Slibe ishockeyskøjter?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 15-01-10 20:00

Hej med jer

Er der nogen der har en opskrift på hvordan man evt. selv kan slibe sine
ishockejskøjter?
Hvis man altså kan det selv...

--
Hilsen Jakob

Fra : ceroy

Dato : 16-01-10 17:19

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i melding
> Hej med jer
>
> Er der nogen der har en opskrift på hvordan man evt. selv kan slibe sine
> [...]
Prøv en norsk side.

http://www.skoyteforbundet.no/filarkiv/publikasjoner/skoytesliping_kunstlop.pdf

Fra : Armand

Dato : 17-01-10 01:55

Jakob Griffel skrev:
> Hej med jer
>
> Er der nogen der har en opskrift på hvordan man evt. selv kan slibe sine
> ishockejskøjter?
> Hvis man altså kan det selv...

Skøjter skal hul-slibes for at give så skarp en æg ved begge kanter og
dét gælder givetvis også ishockey-skøjter.
Derved at hulningen er på langs med klingen og der ikke gerne skulle
være højde-forskel på venstre og højre æg/skær samt (især for de krumme
ishockey-klinger) en jævn slibning uden bølger og hakker på den lange
led, så er det ikke noget man lige gør i hånden med en vinkelsliber :-|
Ud i byen og betal dig for det, og husk fremover hvad prisen er når du
træder udenfor isen med skøjterne, for det er dér at slibningen går
hurtigst til!

--
Armand.

Fra : Stig Johansen

Dato : 17-01-10 03:55

Armand wrote:

> Ud i byen og betal dig for det, og husk fremover hvad prisen er når du
> træder udenfor isen med skøjterne, for det er dér at slibningen går
> hurtigst til!

Dengang jeg var ung (og løb på ishockeyskøjter) kunne man købe en fil til at
slibe med. Faktisk bare en rundfil, der var lukket ind og med en 'revne'
ind til filen, der styrede den.

Det var dog noget slid, så jeg fik dem slebet i skøjtehallen (hvor de havde
udlejning og værksted).

Stig Johansen