206'eren kører med en bagbro med torsionsstænger.
Og jo mange er dem er skiftet.
Men nu er det jo ikke fordi dem de bliver udskiftet til er bedre, det
er bare nyere.
Så tjek altid bagbroen, og få monteret smørenipler.
og jo de kan ruste, både i motorhjælm, bagklap, og andre steder.
held og lykke med at finde en
Mvh Kim L. Poulsen
On 19 Jan., 13:58, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Mathias skrev:> Hej alle
>
> > Jeg kigger i øjeblikket efter brugt Pug 206 1,4 Hdi som økonomisk
> > ekstra-pendlerbil.
> > Hvad er de typiske ting man skal se efter ved denne model?
> > Jeg er bekendt med, at der er en fejl i bagbroen, og at denne bør være
> > blevet skiftet til en ny med smørenipler. Tandremsskift for hver 160.000
> > km. Hvordan er undervognsbeh. fra fabrikken?
>
> Jeg mener ikke at 206'eren har den tidligere meget brugte bagbro med
> torsions-stænger istedet for skruefjedre!? Men derfor kan den jo stadig
> have samme svaghed omkring manglende smøring :-/
> Jeg har dog ikke endnu set nogen 206'er i trafikken med de samme
> sporings-problemer som jeg forøvrigt synes at man oftest ser på
> 405'eren, ligesom at det ikke ubetinget er alle 405'ere der viser tegn
> på slitage!
>
> Tandremsskiftet er herhjemme 5 år hhv. 100.000 km; men sært nok skulle
> det være det dobbelte i frankrig og syd for grænsen
>
> Rust er ikke Peugeots store problem, men efter råd fra min forhandler
> gav jeg den en tur som 3-årig, eftersom min afskrivning på bilen (á
> afgiftsomlægning ½ år efter at jag havde købt den!) ser ud til at
> medføre at jeg hænger ved den i nogle år endnu.
>
> Service-frekvensen er 30.000km/årligt! Efter jeg er ude over
> garantiperioden skifter jeg dog kun olie årligt og holder mig til de
> 30.000 omkring servicet.
>
> Okønomi: Min har kun én gang været over 20km/l; har kun været under
> 16km/l ved lidt halvhastig hjemkørsel påhængt trailer med motorcykel på
> og kører for det meste 18km/l.
>
> Jeg har været meget glad for min. Vi er mere end jævnligt i Berlin og
> den klarer fint autobahn med mig og fruen. Sidste vinter tog vi på en
> improviseret nytårstur til Mulhause: med tre mand ombord; 150km/t
> marchhastighed og en rækkevidde på ca. 800km kommer man ubesværet frem
> trods bil og motors lidenhed!
> Det er min første bil med servo-styring og jeg savner, her efter 4 års
> ejerskab, stadig lidt mere føling i rattet - bl.a. ved kørsel i
> sidevind, men dét kommer jeg nok til at vænne mig helt fra når man ser
> hvordan servostyring har vundet indpas på markedet
>
> Modellen har ikke partikelfilter, så husk at tage den såkaldte
> øko-beskatning á 1000kr/årl. med i búdgettet!
>
> Brug for lidt mere plads ind imellem?
> Kig på SW-versionen (som jeg egentlig hellere ville have haft)!
>
> --
> Armand.