørgsmål uden at man selv skal svare på sit
spørgsmål med det samme....

Og nu er jeg så hoppet med på vognen med ligegyldige indlæg, og gider
ikke engang tage stilling til Max's oprindelige spørgsmål. Sorry.....

Mvh
Jan

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 23:51

On 22-01-2010 23:42, Jan J. wrote:
> Og jeg forstår ikke at man ikke kan stille et lidt filosofisk spørgsmål
> uden at man selv skal svare på sit spørgsmål med det samme....

Det kan man sådan set også, selvom jeg trods alt synes, at det er
ejendommenligt at lave et så omfattende og kvalificeret oplæg uden selv
at ville dele sin egen opfattelse.

Men faktum er altså - og jeg har altså citeret det før - at Max straks
svarer:

"Hvis du ikke gider lege, så har du en fin evne til
at skulle sabotere. Gad vide om du har elever i din
klasse der udviser samme destruktive opførsel, og om
du ville ønske dem hen hvor peberet gror."

Flabet og sårende. Det er, hvad jeg anholder. Max kunne så let som
ingenting have formuleret et ganske almindeligt ikke sårende svar.
F.eks. "Jeg har ingen mening selv, men er nysgerrig efter Jeres/din."

Ærligt og redeligt uden omsvøb og tråden havde kørt fint igennem.
Sådan gik det ikke. Men han vælger fuldstændig samme strategi, som da
Hans Kruse spurgte i en anden tilsvarende tråd for ikke længe siden.
Også han blev udstyret med et næsvist svar som afværgemanøvre.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 00:19

On 2010-01-22 23:42:02 +0100, "Jan J." <no@spam.com> said:

> [...]
>
> Og nu er jeg så hoppet med på vognen med ligegyldige indlæg, og gider
> ikke engang tage stilling til Max's oprindelige spørgsmål. Sorry.....

Jeg mener ikke tråden som sådan var provokerende. Men det har undret
mig at så mange synes at Max's afvisning på Søren's helt rimelige
spørgsmål var helt rimelig. Mener du, at Sørens spørgsmål var
urimeligt? Eller udtryk for selvhøjtidelighed eller selvhfedme? Hvis
ja, hvori består det så? Hvis du mener dit indlæg er ligegyldigt, hvor
sender du det så? Du er måske bare med på fribillet? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-10 18:28

> -max-
<Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?
<
<--<
<Kh. Søren
<http://1x.com/v2/#member/10362/
<http://street-photo.eu/
<http://fotofriberg.dk

"Hvad synes du selv?" - vorherrebevares. Kunne du da ikke bare vente og se
hvilke svar og gensvar dette glimrende indlæg fra max kunne afstedkomme, og
så ud fra dette evt. stille supplerende spørgsmål til max. Jeg forstår
udmærket max´s reaktion
Iøvrigt har max uendelig lang snor hos mig, da han virkelig har bidraget med
masser af fede billeder og inputs i tidens løb. Han tror ikke han er blevet
verdensmester fordi han har knipset en mølle i en kornmark, men undersøger
konstant fotografiets muligheder. Gruppens eneste sande kunstner. Lang snor
til ham og Gaaab til dig, Søren.

mvh
Klaus

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 18:42

On 22-01-2010 18:28, klausm wrote:
> Lang snor til ham og Gaaab til dig, Søren.

Sjovt indlæg fra en nykommer her. Jeg sætter dig på listen over folk,
der mener, at man skal undlade at stille SMax spørgsmål, men stilfærdigt
afvente om der måske gives tilladelse hertil. Skønt det ikke er en
billedsnakgruppe sætter jeg dig på listen, hvor man mener, at jo mere
kompetente ens billeder er, jo mere flabet må man være. Kan jeg få dig
til at opstille et hieraki over snorlængder?

Hans, NRE, KsK, Robert, SMax, klausm osv.?
På forhånd tak!

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-10 18:46

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b59e35f$0$277$14726298@news.sunsite.dk

"Jeg foreslår, at vi lader det hvile og får taget nogle billeder. Det er i
hvert fald, hvad jeg skal i morgen."

Du kan ikke lade det hvile, hva'? Det er dig simpelthen fysisk umuligt at
lade være med at fortsætte. Der er noget galt med dig.

Foreløbig 24 indlæg fra din hånd i nærværende tråd, and still counting.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 18:52

On 22-01-2010 18:46, Jens Bruun wrote:
> Du kan ikke lade det hvile, hva'? Det er dig simpelthen fysisk umuligt at
> lade være med at fortsætte.

Som sædvanlig kan du kun deltage med snotdumme kommentarer. En ukendt
person kommenterer pludselig og henvender sig direkte til mig, hvilket
jeg altså svarer på. Og det vil jeg i øvrigt blive ved med.

Har prøvet google dig selv?. Så vil du kunne opdage og gense alle dine
superintelligente indlæg.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-10 18:58

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b59e5bf$0$274$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> jeg altså svarer på. Og det vil jeg i øvrigt blive ved med.
>
> Har prøvet google dig selv?. Så vil du kunne opdage og gense alle dine

25 and still counting...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N/A

Dato : 22-01-10 19:30

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-10 19:30

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b59e9aa$0$282$14726298@news.sunsite.dk

Jeg kan snart ikke følge med: 27 and counting.

Du er lidt li'ssom en dukke, man trækker op.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : KsK

Dato : 22-01-10 20:55

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> altså svarer på. Og det vil jeg i øvrigt blive ved med.
>
> Har prøvet google dig selv?. Så vil du kunne opdage og gense alle dine

tak Søren

KsK

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-10 22:16

Et hieraki over snorlængder??
De fleste herinde synes jeg er rimelig seriøse eller bestræber sig på at
være det, når ikke tumper som dig sætter ordkløveren i gang. Der er Kruse,
Piil, Hellum, Palle Johansen, Frodo, Medom, Hoff, Bøgh, von Hassel og mange,
mange andre, der i en venlig og god tone lægger mange seriøse bidrag i
fotogrupperne. Så er der smileymax der i de første mange år jeg fulgte
fotogruppen, aldrig lod sig gå på over nederdrægtig eller negativ kritik -
det beundrede jeg ham meget for. De senere år har han bidt lidt igen og det
kan jeg godt leve med, når det er tågehorn a la din type det går ud over.
Jeg har fulgt fotogrupperne (ja, jeg indrømmer - uden at have bidraget med
billeder) så længe, at jeg tydeligt husker din entré i grupperne, og den
eneste udvikling jeg kan spore, er at uforskammethederne er blevet pakket
meget pænere ind. Du er dog den der har den længste snor Søren, så fortsæt
endelig derudaf.

mvh
Klaus

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 22:33

On 22-01-2010 22:16, klausm wrote:
> uforskammethederne er blevet pakket meget pænere ind

Jeg spørger:

Hvad er dit eget svar på dit udmærkede indlæg?

og får følgende 3 svar fra Max:

1.
Hvis du ikke gider lege, så har du en fin evne til
at skulle sabotere. Gad vide om du har elever i din
klasse der udviser samme destruktive opførsel, og om
du ville ønske dem hen hvor peberet gror.

2.
[...]

3.
Søren - jeg kan ikke li dig.!
Håber det er svar på dit spørgsmål.

Hvor ser du ukendte indpakkede uforskammetheder eller for sags skyld
uindparkede. Du kan selvfølgelig også svare Hans - hvis du tør.
Løsagtige og tåbelige indlæg er der nok af, men her har du muligheden
for at forholde dig til noget konkret.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 22-01-10 22:44

On 22-01-2010 22:16, klausm wrote:
> jeg tydeligt husker din entré i grupperne

Hvis du vil hænge i historien, så husker jeg også min entre. Jeg har
sjældent eller faktisk aldrig noget andet sted mødt magen til arrogance,
spild og grove toner. Jeg må sige, at det er blevet noget bedre, men
dukker stadig gamle, trolle, skelletter og andet kravl op - som dig, der
absolut INTET konstruktivt har ydet i mindst de sidste 3 år. Måske kan
du - og Max - huske - ellers kan google, at jeg i den grad var tæt på at
være den eneste, der så kvaliteten i Max's nye stil. Tidligere havde han
vist mere fotograferet fugle o.lign. Flere gange og uden nogen ironi
roste jeg hans billede. Enkelte kaldte jeg geniale, hvor han dog trods
alt blev forlegen. Som Hans Kruse har jeg ingen som helst anelse om
HVORFOR han pludselig skiftede. Tidsmæssigt var det samtidig med at jeg
fik publiceret billeder forskellig gode steder, men det er nok en
tilfældighed. Da jeg så opdage, at han gentagne gange hylede med i det
hylekor, som dukker op i ALLE tråde, hvor der er ballade; ja så har du
ret i at jeg var spydig. Det har dog faktisk været ret begrænset i en
lang periode. Derimod har Max et antal gange forsøgt at ydmyge mig i
forhold til mit erhverv, undrede sig over min familie osv. I
virkeligheden er det måske Max selv, der ikke kan leve i et fast
familieforhold i 25 år og ditto stor arbejdsplads? Hvem ved.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-01-10 23:05

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
4b5a1c3d$0$269$14726298@news.sunsite.dk

Tre svar på samme indlæg. Prøver du at slå din egen rekord?

Du er nu langt over 30 indlæg i denne tråd. Jeg synes, du skal tage en snak
med din terapeut.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 16:25

On 2010-01-22 23:04:37 +0100, "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> said:

> [...]
>
> Tre svar på samme indlæg. Prøver du at slå din egen rekord?
>
> Du er nu langt over 30 indlæg i denne tråd. Jeg synes, du skal tage en snak

Ikke for at forsvare Søren, men Jens du er nu ved at skrabe bunden af
dine egne indlæg....

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 17:14

On 23-01-2010 16:24, Hans Kruse wrote:

> Ikke for at forsvare Søren, men Jens du er nu ved at skrabe bunden af
> dine egne indlæg....

Er jeg gået glip af noget vigtigt? Min news vil ikke vise Jens Bruns indlæg.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 17:25

On 2010-01-23 17:14:20 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Er jeg gået glip af noget vigtigt? Min news vil ikke vise Jens Bruns indlæg.

Du svarede da på et af Jens's indlæg i går....

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 17:35

On 23-01-2010 17:25, Hans Kruse wrote:

> Du svarede da på et af Jens's indlæg i går....

Jep, men nu virker det altså ikke længere, øv for mig.
Janns indlæg mindede mig lidt for meget om sprællemænd, hver gang Leif
skriver noget fornuftigt. Selvfølgelig er det herligt, at Jeens kom
tilbage efter, at jeg kom til, men så stopper fasten også...

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 17:44

> [...]

nu være det ikke længen . så vælt det ind med spam mail i din postkasse ,,
bare vent .. sådan sket det for mig ..

KsK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 17:59

On 23-01-2010 17:43, KsK wrote:

> "Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
>
> nu være det ikke længen . så vælt det ind med spam mail i din postkasse
> ,, bare vent .. sådan sket det for mig ..
>

> KsK

Det tror jeg ikke. De mails jeg har fået i anledning af mit engagement
her har været positive. Faktisk sendte trådens hovedperson et meget fint
forbedringsforslag, som jeg blev glad for og aldrig glemmer. Jeg kender
til taknemmelighed.

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 20:55

> [...]
> har været positive. Faktisk sendte trådens hovedperson et meget fint
> forbedringsforslag, som jeg blev glad for og aldrig glemmer. Jeg kender

Nu menet jeg rent faktisk ikke det var hovedperson der gad hæve sig ved at
tilmeld dig div spam robort .. rent faktisk tror jeg Maxi er en ret ok fyr
nå det komme til moral

mere Bror lort

KsK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 21:03

On 23-01-2010 20:54, KsK wrote:

> [...]
>>

> Nu menet jeg rent faktisk ikke det var hovedperson der gad hæve sig ved
> at tilmeld dig div spam robort .. rent faktisk tror jeg Maxi er en ret

Jeg ville gerne, men jeg forstår ikke dit indlæg. Men jeg skrev, at jeg
IKKE har modtaget spam herfra men, at jeg har fået nogle fornuftige
mails. Sidst vist nok et glimrende forbedringsforslag fra Max til et
billede. Om Max er ok eller ej interesserer mig ikke, men jeg har ikke
grund til at tro andet. Men i denne tråd svarer han ubehøvlet på en
velmenende og venlig forespørgsel. Det er ikke ok, men jeg tror, at
synspunkterne er kommet på bordet.

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 22:32

> Jeg ville gerne, men jeg forstår ikke dit indlæg. Men jeg skrev, at jeg
> IKKE har modtaget spam herfra men, at jeg har fået nogle fornuftige

det kan også være svært engang imeller

Sidst gang jeg hade en hæftigt debette med flere her fra gruppe ,, vælt
det ind med spam mail , en eller anden hade åbenbart meldt mig til en
eller anden spam robort
og jeg skrev det nok ikke var MAX der hade tilmeldt mig , nok nærmer han
der bad dig om at lukke arret .. men det find man jo aldrig ud af

KsK

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 23:34

On 23-01-2010 22:31, KsK wrote:

> [...]
> og jeg skrev det nok ikke var MAX der hade tilmeldt mig , nok nærmer han
> der bad dig om at lukke arret .. men det find man jo aldrig ud af

Jeg kan vist give dig en 100% garanti på, at Max IKKE kunne drømme om at
spamme dig.

--
Kh. Søren
http://1x.com/v2/#member/10362/

Fra : Soeren Friberg

Dato : 25-01-10 06:41

On 23-01-2010 22:31, KsK wrote:

> [...]
> og jeg skrev det nok ikke var MAX der hade tilmeldt mig , nok nærmer han
> der bad dig om at lukke arret .. men det find man jo aldrig ud af

I øvrigt takker jeg for et ikke helt ubeskedent antal sympatimails ifm.
denne tråd. Det er nu ikke noget jeg beder om, og jeg ser ikke en krig.
Selvølgelig kan man blot overveje om det helt giver et retvisende
billede, når en fast skare af gallehoveder dukker op offentligt og
flertallet ikke gør. Nå skidt med det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-01-10 17:29

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
4b5b14b0$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> Ikke for at forsvare Søren, men Jens du er nu ved at skrabe bunden af
> dine egne indlæg....

Nåda. Der kan man bare se.

Jeg vil undlade at udtale mig om dine indlæg.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-10 13:08

Hans Kruse skrev:

> Ikke for at forsvare Søren, men Jens du er nu ved at skrabe bunden af
> dine egne indlæg....

Jens Brun har sjældent bidraget med andet end forsøg på at nedgøre andre
- og det bouncer altid tilbage....Man kan ikke puste sig op ved at
forsøge nedgøre andre.

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : KsK

Dato : 23-01-10 17:49

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Tre svar på samme indlæg. Prøver du at slå din egen rekord?
>
> Du er nu langt over 30 indlæg i denne tråd. Jeg synes, du skal tage en

er du blevet tabt på gulvet da du var lille .. eller er du vokse dig dum

Pis over i mudderkast med dig farvel

KsK

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 16:37

On 2010-01-22 22:16:24 +0100, "klausm" <media-snabela-dk-laesoe.dk> said:

> [...]
> kan spore, er at uforskammethederne er blevet pakket meget pænere ind.
> Du er dog den der har den længste snor Søren, så fortsæt endelig

Mht. Max, så er jeg enig i, at Max havde meget mere overskud for år
tilbage. Det kunne være rart at få det tilbage. En del andre her i
gruppen har ikke ændret sig nævneværdigt, men balancen er forrykket og
det er ærgerligt. Jeg synes også Max er blevet i den grad intolerant.
For år tilbage kunne have værdsætte og kommentere fotos af alle slags
uden at forfalde til fnidder og nedgørende kommentarer. Vi var nogle
stykker som sammen med Max var på ture sammen og det havde vi stor
fornøjelse af og jeg husker ikke bryderier af nogen art selvom vi ikke
var enige i mange ting, så var det limen der fik det til at holde
sammen på at det gav mening at tage afsted sammen. Men måske skal vi
sige at tingene har sin tid og det var oplevet godt forbliver godt.
Sådan har jeg det, men jeg er dog ærgerlig over at noget godt blev
afbrudt.

Mht. Søren så prøver han at være ok i gruppen sådan som jeg oplever
det. Giv ham dog en chance ;)

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-01-10 18:50

On 2010-01-22 18:28:13 +0100, "klausm" <media-snabela-dk-laesoe.dk> said:

> [...]
> kornmark, men undersøger konstant fotografiets muligheder. Gruppens
> eneste sande kunstner. Lang snor til ham og Gaaab til dig, Søren.

Sikke noget vrøvl. Du mener vel ikke man kan tillade sig at opføre sig
som et råddent æg bare fordi nogen mener at vedkommende tager bedre
billeder end nogle andre? Max må sgu sidde og grine ude i Indien med et
par snapse til ;)

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 16:41

On 2010-01-21 07:13:47 +0100, smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> said:

> [...]
> eller føler du der er noget der er gået hen over hovedet
> på dig, at du griber efter noget og ikke rigtig fanger det.

Du har i de senere måneder startet tilsvarende tråde, hvor du heller
ikke giver dit eget svar. Med mindre du har en speciel nydelse ud af de
lange tråde med fnidder, der er resultatet, så undrer jeg mig over at
du ikke giver det svar, som der åbenbart er mange, der gerne vil se.
Men du er måske bange for at lægge dig op til dissekering?

Fra : Robert Piil

Dato : 23-01-10 17:28

Hans Kruse skrev:

> [...]
> ikke giver det svar, som der åbenbart er mange, der gerne vil se. Men du
> er måske bange for at lægge dig op til dissekering?

Jeg har ikke savnet Max' eget bud.
1) Han deltager selv aktivt i diskussionen når han kommenterer på folks
svar.
2) Det er ikke det specifikke svar der er interessant, men diskussionen.

--
Robert Piil

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-01-10 17:31

Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
4b5b1881$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> at du ikke giver det svar, som der åbenbart er mange, der gerne vil
> se. Men du er måske bange for at lægge dig op til dissekering?

Du troller, Hans.

Du er LANGT fra kommet dig over din uoverensstemmelse med max, og dit
hykleri gør dig ikke ære.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 17:48

On 2010-01-23 17:30:37 +0100, "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> said:

> Hans Kruse <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 4b5b1881$0$281$14726298@news.sunsite.dk

> Du troller, Hans.

Ja, det kan du påstå, men det gør jeg ikke.

> Du er LANGT fra kommet dig over din uoverensstemmelse med max, og dit
> hykleri gør dig ikke ære.

Der er intet hykleri i mine indlæg. Jeg mener faktisk at Max burde give
sin egen mening til kende i de tilfælde. Det er en opfordring, som jeg
har svært ved at se, hvorfor man skulle være uenig deri. Men det virker
heller ikke som om Max er kommet sig over sin selvpåtagede
uoverensstemmelse med mig.

Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 17:57

Hans Kruse wrote:

> [...]
> har svært ved at se, hvorfor man skulle være uenig deri. Men det virker
> heller ikke som om Max er kommet sig over sin selvpåtagede

Slap dog af mand, jeg har skrevet et omfangsrigt
nuanceret ndlæg, der vel svarer på spørgsmålet,
skal jeg ikke have en cadeau for det. Hvor meget
kan du og Søren presse citronen, og hvad er pointen.
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:01
Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 18:02

Soeren Friberg wrote:

> enig og cadeau

Snaps og citronvand..

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:05
Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 18:10

Soeren Friberg wrote:

> Jeg anvender ALDRIG det første, men gerne det sidste tak.

Lyder fornuftigt.. Jeg nyder ingen af dem, uhm så jeg vinder
den pisse konkurrence. Fjols.
-max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:15
Fra : smileymax

Dato : 23-01-10 18:20

Soeren Friberg wrote:

> Hvad skal jeg så byde på?

Se det er forskellen - jeg ville gøre mit bedste
og håbe det faldt i god smag. Du har ikke fantasien
eller modet. Det handler ikke om at have ret, bare
man gør sit bedste.. Oi det må jeg have læst i
readers digest, patetisk. -max-

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:32

On 23-01-2010 18:20, smileymax wrote:
> Det handler ikke om at have ret, bare
> man gør sit bedste..

Du aner ikke en skid om, hvad det handler om for mig, og du kan i øvrigt
også være ligeglad. Du kan bare nøjes med at sige, hvad der er godt for
dig, så klarer jeg mit.

Endnu en forskel: Mannge, mange tolkninger om andre, men ingen om Max selv.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 18:48

On 23-01-2010 18:20, smileymax wrote:
> Du har ikke fantasien eller modet.

Hvis du vil forstå mig, har du ikke andet valg end at deltage i min
store, store loge. Så vil projektet tage 10 sek.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 23-01-10 19:44

On 23-01-2010 18:47, Soeren Friberg wrote:
> Så vil projektet tage 10 sek.

efter nogle år altså.
Livet er et stort paradoks.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-01-10 18:22

On 2010-01-23 17:56:42 +0100, smileymax <smileymaxphoto@gmail.com> said:

> Slap dog af mand, jeg har skrevet et omfangsrigt
> nuanceret ndlæg, der vel svarer på spørgsmålet,
> skal jeg ikke have en cadeau for det. Hvor meget
> kan du og Søren presse citronen, og hvad er pointen.

Du har skrevet flere indlæg blandet med fnidder, men du skal da have
cadeau for det man kan filtrere ud af flere indlæg, som indholder noget
sagligt. Pointen er simpel og enkelt: At det ville være interesant om
du svarede på dine egne indlæg. Hvad skete der med den forespøgsel om
at rejse ud til farlige steder og tage billeder, sådan som du var blev
forespurgt om. Jeg husker ikke, at der kom noget svar fra dig. Men Max,
helt ærligt, skulle du ikke slappe lidt af og droppe alle dine udfald
mod folk her. Vi kan ikke alle være i dit kridthus, men hvad med at
genfinde den tolerance, som jeg syntes du havde tidligere?

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-01-10 13:32

smileymax skrev:

> [...]
> skal jeg ikke have en cadeau for det. Hvor meget
> kan du og Søren presse citronen, og hvad er pointen.

Det er undgået min opmærksomhed. Kan jeg få et link til hvor du har

> skrevet et omfangsrigt
> nuanceret ndlæg, der vel svarer på spørgsmålet,

gruppe/emne/tidspunkt, please

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html