/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Er dine bildæk den rene dødsfælde?
Fra : Allan


Dato : 19-01-10 20:37

Hej gruppe

Efter at have set denne video som der link til,
http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897
så kan jeg ikke lade være med at tænke på -
er problemet det samme i EU og lille Danmark.

Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne vi
har fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle
dæk???
Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!

Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i praksis
nok når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode tilbud på
"nye dæk"

Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres
motorveje, så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en
ubehagelig måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det
oftest sker på, men den køber jeg ikke uden videre..

Hvis nogen har større viden om emnet, så ser jeg frem til at læse om
det.

Allan/2750



 
 
alexbo (19-01-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-01-10 21:24


"Allan" skrev

> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres motorveje,
> så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en ubehagelig
> måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det oftest sker
> på, men den køber jeg ikke uden videre..

Det er først og fremmest lastbildæk, de er ofte slidbanedæk og når de mister
luften banker dækket ned i vejen og slidbanen falder af.
Der er ikke ret mange personbiler med slidbanedæk og der er ikke ret mange
af dem der kan køre med et dæk uden luft.

På Euromasters side kan man se at slidbanedæk og opskæring af lastbildæk er
en standardting.
Jeg kan ikke se om de overhovedet sælger slidbanedæk til personbiler.

http://www.euromaster.dk/erhvervskunder-lastvogn-service-vedr-lastvogndaek.htm

Opskæring hvor man skærer til man kan se luften i dækket øger naturligvis
risikoen for at dækket falder fra hinanden.

mvh
Alex Christensen




Benny (19-01-2010)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 19-01-10 14:30

On 19 Jan., 21:24, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Allan"  skrev
>
> > Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres motorveje,
> > så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en ubehagelig
> > måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det oftest sker
> > på, men den køber jeg ikke uden videre..
>
> Det er først og fremmest lastbildæk, de er ofte slidbanedæk og når de mister
> luften banker dækket ned i vejen og slidbanen falder af.
> Der er ikke ret mange personbiler med slidbanedæk og der er ikke ret mange
> af dem der kan køre med et dæk uden luft.
>
> På Euromasters side kan man se at slidbanedæk og opskæring af lastbildæk er
> en standardting.
> Jeg kan ikke se om de overhovedet sælger slidbanedæk til personbiler.

Åh. Jeg husker de gode gamle dage med Viborg slidbane dæk.
Sidste gang jeg havde med Viborg dæk at gøre var en beach buggy der
fik "nye" dæk.

Den kunne kun køre 110 km/t og med 13x375 på baghjulene og 250 på
forhjulene var det for dyr for lærlinge lønnen med nye dæk.

Benny

alexbo (19-01-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 19-01-10 23:07


"Benny" skrev

>Åh. Jeg husker de gode gamle dage med Viborg slidbane dæk.

»Her er en mand. Han er glad. Han har lige købt fire Viborg Dæk.«.
Jeg tror ikke der er ret mange glade Viborgdæk mænd tilbage.

Nye billige dæk har overtaget dette marked, selv om de i mange tilfælde er
ringere.

mvh
Alex Christensen




JBH (20-01-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 20-01-10 00:16


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4b562e60$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny" skrev
>
>>Åh. Jeg husker de gode gamle dage med Viborg slidbane dæk.
>
> »Her er en mand. Han er glad. Han har lige købt fire Viborg Dæk.«.
> Jeg tror ikke der er ret mange glade Viborgdæk mænd tilbage.
>

LOL, nej, glæden varede ganske kort og jeg kan bekræfte at sådanne dæk køber
man kun EEN gang. Dækkene var ganske ubrugelige, selv på en gammel Kadett C



mvh
JBH



Craner (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Craner


Dato : 20-01-10 07:33



"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4b563d38$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b562e60$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Benny" skrev
>>
>>>Åh. Jeg husker de gode gamle dage med Viborg slidbane dæk.
>>
>> »Her er en mand. Han er glad. Han har lige købt fire Viborg Dæk.«.
>> Jeg tror ikke der er ret mange glade Viborgdæk mænd tilbage.
>>
>
> LOL, nej, glæden varede ganske kort og jeg kan bekræfte at sådanne dæk
> køber man kun EEN gang. Dækkene var ganske ubrugelige, selv på en gammel
> Kadett C
>
>
> mvh
> JBH
Enig, jeg købte dem til en morris maskot og de kørte mindre en 10.000 km,
inden de faldt fra hinanden.

Mvh
Poul>


JBH (20-01-2010)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 20-01-10 08:15


"Craner" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
news:4b56a3b8$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4b563d38$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4b562e60$0$272$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "Benny" skrev
>>>
>>>>Åh. Jeg husker de gode gamle dage med Viborg slidbane dæk.
>>>
>>> »Her er en mand. Han er glad. Han har lige købt fire Viborg Dæk.«.
>>> Jeg tror ikke der er ret mange glade Viborgdæk mænd tilbage.
>>>
>>
>> LOL, nej, glæden varede ganske kort og jeg kan bekræfte at sådanne dæk
>> køber man kun EEN gang. Dækkene var ganske ubrugelige, selv på en gammel
>> Kadett C
>>
>>
>> mvh
>> JBH
> Enig, jeg købte dem til en morris maskot og de kørte mindre en 10.000 km,
> inden de faldt fra hinanden.
>

Så langt nåede jeg ikke engang at køre, hopperiet var ganske enkelt
ulideligt.

I et forsøg på at gøre mig til "en glad mand" afbalancerede dækcenteret
endda dækkene mens de sad på bilen, men det hjalp ikke en disse, det var
simpelthen dækkene som ikke var runde.......

mvh
JBH



Per Henneberg Kriste~ (19-01-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 19-01-10 23:08

"Allan" <dkaij@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4b5609e3$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Efter at have set denne video som der link til,
> http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897
> så kan jeg ikke lade være med at tænke på -
> er problemet det samme i EU og lille Danmark.
>
> Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne vi
> har fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle dæk???
> Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!
>
> Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i praksis
> nok når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode tilbud på
> "nye dæk"
>
> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres motorveje,
> så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en ubehagelig
> måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det oftest sker
> på, men den køber jeg ikke uden videre..
>
> Hvis nogen har større viden om emnet, så ser jeg frem til at læse om det.


søg på Matador camping så vil du finde masser af eksploderede Continental
campingvognsdæk. Problemet har eksisteret i mange år, men først for ganske
nyligt var der nogen der under bestemte betingelser kunne få nye dæk.


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Allan (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 20-01-10 08:42

Allan udtrykte præcist:
> Hej gruppe
>
> Efter at have set denne video som der link til,
> http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897
> så kan jeg ikke lade være med at tænke på -
> er problemet det samme i EU og lille Danmark.
>
> Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne vi har
> fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle dæk???
> Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!
>
> Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i praksis nok
> når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode tilbud på "nye dæk"
>
> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres motorveje, så
> må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en ubehagelig måde. Nu
> er der sikkert mange som siger det er lastbiler det oftest sker på, men den
> køber jeg ikke uden videre..
>
> Hvis nogen har større viden om emnet, så ser jeg frem til at læse om det.
>
> Allan/2750

En kontrol af de nye vinterdæk jeg fik på her i slutningen af 2009 på
min Golf3 - viste at de var 3 år gamle.
Nu er det ikke således at jeg forventer de er produceret kort tid før
jeg får dem monteret, men at de var 3 år gamle - det overraskede mig.

Ok - jeg checkede ikke selv datoen da jeg fik de "nye" vinterdæk
monteret, alene det faktum at de ikke var på lager hos dækmanden,
gjorde at jeg så regnede med at det var nye dæk jeg fik monteret..
og ikke par overgemte nye dæk som en grossist har passet godt på..


Sommerdækkene som skal fornyes her i år, de er iflg de koder nu 9 år
gamle - og jeg har kun haft dem i 4 år, så de har også været gamle ved
monteringen.. tankevækkende.

At nogen så drejer indlægget hen i tiden med Viborg Baner.
Jo jeg kan godt huske det, men der er i dette ikke tale om regummierede
dæk, men om overgemte fabriksnye dæk.. lad os fortsætte i det "SPOR"

Så - At man i branchen åbenbart ikke tager datomærkningerne mere
alvorligt er da bekymrende ... især for sikkerheden.

Allan/2750



Anders Majland (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-01-10 09:40


> Så - At man i branchen åbenbart ikke tager datomærkningerne mere
> alvorligt er da bekymrende ... især for sikkerheden.

Afair så mener branchen at dæk kan sælges som nye indtil 5år fra
produktionsdatoen (kan ikke lige huske min kilde)

/A


Kim Voss Schrader (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-01-10 09:50

Hej!

Anders Majland wrote:
>
>> Så - At man i branchen åbenbart ikke tager datomærkningerne mere
>> alvorligt er da bekymrende ... især for sikkerheden.
>
> Afair så mener branchen at dæk kan sælges som nye indtil 5år fra
> produktionsdatoen (kan ikke lige huske min kilde)

Lyder helt vildt imho. Efter min mening skal dæk aller højest være 1 år
gamle når de er "nye", og gerne maks. 6 mdr. - ellers går jeg ihvertfald
videre. Heldigvis er det ikke et problem når man handler hos de store.
Har ihvertfald ikke oplevet gamle dæk hos Nordisk Olie og Gummi Import.

Mine "nye" sutter var iøvrigt 2 år gamle da jeg købte dem - som
brugte(!) :) Synes det var et fair kompromis for 75% rabat ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Per Henneberg Kriste~ (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 20-01-10 15:27

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b56c16e$0$270$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Så - At man i branchen åbenbart ikke tager datomærkningerne mere
>> alvorligt er da bekymrende ... især for sikkerheden.
>
> Afair så mener branchen at dæk kan sælges som nye indtil 5år fra
> produktionsdatoen (kan ikke lige huske min kilde)


Campinggruppen mener at 5 år gamle dæk er for gamle, når Tempo 100 dæk
kræves at være maks. 6 år gamle for at kunne bruges. Så det er ikke fra dem
du har det :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Mikael (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 20-01-10 03:48

On 19 Jan., 20:37, Allan <dk...@mail.dk> wrote:
> Hej gruppe
>
> Efter at have set denne video som der link til,http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897
> så kan jeg ikke lade være med at tænke på -
> er problemet det samme i EU og lille Danmark.
>
Det tror jeg bestemt det er. Jeg har hørt at dæk på biler i Tyskland
ikke må være ældre end bilen af samme årsag, men jeg ved ikke lige
hvor jeg skal finde dokumentatione for denne påstand henne.

> Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne vi
> har fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle
> dæk???
> Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!

Problemet tror jeg ikke er stort i de mest almindelige størrelser, men
dem so der ikke går så mange af vil der naturligvis ligge nogle
rigtigt gamle af på lager rundt omkring.

> Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i praksis
> nok når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode tilbud på
> "nye dæk"

Jeg tror problemet er lige stort med både sommer og vinterdæk, fordi
det trosds alt er flere dage med sorte veje end hvide

> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres
> motorveje, så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en
> ubehagelig måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det
> oftest sker på, men den køber jeg ikke uden videre..

Jeg tror ligeså tit at de dæk der skilles ad skyldes at der er rigitgt
mange som kører rundt med for lavt dæktryk, det kan der være flere
årsager til, nogen checker det ikke, enten af dovenskab eller
uvidenhed, nogne har en sivepunktering som de først opdager når dækket
går i tusind stykker, dette sker måske oftest med med lavprofildæk, da
en punktering måske ikke er lige så nem at opdage som med dæk med en
høj profil.

Problemtet har jo været kendt i mange år, men der har bare ikke været
fokus på det og der er stadig nogen som vil sige det er uden
betydning.
Men dækkene bliver jo ikke kun møre, de bliver også hårde og mister
derfor greb, så der er alt mulig grund til at smidedækkene ud når de
nærmer sig 6-8 års alderen.
Mange går jo op i hvor længe der dæk holder, her tænker jeg på km-
tallet. Jeg har ingen interresse i at mine dæk kan holde 120.000km. de
når jo så en urimelig høj alder da jeg kører 35000km om året og det er
jo med 2 sæt dæk, et sommer og et vinter.

Generelt ser folk jo bare på de der 4 sorte ringe der sidder på bilen
og de skal helst ikke koste for meget, alt for få gider checkedæktryk,
endnu færre kigger på deres dæk engang imellem og ser hvordan de har
det, er der kommet skader på? Checker mønsterdybde osv.

Men før der kommer lovgivning om at dæk skal skrottes efter en bestemt
alder vil der være kunder til disse dæk om de så er 25 år gamle, bare
prisen er rigtig.


Mikael

Frank Leegaard (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-01-10 17:15

Mikael wrote:
> On 19 Jan., 20:37, Allan <dk...@mail.dk> wrote:
>> Hej gruppe
>>
>> Efter at have set denne video som der link
>> til,http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897 så kan jeg
>> ikke lade være med at tænke på -
>> er problemet det samme i EU og lille Danmark.
>>
> Det tror jeg bestemt det er. Jeg har hørt at dæk på biler i Tyskland
> ikke må være ældre end bilen af samme årsag, men jeg ved ikke lige
> hvor jeg skal finde dokumentatione for denne påstand henne.
>
>> Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne
>> vi
>> har fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle
>> dæk???
>> Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!
>
> Problemet tror jeg ikke er stort i de mest almindelige størrelser, men
> dem so der ikke går så mange af vil der naturligvis ligge nogle
> rigtigt gamle af på lager rundt omkring.
>
>> Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i
>> praksis
>> nok når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode tilbud
>> på "nye dæk"
>
> Jeg tror problemet er lige stort med både sommer og vinterdæk, fordi
> det trosds alt er flere dage med sorte veje end hvide
>
>> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres
>> motorveje, så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på
>> en
>> ubehagelig måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler
>> det
>> oftest sker på, men den køber jeg ikke uden videre..
>
> Jeg tror ligeså tit at de dæk der skilles ad skyldes at der er rigitgt
> mange som kører rundt med for lavt dæktryk, det kan der være flere
> årsager til, nogen checker det ikke, enten af dovenskab eller
> uvidenhed, nogne har en sivepunktering som de først opdager når dækket
> går i tusind stykker, dette sker måske oftest med med lavprofildæk, da
> en punktering måske ikke er lige så nem at opdage som med dæk med en
> høj profil.
>
> Problemtet har jo været kendt i mange år, men der har bare ikke været
> fokus på det og der er stadig nogen som vil sige det er uden
> betydning.
> Men dækkene bliver jo ikke kun møre, de bliver også hårde og mister
> derfor greb, så der er alt mulig grund til at smidedækkene ud når de
> nærmer sig 6-8 års alderen.
> Mange går jo op i hvor længe der dæk holder, her tænker jeg på km-
> tallet. Jeg har ingen interresse i at mine dæk kan holde 120.000km. de
> når jo så en urimelig høj alder da jeg kører 35000km om året og det er
> jo med 2 sæt dæk, et sommer og et vinter.
>
> Generelt ser folk jo bare på de der 4 sorte ringe der sidder på bilen
> og de skal helst ikke koste for meget, alt for få gider checkedæktryk,
> endnu færre kigger på deres dæk engang imellem og ser hvordan de har
> det, er der kommet skader på? Checker mønsterdybde osv.
>
> Men før der kommer lovgivning om at dæk skal skrottes efter en bestemt
> alder vil der være kunder til disse dæk om de så er 25 år gamle, bare
> prisen er rigtig.


Jeg tror desværre du har ALT for meget ret.



--
- Frank



Christian B. Andrese~ (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-01-10 05:10

On 19 Jan., 20:37, Allan <dk...@mail.dk> wrote:
> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres
> motorveje, så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en
> ubehagelig måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det
> oftest sker på, men den køber jeg ikke uden videre..

Jeg ikke huske at have set flere slidbaner fra personbiler end der kan
tælles på en hånd.
Mens slidbaner fra lastbiler ses næsten ugenligt

--
Christian

Christian B. Andrese~ (20-01-2010)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 20-01-10 05:11

On 19 Jan., 21:24, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Allan"  skrev
>
> > Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres motorveje,
> > så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en ubehagelig
> > måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler det oftest sker
> > på, men den køber jeg ikke uden videre..
>
> Det er først og fremmest lastbildæk, de er ofte slidbanedæk og når de mister
> luften banker dækket ned i vejen og slidbanen falder af.
> Der er ikke ret mange personbiler med slidbanedæk og der er ikke ret mange
> af dem der kan køre med et dæk uden luft.
>
> På Euromasters side kan man se at slidbanedæk og opskæring af lastbildæk er
> en standardting.
> Jeg kan ikke se om de overhovedet sælger slidbanedæk til personbiler.
>
> http://www.euromaster.dk/erhvervskunder-lastvogn-service-vedr-lastvog...
>
> Opskæring hvor man skærer til man kan se luften i dækket øger naturligvis
> risikoen for at dækket falder fra hinanden.

Det burde forbydes.

--
Christian

Ukendt (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-10 05:52

Allan wrote:
> Hej gruppe
>
> Efter at have set denne video som der link til,
> http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=4826897
> så kan jeg ikke lade være med at tænke på -
> er problemet det samme i EU og lille Danmark.
>
> Nu har der været meget for og imod vinterdæk, men mon den mængde sne
> vi har fået har fået enkelte leverandører til at sælge alt for gamle
> dæk???
> Efterspørgslen fik da tømt en del lagre!!!
>
> Måske problemet er større med Sommerdæk - idet de teortisk og i
> praksis nok når op på større hastigheder, og her ser vi jo også gode
> tilbud på "nye dæk"
>
> Når jeg ser på den mængde dækrester man kan finde langs vøres
> motorveje, så må der være nogen som oplever at et dæk skilles ad på en
> ubehagelig måde. Nu er der sikkert mange som siger det er lastbiler
> det oftest sker på, men den køber jeg ikke uden videre..
>
> Hvis nogen har større viden om emnet, så ser jeg frem til at læse om
> det.

Ligesom på mælk og andre varer, så kigger jeg også på datoen på nye dæk. De
er påtrykt et DOT nummer fx. 4508 hvilket indikerer at dækket er produceret
i uge 45, år '08. Folk må jo også gerne sætte sig en lille smule ind ind i
tingene inden de køber en vare og ikke stole blindt på sælgeren. Det kan man
desværre ikke mere.

/Morten



Anders Majland (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 21-01-10 09:37

> Ligesom på mælk og andre varer, så kigger jeg også på datoen på nye dæk.
> De er påtrykt et DOT nummer fx. 4508 hvilket indikerer at dækket er
> produceret i uge 45, år '08. Folk må jo også gerne sætte sig en lille
> smule ind ind i tingene inden de køber en vare og ikke stole blindt på
> sælgeren. Det kan man desværre ikke mere.

Det er nok de færreste der ser dækkene inden de sidder på bilen. Og lige så
få der tænker over at de måske ikke får "nye" dæk men gamle overgemte ....

De fleste lader jo blot enten det normale værksted eller en dæk-pusher om at
sætte dæk på. Tror ikke engang det er flertallet der på forhånd beslutter
sig for hvilket dæk de ønsker ....


Mikael (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 21-01-10 02:08

On 21 Jan., 09:37, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det er nok de færreste der ser dækkene inden de sidder på bilen. Og lige så
> få der tænker over at de måske ikke får "nye" dæk men gamle overgemte ....
>
> De fleste lader jo blot enten det normale værksted eller en dæk-pusher om at
> sætte dæk på. Tror ikke engang det er flertallet der på forhånd beslutter
> sig for hvilket dæk de ønsker ....

Selvom at du så går op i hvilke dæk du vil have, hvad gør du så når
dine dæk du har købt hos f.eks. daekonline.dk kommer hjem og du
opdager de er 4 år gamle? Kan man reklamere? Hvis de dæk som din
dækhandler tilbyder og har fået hjem på bestilling fordi de er en
særlig størrelse og opdager disse er 4 år gamle? Begge forretninger er
i deres gode ret til at sælge dig disse dæk som nye.

Mikael


Anders Majland (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 21-01-10 15:26

> Selvom at du så går op i hvilke dæk du vil have, hvad gør du så når
> dine dæk du har købt hos f.eks. daekonline.dk kommer hjem og du
> opdager de er 4 år gamle?

Bruger en mindre dækpusher der vil garantere alderen inden køb ...

> Hvis de dæk som din
> dækhandler tilbyder og har fået hjem på bestilling fordi de er en
> særlig størrelse og opdager disse er 4 år gamle?

Man betinger sig en maks. alder på dækkene ved bestilling ...

> Kan man reklamere?

Kun hvis man har lavet en aftale om alderen på dækkene

Jeg købte i foråret 2 nye vinterdæk der var over et år gamle pga en
punktering. Det var jeg vidende om og prisen var også fornuftig. Tyskerne er
ret gode til at oplyse produktionsdatokode på lagerførte dæk ...

/A


Mogens \(K\) (21-01-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 21-01-10 15:54

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4b58640e$0$280$14726298@news.sunsite.dk...

>> Selvom at du så går op i hvilke dæk du vil have, hvad gør du så når
>> dine dæk du har købt hos f.eks. daekonline.dk kommer hjem og du
>> opdager de er 4 år gamle?

Hvis dét skulle ske, returnerer du dem blot igen.

Jeg handler ALTID mine dæk hos daekonline.dk, og dækkene er sjældent ret
gamle. Jeg har endda været udsat for at modtage dæk, der var produceret ugen
før (vinterdæk)

> Kun hvis man har lavet en aftale om alderen på dækkene

Og dét er der, når man køber ved daekonline

Husker da en tråd om en gut, hvor konen kom hjem med et forkert dæk, og
dækpusher ville ikke tage det retur...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste