klage over bøde ??
Fra : Per

Dato : 20-01-10 09:06

Hej NG !

En mand får en bøde på 600 kr for at titulere politiet "perlepanser"

Han betaler ikke bøden og det ender med at den bliver trukket tilbage - uden
retssag.

http://ekstrabladet.dk/112/article1285477.ece

Han bliver nu tilbudt at klage.

Jeg kan ikke helt greje hvad det er han kan klage over ?

Er det normalt at man kan klage over en bøde der bliver trukket tilbage -
det synes jeg dog aldrig at have hørt om ??

mvh. Per

Fra : Allan F

Dato : 20-01-10 09:19

> [...]
>
> Er det normalt at man kan klage over en bøde der bliver trukket tilbage -
> det synes jeg dog aldrig at have hørt om ??

Han bliver vejledt i at han kan klage over politiet - ikke at det hjælper
ham noget, da klager over poilitiet sjældent bliver til noget.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-01-10 09:27

On Wed, 20 Jan 2010 09:06:20 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>En mand får en bøde på 600 kr for at titulere politiet "perlepanser"
>
>Han betaler ikke bøden og det ender med at den bliver trukket tilbage - uden

Standardprocedure, folk får en klagevejledning pr. automatik.

>Jeg kan ikke helt greje hvad det er han kan klage over ?
Sagsbehandlingen.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-10 17:34

> Standardprocedure, folk får en klagevejledning pr. automatik.

> Sagsbehandlingen.
>
> /Hans

Og afgørelsen
Der er jo forskellige måder man kan afslutte en bøde på.
Bla. afsluttet idet man må formode at sagen ikke står mål med
sagsbehandlingen. (så er man vel stadig lidt skyldig)
eller afsluttes som grundløs (uskyldig)

Mvh
Mads