fælles forbrugslån - råd og vejledning søg~
Fra : Henning

Dato : 18-01-10 13:54

Vores søn har, medens han boede sammen med sin eks-kæreste optaget et
forbrugslån, som de hæfter for solidarisk. Nu da de er gået fra hinanden er
det endt i kaos. Selvom de formelt set begge har erklæret at de vil betale
lånet, bliver der ikke betalt en krone fra eks-svigerdatteren.

Hvilke muligheder har han overhovedet. Långiver vil selvfølgelig ikke dele
lånet i to halvdele. Kan det evt. betale sig at gå til en advokat og få
udfærdiget en aftale, og vil den aftale have større vægt end den oprindelige
aftale, hvor de jo allerede begge to står som låntagere.

Da det desværre ikke drejer sig om småpenge, er gode råd særdeles velkomne

/Henning

x-fut: dk.forbruger

Fra : D

Dato : 19-01-10 17:52

"Henning" <noone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> oprindelige aftale, hvor de jo allerede begge to står som låntagere.
>
> Da det desværre ikke drejer sig om småpenge, er gode råd særdeles velkomne

Hej Henning,

Helt ujuridisk vil jeg spørge dig om hvor mange penge denne aftale egentlig
er værd, såfremt hun ikke "gider" at skrive under?
Måske invitere hende på en kop kaffe og se hvad I kan komme frem til (om hun
ville være instillet på en sådan aftale)?

/D

Fra : Jubii

Dato : 19-01-10 18:40

"D" <a@b.dk> skrev i meddelelsen