læggekartofler ?
Fra : Is

Dato : 17-01-10 16:57

Foråret er på vej nå det lader måske vente lidt på sig.

Men er der nogen der ved hvor man kan købe "Hansa" læggekartofler???

Jeg synes også den er temmelig svær at finde i butikkerne som
spisekartoffel.

Erik Isager

Fra : Preben

Dato : 17-01-10 17:29

Den 17.01.2010 kl. 16:57 skrev Is
<detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk>:

> [...]
>
> Men er der nogen der ved hvor man kan købe "Hansa" læggekartofler???
>
> Jeg synes også den er temmelig svær at finde i butikkerne som

De plejer at komme tidligt i Bilka, men om de har dem allerede nu, ved jeg
ikke.

--
mvh/Preben

Fra : Is

Dato : 17-01-10 20:04

> [...]
> spisekartoffel.

De plejer at komme tidligt i Bilka, men om de har dem allerede nu, ved

Har du set Hansa læggekartofler i Bilka sidste år ??

Mvh Erik

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 17-01-10 17:42

Is skrev:
> [...]
>
> Men er der nogen der ved hvor man kan købe "Hansa" læggekartofler???
>
> Jeg synes også den er temmelig svær at finde i butikkerne som

Det er nok lige tidlig nok med læggekartofler.
Hansa er en ældre sort, der ikke dyrkes ret meget mere, da der er kommet
flere andre og bedre sorter til.
Hansa er temmelig modtagelig for skimmel og den er ikke nematodresistent.
Især det sidste er vigtig, når man dyrker kartofler i haven ret ofte.
Du kan evt. se mere om de forskellige sorter her:
http://www.danespo.com/Sorter.aspx?ID=361
Hilsen Matthias

Fra : Is

Dato : 17-01-10 20:04

> http://www.danespo.com/Sorter.aspx?ID=361
> Hilsen Matthias

Tak det link gemmer jeg.

Mvh Erik

Fra : Klaus

Dato : 17-01-10 21:27

Jeg køber mine læggekartofler i den lokale kartoffelcentral (Palm
Kartofler), de sælger også læggekartofler til private i 10 kg. sække.

vh.
Klaus