Vover et nyt forsøg
Fra : dybvad

Dato : 18-01-10 05:53

Hej

Dette er ikke for at starte en debat for eller imod USB / RS232
seriel.

Men noger der har god/dårlig/ingen erfaring med følgende:

http://www.startech.com/item/ICUSB2324X-Professional-4-Port-USB-to-RS-232-Serial-Adapter.aspx

Mvh
Gert

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-01-10 15:40

Den Mon, 18 Jan 2010 04:53:22 -0800 skrev dybvad:

> [...]
>
> Dette er ikke for at starte en debat for eller imod USB / RS232 seriel.
>
> Men noger der har god/dårlig/ingen erfaring med følgende:

Og ikke for at starte en debat overhovedet - Prøv at stille
spørgsmålet i dk.edb.hardware, der er nok flere "kloge hoveder" - på lige
netop det område.

--
Karl Erik.

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 18-01-10 20:47

"dybvad" <juhl.gert@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---
Sådan en adapter er fin nok til formålet, men den tåler absolut ikke
hardware-konflikter. Det resulterer i sende/modtage-fejl.
Lad værre med at køre hurtigere end 9600 baud

Mvh
Leon

Fra : claus.b.p.

Dato : 22-01-10 01:21

"dybvad" <juhl.gert@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>seriel.

>Men noger der har god/dårlig/ingen erfaring med følgende:

Hvor mange serielle enheder regner du med at få brug for?
Jeg har ikke erfaring med dimsen, men det er den medfølgende softwares
kvalitet der afgør om den er til noget.
Om det er USB eller serial RS232 er imo. ligemeget, blot programmer, drivere
og hardware er programmeret ordentligt.
Det betyder i dette tilfælde at man skal kunne se portene softwaremæssigt
som om de sad fysisk på pc'en.
Et lille tip i denne sammenhæng er, at sikre sig at Windows 7 er
understøttet i driverne. Windows XP er nu over 7 år gammel...

Mvh. Claus

Fra : BitNissen

Dato : 25-01-10 17:52

Hej Claus

Lignende produkter an fåes billigere i DK

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=202079

/Jimmi

Fra : dybvad

Dato : 21-01-10 20:24

On 22 Jan., 01:21, "claus.b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Et lille tip i denne sammenhæng er, at sikre sig at Windows 7 er
> understøttet i driverne. Windows XP er nu over 7 år gammel...

Hej Claus

Jeg regner med 4 serielle indgange.

Ais
Autopilot
Sonar (3d dybde logning)
Extra til forsøg.

Fordelen ved seriel RS232 er længden på kablerne, max 60 fod = ca.
19-20 m.

Usb siger max 5 m.

Men mere om projektet senere på foråret.

Mvh
Gert

Fra : Ole Pagh

Dato : 22-01-10 05:15

dybvad skrev den 2010-01-22:

> [...]
> 19-20 m.
>
> Usb siger max 5 m.
>
> Men mere om projektet senere på foråret.

Hvad med sådan en converter/multiplexer her fra Brookhouse?

http://brookhouseonline.com/nmea_multiplexer.htm

Den kan det meste inden for NMEA protokollen og kan programmeres via
simple scripts, hvis man har behov for filtrering eller convertering af
NMEA sætninger.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-10 14:23

dybvad wrote:
> [...]
SNIP

> [...]
> 19-20 m.
>
> Usb siger max 5 m.
>
> Men mere om projektet senere på foråret.

Jeg kan ikke svare på dit oprindelige spørgsmål, men jeg havde
lignende problem og bruger en "USB-forstærker" a la denne:
http://compuland.dk/kabler_mm/usb_kabler/usb_forstaerker_5m_aa_usb_20_1338_da.html

eller her - kig efter booster kabler:

http://www.av-cables.dk/usb_kabel/usb_forlaengerkabel_204_da/

Jeg har en touch screen i cockpittet, som bl.a. styres vha
USB-forbindelse, hvor jeg om læ benytter et:

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_forlaengerkabel/usb_20_booster_forlaenger_5_m_928_da.html

Det fungerer upåklageligt - ialt 10 meter.
Selv regndråber aktiverer "musen" på skærmen ... ...

Flemming Torp

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 22-01-10 16:16

<Snupti>
> [...]
>
> Jeg har en touch screen i cockpittet, som bl.a. styres vha
> USB-forbindelse, hvor jeg om læ benytter et:

Vi benytter til daglig Moxa til professionel transmission af data til/fra
maskine/pc. Vi har 2stk 8port ethernet-serielhub og 1 stk 16port
ethernet-serielhub.
Det kører 99,9% af tiden fejlfrit, 0,1% fejl skyldes en kabellængde på over
60meter uden repeater/booster.
Vi laver fejlfri kontinuerlig transmission på kabler over 40meter med 4800
baud hastighed (uden fifo).
Ligeledes har vi testet trådløs Ethernet-serielhub på over en km afstand
uden fejl i regnvejr, snevejr er ikke så godt.

Det virkede alt perfekt på NT/W2k/XP/Redhat og intet virkede på Vista.

Vi har kun testet denne (http://www.moxa.com/product/UPort_1410_1450.htm)
fra Moxa og den virkede også fint.

Generelt set er drivere det største problem.

Det var så den professionelle løsning.

C.Thiim forhandler Moxa.

Mvh
Leon

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 25-01-10 21:35

Enig i at Moxa er løsningen til highspeed industri, hvor der bare ikke må
tabes data...

Og at brookhouse er sagen, hvis data skal manipuleres under vejs ....

Men jeg bruge den helt billige fra computercity med 4 porte (da den kan køre
uden strømforsyning) og det kører faktisk ganske udemærket. Man opdager jo
ikke om der smutter en sætning, da der bare kommer en ny et par sekunder
senere.....

Har dog ikke sonar så jeg ved ikke hvor meget data det generer ...... og om
det vælter læsset ....

Bjarke