Hvor meget har du kørt det sidste år?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-01-10 15:38

Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km i
firmabil.

Per

Fra : Brian

Dato : 20-01-10 16:45

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil.

Lige under 10000Km.
De 1500 har været i forbindelse med arbejde/kørepenge.

> Dertil kommer så et ukendt antal km i firmabil.

Jeg har max 500Km i firmabil - bageren ligger relativt tæt på

/Brian

Fra : Steen

Dato : 20-01-10 16:49

On 2010-01-20 16:44:34 +0100, Brian said:

> Lige under 10000Km.

Jeg plejer også at kunne holde mig under 10-12.000 km

Fra : Martin Bak

Dato : 20-01-10 18:13

> Lige under 10000Km.
> De 1500 har været i forbindelse med arbejde/kørepenge.

> Jeg har max 500Km i firmabil - bageren ligger relativt tæt på

Den meget store forskel i tilbagelagte kilometer burde vel strengt taget
afspejles i forsikringspræmien. Per, der kører mere end 4 gange så mange
kilometer som Brian har, alt andet lige, 4 gange så stor risiko for at løbe
ind i en forsikringsskade. Min forsikring forholder sig ikke til hvor maget
man kører. Er der nogen der gør det?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-10 18:21

Martin Bak skriver:

> Er der nogen der gør det?

Min gør.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-01-10 20:57

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> løbe ind i en forsikringsskade. Min forsikring forholder sig ikke til hvor
> maget man kører. Er der nogen der gør det?

Nogle selskaber er begyndt med at differenciere priserne med grundlag i
kørte kilometer. Umiddelbart ved jeg positivt, at det er en mulighed hos
TopDanmark. Nærmer du dig grænsen, som man (næsten) selv fastsætter, ringer
man blot ind og får den rykket et trin - f.eks fra 10.000-15-000 til
15.000-20.000Km

Mine forældre kører på sådan en aftale, og der er omkring 500,- sparet om
året.

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-01-10 11:16

> [...]
> løbe ind i en forsikringsskade. Min forsikring forholder sig ikke til hvor
> maget man kører. Er der nogen der gør det?

Det er den nemme version - blot at skrue på indtægterne med antal kørte km
som parameter.

En anden version kunne være at skrue når hastighedsbegrænsningerne
overtrædes. Men det er jo ikke så billigt at kontrollere ..

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 21-01-10 11:58

> En anden version kunne være at skrue når hastighedsbegrænsningerne
> overtrædes. Men det er jo ikke så billigt at kontrollere ..

Det er der da nogen selskaber der tilbyder. Der indbygges en GPS baseret
logger i bilen. I tilfælde af uheld stiger selvrisikoen "astronomisk" hvis
hastigheden umiddelbart inden ulykken var ulovlig.

TopDanmark og Alborg universitet startede i 2007 også et 3årigt projekt med
direkte live overvågning. Hvis man aldrig kører for stærkt giver det 30%
rabat på forsikringen. Hver overskridelse tæller nogen point der trækker fra
i rabatten.

Så det er på vej ...

Men min erfaring med GPS'en i min nokia telefon og PendlerDuellen er at
radiostøj hurtigt kan give nogle fejlagtige målinger. Der er mit problem
primært når telefon delen er aktiv ved skift til sendeområder. Der får jeg
så nogle store udsving... i.e 109 - 140 - 109 km/t på 3 sekunder.
http://majland.org/blog/?p=329

Så store udsving har jeg aldrig set på mine garmin GPS'en. Men de sidder
heller ikke klods op ad en telefon ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 12:03

KLIP

> Så store udsving har jeg aldrig set på mine garmin GPS'en. Men de sidder
> heller ikke klods op ad en telefon ...

Jeg har GPS-overvågning i min potte (kræves af forsikringsselskabet) og den
er ikke altid stabil.

Jeg har flere gange været udsat for, den ganske enkelt ikke har logget
turen.

Det kan udelukkende skyldes dårlige sende-/modtageforhold.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 12:16

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> turen.
> Det kan udelukkende skyldes dårlige sende-/modtageforhold.

BMW Assist?

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 12:19

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> BMW Assist?

Den virker ikke i Danmark !

Jeg har en Tripple Track dimmer installeret:

www.trippletrack.dk

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 12:26

> Den virker ikke i Danmark !

Siger BMW det? - eller har du "blot" læst det?

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 12:28

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Siger BMW det? - eller har du "blot" læst det?

http://www.bmw.com/com/_shortcuts/myinfo/

Mig bekendt leveres der ingen danske Bimmere med et fungerende system.

Min potter har det, men der er intet SIM-kort i bilen og jeg kan fandme ikke
finde, hvor jeg skal sætte et kort i !

Når den skal til service, vil jeg spørge Bauer, hvor kortet skal sættes i.

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 12:34

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.bmw.com/com/_shortcuts/myinfo/
> Mig bekendt leveres der ingen danske Bimmere med et fungerende system.

Du tænker på f.eks. Google (internet) i bilen?
Nu tænkte jeg mere på overvågningsdelen via navi'en - og at bilen selv
tilkalder Falck, hvis uheldet er ude.

> Min potter har det, men der er intet SIM-kort i bilen og jeg kan fandme
> ikke finde, hvor jeg skal sætte et kort i !

Assist'en aktiveres jo blot gennem menu'erne i iDrive, men det kræver
naturligvis, at mobilen virker

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 12:36

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilkalder Falck, hvis uheldet er ude.

> Assist'en aktiveres jo blot gennem menu'erne i iDrive, men det kræver

Requirements
You can use BMW Assist when the following
requirements are met:
> The installed BMW Assist system is logged
on to a mobile phone network. This network
must be capable of transmitting the services.
> To transmit position data, the vehicle must
be able to determine the current position.
> A GPS signal must be available in order for
BMW Assist to be activated and updated.
> You have signed the BMW Assist service
contract with your BMW center or
BMW Assist Response Center. Enabling
must have been completed.

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 12:42

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Har været hele smørren igennem og jeg har ingen kontrakt (der skulle llers
høre én med til bilen, da den er født med et 3-årigt gratis abonnement).

Men uden et kontraktnummer ingen forbindel til nogen af Assists services.

Jeg tør heller ikke trykke på SOS-knappen i "taget"...;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 12:44

> [...]

> Men uden et kontraktnummer ingen forbindel til nogen af Assists services.

Hva siger importøren?

> Jeg tør heller ikke trykke på SOS-knappen i "taget"...;)

Nej for dælen da

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 12:49

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva siger importøren?

Jeg har jo prøvet noget lignende med min gamle Volvo S80 T6.

Den er også tilgængelig på forskellige måder, men her virker systemt heller
ikke i Danmark.

Jeg vil tro, den danske BMW-importør som den danske Volvo-importør er
revnende lige glad med en potte som ikke er solgt gennem dem, så jeg har
ikke forsøgt.

Jeg venter til, jeg skal på et tysk autoriseret BMW-værksted for service med
mine spørgsmål, potten kan jo alligevel ikke tale dansk..!..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 13:13

> Jeg har jo prøvet noget lignende med min gamle Volvo S80 T6.
> Den er også tilgængelig på forskellige måder, men her virker systemt
> heller ikke i Danmark.

'kay... !

> Jeg vil tro, den danske BMW-importør som den danske Volvo-importør er
> revnende lige glad med en potte som ikke er solgt gennem dem, så jeg har
> ikke forsøgt.

Jow jow...

> Jeg venter til, jeg skal på et tysk autoriseret BMW-værksted for service
> med mine spørgsmål, potten kan jo alligevel ikke tale dansk..!..

Nej, det skandinavisk sprog er meget lidt fremme i den forbindelse. Og
Sverige optræder sgu heller ikke i det link, du sendte...

Fra : Bjørn J.

Dato : 21-01-10 13:18

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det skandinavisk sprog er meget lidt fremme i den forbindelse. Og
> Sverige optræder sgu heller ikke i det link, du sendte...

Skandinavien er ikke målgruppen, sprogmæssigt, for flere tyske
automobilproducenter.

Markedet er nok alt for lille og alt for besværligt..

mvh/Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-01-10 13:41

> [...]
> løbe ind i en forsikringsskade. Min forsikring forholder sig ikke til hvor
> maget man kører. Er der nogen der gør det?

Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-01-10 13:44

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Min gør.

Min gør å

Fra : Jensen

Dato : 20-01-10 17:57

On Wed, 20 Jan 2010 15:37:49 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km i
>firmabil.

Tjah...det må vel beløbe sig til 0 km for mit vedkommede, men min fru moder
har vel kørt ca. 1.100 km i det forløbne år.

--
Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-10 18:07

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km i
> firmabil.

Vel omkring 40.000 km, heraf over de 30.000 i firmabilen

Klaus

Fra : Allan F

Dato : 20-01-10 18:10

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km
> i firmabil.
>
> Per

Omkring 7.000 i privatbilen og 50.000 i arbejdsbilen

Allan F

Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-10 18:21

> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km
> i firmabil.

Da bilernes triptæller ikke er per bruger så er det lidt svært ...
16500km i Smart'en
20000km i Citroen'en

Jeg har kørt langt det meste i smarten og kører oftest når vi begge er med i
citroen'en. Fruen kører der ~8-9000km i forbindelse med arbejde. Resten er
alt det andet hvor jeg kører en stor del. Så nok en små 25000km i bil

Og så plejer jeg at køre 20-25000km på mc, men det blev til noget mindre i
2009. Omkring det halve.

Så i runde tal 35000km, hvilket er i det normake niveau - fordelingen mellem
bil&mc plejer blot at være omvendt.

/A

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-01-10 18:37

<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km i
>firmabil.
>
>Per

Puntoen hvor jeg har kørt 99% har kørt lige omkring 38000, Xsaraen ca.
14000, hvor jeg vel har kørt de 2500. Dertil ca 5000 i firmaets karet.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-01-10 19:51

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km
> i firmabil.

90.000 km i mine 3 biler - ialt :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-01-10 19:57

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> 90.000 km i mine 3 biler - ialt :)
eller 246,5Km *hver_dag*

--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-01-10 19:58

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> eller 246,5Km *hver_dag*

Jeg ka høre, du er misundelig

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-01-10 20:01

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ka høre, du er misundelig
He-he, ja - lidt er jeg vel...
Med 750 meter til jobbet bliver det ikke til det meget hverdagskørsel for
mit vedkommende.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-01-10 20:07

> He-he, ja - lidt er jeg vel...
> Med 750 meter til jobbet bliver det ikke til det meget hverdagskørsel for
> mit vedkommende.

Godt det ikke er mig - jeg SKAL ha' min daglige dosis :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-01-10 19:58

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km
> i firmabil.

Völlen har rullet omkring 13000Km
Oldsen omkring 3500Km

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 20-01-10 20:11

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal
> km i firmabil.
>
> Per
godt 80.000 i min egen bil privatkørsel.... og nogle km i firmabil, men
ikke vildt meget

Thore

Fra : René Løweneck

Dato : 21-01-10 05:27

Hej Per !

> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km
> i firmabil.

Uha, det bliver nok til mere, end man lige bryder sig om ))

Godt 30000 i min egen (LR)
Godt 60000 i firmabilen (Stor staioncar) ))
2-3000 i konens Mazda

Så det ligger i omegnen af 100K alt i alt ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Mikael

Dato : 21-01-10 00:41

Jeg har kørt lige under 30.000m i min egen, det er lidt under normalen

På arbejdert har jeg kørt omkring 45.000km

Mikael

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-01-10 13:21

> BMW Assist?

Er det det system man ser på et tidspunkt i Die Hard 4,0 hvor de stjæler
en større BMW?

Eller er det blot ren fiktion?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-01-10 00:18

> Der er desværre ikke fjernstyring (RC) mv. i potten i det officielle
> sytem.

Ellers ret blæret.. med mindre man kan narre damen så nemt altså..

Fra : oz3bto

Dato : 23-01-10 00:54

> [...]
> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km

100.000km i firma slæden (taxa) og 50.000 i privat bilen

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-01-10 06:43

On 20 Jan., 15:37, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:
> Jeg har kørt 44.000 km i min egen bil. Dertil kommer så et ukendt antal km i
> firmabil.

Tja, aner det ikke, men vel 20-30.000 km. De fleste af dem dem i den
store potte, så der er nok røget 2-3.000 liter benzin på det
Den slags er livet sq for kort til at holde skarpt regnskab med, biler
skal bare være der og køre en derhen hvor man vil, når man vil...

Leo