Polo 92
Fra : Mogens

Dato : 15-01-10 23:35

Kørte 100 km idag, da jeg kom hjem ville bilen ikke starte, undervejs på
turen var der lys i den røde lampe i instrumentbordet, hvor der er symbol af
et batteri, hvad kan der være galt ?

Kan næsten ikke være batteriet, da den som sagt kørte mange km

Venlig hilsen

Fra : alexbo

Dato : 15-01-10 23:52

"Mogens" skrev

> [...]
> af et batteri, hvad kan der være galt ?
> Kan næsten ikke være batteriet, da den som sagt kørte mange km

Nej batterilampen har noget med håndbremsen at gøre, så måske skulle du se
nærmere på den.
Hvis den er i orden så er batteriet måske alligevel løbet tør for strøm, så
skulle
olielampen godt nok lyse, men det kan være forbundet forkert.

En mulighed er at din generatorrem er knækket.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-10 00:05

> En mulighed er at din generatorrem er knækket.

Eller en ledning på generatoren... STEL + STOR Lade ledning + lille
ledning... tjek dem alle nu du er i gang

Stel kan enten være via monterings beslag eller kabel.

men kan være defekt generator / kul

Kasper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-01-10 23:55

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> af et batteri, hvad kan der være galt ?
>
> Kan næsten ikke være batteriet, da den som sagt kørte mange km

Generatoren.

Ellers læs manualen.

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-10 00:05

Mogens skriver:

> Kørte 100 km idag, da jeg kom hjem ville bilen ikke starte, undervejs på
> turen var der lys i den røde lampe i instrumentbordet, hvor der er symbol af
> et batteri, hvad kan der være galt ?

Hvad betyder den røde lampe?

> Kan næsten ikke være batteriet, da den som sagt kørte mange km

Mon ikke du har fået afladet batteriet?

Fejlmuligheder::
Knækket kilerem (trækker kun generator).
Defekte kul i generator.
Knækket plusledning til generator.
Knækket stelforbindelse til generator

3 af tingene er lette at tjekke....

Klaus

Fra : KK

Dato : 16-01-10 02:22

Kilrem er knækket...kører fint men lader ikke...

Ny på...koster ikke alverdens..

Fra : Armand

Dato : 16-01-10 05:06

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Fejlmuligheder::
> Knækket kilerem (trækker kun generator).
> [...]
Gi' generatoren nogle velmenende gok med en gummihammer eller
hammerskaft når motoren er startet op v.h.a. startkabler, og se om ikke
lampen slukker ved dét!?
Ifald: Det varer ikke længe før kullene(!) igen mister kontakten med
polbanerne, så se at få fat i nye
kul/laderelækulholder/ophugs-generator/ombytnings-generator snarligst.

En opladning natten over med en alm. autolader kan også give batteriet
boost til atter at starte og køre nogle km (du ved jo selv hvor længe at
ladelampen(!) lyste forleden!), men generator-ladning skal der til!

--
Armand.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-01-10 22:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> Mon ikke du har fået afladet batteriet?
>

> Fejlmuligheder::
> Knækket kilerem (trækker kun generator).

Eller defekt laderegulator eller ensretter i generatoren. I begge
tilfælde at betragte som en defekt generator.

Hvis han har et voltmeter i værktøjekassen kan han prøve at sætte et
ladeapparat på batteriet til motoren kan startes. Derefter måles
spændingen på batteriet og se om den stiger når der speedes let op - Den
bør ligge omkring 13,8 volt hvis generatoren virker. Hvis ikke skal
bilen omkring et værksted dersom han ikke selv skifter generatoren.

Den røde lampe betyder ofte at generatoren ikke giver strøm og derfor
ikke lader på batteriet. Kaldes også ladelampen.

/Lars

Fra : Mogens

Dato : 17-01-10 20:04

Tak for input, har fået løst opgaven, det var kullene i generatoren det var
galt med, købte i Biltema et laderelæ, tror jeg det hed, der sad ihvertfald
kul deri, var nemt at skifte, sad med 2 skruer, og dimsen kostede 99,50 kr,
Skønt når man selv kan løse problemet, og til få penge ovenikøbet.

Tænkt lidt over, har en Yaris i tankerne som den næste bil, gad vide om et
sådant problem som dette kan løses på sådan en Japansk bil på samme måde ?.
mener det er en Bosch Generator der sidder i Polo-en
"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4b523345$0

$272$14726298@news.sunsite.dk...