Fordele ved et dyrt køleskab?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-01-10 10:40

Hvad får man ud af at købe et dyrt køleskab?
Jeg tænker ikke på størrelse, indretning eller energimærkning.

Men på temperaturstyring.

Jeg købte for et par år siden et Gorenje. Energiklasse A+.
Det fungerer sådan set fint, men det er vanskeligt at indstille
temperaturen. (Har ikke ændret sig over tiden)

Der skal ikke drejes meget på termostaten for at få enten 1 grd. eller
6 - 10 grd.

Termostaten er drejet til 85% af max. niveau for at nå de ca. 6 - 10 grd.

Kort sagt: Kan man få bedre temperaturstyring ved at vælge et dyrere
skab, eller betaler man bare for navnet?
Bedre temperaturfordeling?

Forslag til alternativer? helst med gode argumenter.

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-10 13:55

"Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> wrote in message
> [...]
> eller betaler man bare for navnet?
> Bedre temperaturfordeling?
>
> Forslag til alternativer? helst med gode argumenter.

Det er meget forskelligt....

Du kan risikere at få køleskabe hvor der er display og temperaturen der er
vidst er set punkt, eller manipuleret omkring setpunkt for ikke at brugeren
skal blive fortvivlet.
Luft temperaturen kan nemt ændre sig nogle grader derinde og det vil
sensoren hurtigt opdage, mens en liter mælk vil tage lang tid om at ændre
temperaturen.

Så det er svært at sige, selve dyre køleskab kan gøre dette...

For nylig var der også i basta eller et andet forbruger program der vidste
hvor forkert de energi mærker også kan være... så.... jeg ville gå efter et
mere kendt mærke, og et der ikke LARMER, og så et der er rart indrettet.

Kasper

Fra : Ralph

Dato : 17-01-10 14:48

"Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad får man ud af at købe et dyrt køleskab?
> Jeg tænker ikke på størrelse, indretning eller energimærkning.
> Men på temperaturstyring.

Jeg har et dyrt skab, det er nogle år gammelt, men jeg troede s'gi ikke det
var SÅ dyrt: http://www.whiteaway.com/product/miele-k-8867s-1/

men kort sagt holder det for det meste temperaturen, på varme sommerdage kan
den godt snige sig op på 6-7 grader, især omkring madlavningtid hvor det
åbnes ofte. Nu var du ikke så intereseret i andet end temperatur, men dette
skab har grøntsagsskuffer med 100% luftfugtighed og 0 grader, der holder det
grønne sig frisk MEGET længe.
Man skal sørge for at glideskinner smøres jævnligt da de ellers vil ødelægge
plastskufferne.

--
Ralph