Person beskyttelse
Fra : Lone

Dato : 17-01-10 10:40

Jeg kommer her med mit spørgsmål, men på grund af alvoren i situationen har
jeg været nødt til at sløre så meget som muligt.

En person jeg har tætte relationer til, har klare psykopatiske træk.
Vedkommende vil på et tidspunkt blive konfronteret med at en af personens
største "numre" er blevet afsløret, og der er lavet modtræk. Ingen af de
ting er jeg som sådan involveret i, men på grund af min position i forhold
til personen, er bange for at vedkommende vil skade mig.

Jeg har adressebeskyttelse, men vedkommende har fået kendskab til hvor jeg
bor, og hvor jeg arbejder.

Hvad er mulighederne, hvad kan jeg gøre for at beskytte mig selv bedst
mulig??

Jeg undskylder hvis det ikke er det rette forum.

Hilsen

Fra : Georg

Dato : 18-01-10 08:55

"Lone" <lone@nopam.nn> skrev i meddelelsen
> [...]
> mulig??
>
> Jeg undskylder hvis det ikke er det rette forum.

Da politikerne i DK har besluttet, at mord max kan give 16 års fængsel,
hvilket reelt kun er 12 år fordi vi er så blødsødne, er der mange
potentielle mordere der ikke anser det for nogen hindring at begå deres
forbrydelse. Da politiet ikke kan gøre noget FØR der har fundet en
forbrydelse sted, gør ikke tingene lettere for folk der føler sig truet. De
kan selvfølgelig give vedkommende et tilhold, men det er i praksis
ligegyldigt, da personen sandsynligvis ikke vil rette sig efter det. Trusler
på livet anses ikke for nogen forbrydelse der kan spærre folk inde, igen
takket være en samling vatnisser af blødsødne politikere. Som du beskriver
situationen, er jeg bange for der intet er at gøre, udover at have selskab
når du går ude og i hjemmet kan man selvfølgelig lave nogle tiltag a`la den
Westergaardske model med et sikringsrum forstærkede døre/vinduer osv. Men
selv om vedkommende opsøger dig på bopælen og forehavendet ikke lykkes, blir
han ikke buret inde, igen takket være den latterlige danske blødsødne
pladderhumanistiske samling vatnisser også kaldet folketingsmedlemmer. Så et
forebyggende angreb er nok at foretrække...

Georg

Fra : Lone

Dato : 18-01-10 09:55

"Georg" <thenightowl71@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> latterlige danske blødsødne pladderhumanistiske samling vatnisser også
> kaldet folketingsmedlemmer. Så et forebyggende angreb er nok at

Hej Georg

Mange tak for besked.

Tænkte nok der rent faktisk intet er at gøre, det er virkelig så skræmmende.

Tusind tak for dine gode bud på hvad der kan gøres, men igen vil X eller
endnu værre X igennem en anden mig ubekendt mig noget så kan intet forhindre
dem.

X har undgået retssystemet så vidt jeg ved, så der er nok intet der der kan
gøre en process lettere.

MVH

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-01-10 09:33

On Sun, 17 Jan 2010 10:40:23 +0100, "Lone" <lone@nopam.nn> wrote:

>Hvad er mulighederne, hvad kan jeg gøre for at beskytte mig selv bedst
>mulig?

Juridisk set er det politiet du skal kontakte, men forbered dig godt,
tal med en advokat inden.
Mulighederne er at der udstedes et tilhold og/eller at du skifter
identitet (og flytter).
Hvis en sådan advokat er enig i at der er en chance for at politiet
vil tage sagen seriøst er der noget at gå videre med den vej.

Men regn ikke med at politiet vil finde det nødvendigt på det nævnte
grundlag at udstede et tilhold, der skal ligesom mere køb på sagen
inde det kan finde sted.
Den du mener er en mulig gerningsmand er uskyldig indtil det modsatte
er bevist.

Det du kan gøre ud over det du har gjort med adressebeskyttelse, er at
flytte til en anden landsdel hvor du ikke er kendt af nogen som helst
og leve stille og roligt med minimum af kontakt til omgivelserne.
Eller flytte til udlandet.

At nogen mener at en person har klare psykopatiske træk er ikke det
samme som en lægelig diagnose.
Det er desværre også meget svært at overbevise udefrakommende om at X
er psykopat og at de derfor skal tænke sig om 2 gange og de skal tænke
sig godt om, gerne søge sagkundskaben til råds.
Det vil ofte virke som om det er X der er normal, og at de normale
virker som det er dem der har brug for hjælp.

/Hans

Fra : Lone

Dato : 18-01-10 10:02

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det vil ofte virke som om det er X der er normal, og at de normale
> virker som det er dem der har brug for hjælp.

Hej Hans

Tusind tak for svar.

Hm ja det har jeg også kraftigt overvejet at flytte væk, og det ender det
nok også med, som du skitsere leve det stille liv et helt andet sted, med
igen adressebeskyttelse, måske endda ændre navn, det kan man vel helt uden
nogen blander sig i det.

Jeg tvivler dog på at politiet vil gå ind i sagen, for x er ikke kendt men
bevæger sig dog i kriminelle kredse nu.

Problemet nu er også at X ikke ved noget om afsløringen, så lige nu er der
fred og ingen farer. Ud fra det tror jeg heller ikke der kan være præventivt
beskyttelse eller tilhold.

Lige nøjagtig kun dem der er meget tæt på X tænker psykopati, ikke andre,
vedkommende har et særdeles vindende venligt væsen. Nu er den "diagnose" jeg
kom med een som er kommet fra en psykiater og ikke undertegnet.

MVH