Niveauregulering MB
Fra : mog

Dato : 18-01-10 16:26

Min bil en MB 270 model 211 er begyndt at blive træt i den højre side
bagtil. Når jeg ikke har været ude og køre et par dage står den og
hænger henover højre baghjul.Men når jeg så spørger om den har lyst til
en tur, så liver den op (bogstaveligt) og så står den helt plan igen?
Jeg ved, der sidder nogle puder som regulerer højden afhængig af hvor
meget man propper ind.

Kan det tænkes at det er en revne/hul/ utæthed som gør at luften siver
ud i selve puden, eller er det mere sandsynligt at det er en ventil der
ikke kan klare frosten.

Er en "gammel" hyrevogn med ca. km. 395.000 på puderne, så jeg ved godt
at der kan komme lidt rep. men har ikke hørt om denne før?
Kan experterne hjælpe?

Hilsen
Mog

Fra : ERLO

Dato : 18-01-10 19:41

Hej
Der er noget som hedder NIVOMAT-støddæmpere.
Der er tale enkelt enheder som virker uafhængigt og ikke kræver anden
tilslutning end monteringspunkterne.

Er det den slags du efterlyser?

Eller er der tale om en stationscar hvor bagdæmperne er koblet til en
hydrualikpumpe på motorblokken?

Mvh. ERLO
---------------------------------------
STØDDÆMPERE til alle biler haves.

Fra : mog

Dato : 18-01-10 20:01

ERLO skrev:

> Eller er der tale om en stationscar hvor bagdæmperne er koblet til en
> hydrualikpumpe på motorblokken?

Ja det er en st.car, og jeg ved ikke om det er hydralik, men der er jo
ingen fjedre, så om det er hydraulik eller andet det ved jeg ikke?

Kan den mangle noget vædske til pumpen?

vh
Mog