Koldt vand i hanerne (defekt varmeveksler)
Fra : Finn

Dato : 17-01-10 19:45

Jeg har det problem at det varme vand bliver koldt når det løber
langsomt, men når jeg lukker godt op for den varme hane, så bliver det
varmt igen og holder sig varmt.
Jeg har en Redan Akva Vita TD-Unit der indeholder en pladeveksler til at
varme brugsvandet. Er der nogen der ved om det kan være denne
pladeveksler der er skyld i at vandet i den varme hane bliver koldt når
det kun løber langsomt?
På forhånd tak.
Mvh Finn

Fra : jos

Dato : 17-01-10 21:17

Finn wrote:
> [...]
> at varme brugsvandet. Er der nogen der ved om det kan være denne
> pladeveksler der er skyld i at vandet i den varme hane bliver koldt
Jeg er ikke smed, men har nu 3 gange været ude for at varmtvandsveksleren
skulle skiftes efter ~4 år.
Vi bor et sted med meget kalk i vandet, hvilket angiveligt skulle være
grunden. Vi opdager det netop ved nævnte symptomer
+ at der ikke er samme fart på det varme som det kolde vand.

finn

Fra : Søren

Dato : 17-01-10 22:00

> Jeg har det problem at det varme vand bliver koldt når det løber langsomt,
> men når jeg lukker godt op for den varme hane, så bliver det varmt igen og
> holder sig varmt.

Kunne det være en termostat, der lukker op for vandet, der ikke virker når
der kun er en lille vandgennemstrømning??

-Søren