Rygeloven
Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 17-01-10 09:18

Hvordan er reglerne, hvis der er nogen, når man har lejet
forsamlingshuset til en fest?
Der er ingen ansatte til servering, men der bliver betalt for et orkester.
Bestemmer dem der har lejet huset om der må ryges indendørs?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 17-01-10 09:47

Prøv dette link:
http://www.at.dk/TEMAER/~/link.aspx?_id=3D3433E6CCF6419AA28296C0A47F1ED9

Alene pga. orkesteret er det næppe tilladt. Om det også ville uden orkester,
skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Steen

Dato : 17-01-10 10:50

On 2010-01-17 09:18:14 +0100, Matthias H. Matthiessen said:

> [...]
> Der er ingen ansatte til servering, men der bliver betalt for et orkester.
> Bestemmer dem der har lejet huset om der må ryges indendørs?

Jeg var for nyligt til fest i et forsamlingshus. Ingen musikere eller
personale.
Dem der havde lejet lokalet, fik at vide de selv bestemte, om gæsterne
måtte ryge.
Om det er ifølge lovgivningen ved jeg selvfølgeligt ikke.

Fra : F.Syndergaard

Dato : 17-01-10 11:05

I vores forsamlingshus har generalforsamlingen besluttet at huset er røgfrit
område.
Så mon ikke det er op til den enkelte bestyrelse?
--
MVH.
Finni

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-01-10 06:17

F.Syndergaard wrote:
> I vores forsamlingshus har generalforsamlingen besluttet at huset er
> røgfrit område.
> Så mon ikke det er op til den enkelte bestyrelse?

Jeg mener bestemt private foreninger kan forvalte ryge loven som de vil -
kender en der har en bar på wester bro
og han sagde hvis han blev ramt at ryge forbudet så laver han bare stedet om
til en klub hvor man kan blive medlem for
5 kr

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 19-01-10 09:54

Bo M. Mogensen wrote:
> kender en der har en bar på wester bro
> og han sagde hvis han blev ramt at ryge forbudet så laver han bare
> stedet om til en klub hvor man kan blive medlem for 5 kr

Den går ikke. Rygeloven gælder, hvis der er offentlig adgang til en
forenings møder. Der er offentlig adgang, hvis alle kan blive medlem
af foreningen, også hvis der skal betales gebyr.
Hvis der er offentlig adgang, må der ikke ryges.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dk>
Phone: +45 51941116 Facebook: http://www.facebook.dk/dkscan