Slalomkørsel i Kbh's-området
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 20:24

Pas på derude - især hvis du bevæger dig ind ad Roskildevej mod Glostrup. Så
SKAL du blive i den venstre vognbane og overlade højre til de bilister, som
på et tidspunkt havde tænkt sig at dreje til højre (selvom der er en extra
vognbane til dét).

Det sagde politiet til mig forleden - LOL
Vi kørte 110% efter forholdene og ikke mindst fartgrænserne (havde set dem).
Holdt til højre, når sporet var ledigt og uden at overhale nogen indenom.
Alligevel blev vi stoppet med fuld udrykning desangående !

Til dem som ikke kender vejen, skal det nævnes, at der er tale om en 4
sporet vej (2 i hver retning) og med højre og venstresvingbaner ifm.
vejkryds mv.

Nuvel, jeg fik hverken bøde eller klip i kørekortet - det jo også svenskt

Fra : Lars [6710]

Dato : 15-01-10 21:51

Mogens (K) skrev:
> Så SKAL du blive i den venstre vognbane og overlade højre til
> de bilister, som på et tidspunkt havde tænkt sig at dreje til højre
> (selvom der er en extra vognbane til dét).
>
> Det sagde politiet til mig forleden - LOL
Er du sikker på det ikke var skjult kamera du var med i
Eller nogle Politielever der ikke kender FL ??
For det lyder da underligt....
Var overbevist om at man ALTID skal holde så langt til højre som
muligt... og netop gøre som du beskriver.. altså ind i højre bane efter
overhaling (selvfølglig med respekt for afstand til foran- og
bagvedkørende og alt det der ....) og ud igen i venstre først når man
skal overhale...

Men sådan er det åbenbart ikke ... eller hva' ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 22:04

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i meddelelsen

> Er du sikker på det ikke var skjult kamera du var med i

Dét var det ikke :)

> Eller nogle Politielever der ikke kender FL ??

De var sidst i 20'erne og ikke elever mere...

> For det lyder da underligt....

Det var helt forkert, men betjenten sagde på en venlig måde, at det skulle
vi heller ikke diskutere :)

> [...]
> (selvfølglig med respekt for afstand til foran- og bagvedkørende og alt
> det der ....) og ud igen i venstre først når man skal overhale...

Jep - min argumentation som blev kraftigt afvist.

> Men sådan er det åbenbart ikke ... eller hva' ?

Nej, han sagde faktisk som jeg skrev - at de helst så, at man blev hængende
i venstre vognbane og overlod højre til alle de, som skulle dreje fra. Den
grinede vi efterfølgende meget af den dag

Fra : blue

Dato : 17-01-10 09:21

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> De var sidst i 20'erne og ikke elever mere...

Hvordan kunne du afgøre det?

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 18:54

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvordan kunne du afgøre det?

Fordi en elev ikke køre "alene", men er ledsaget og overvåget.
Der er derfor gerne 3 i bilen, fordi en elev ikke tæller med i bemanding af
en Streifenwagen - derfor :)

Fra : blue

Dato : 17-01-10 19:59

> Fordi en elev ikke køre "alene", men er ledsaget og overvåget.
> Der er derfor gerne 3 i bilen, fordi en elev ikke tæller med i bemanding
> af en Streifenwagen - derfor :)

Og det er så ikke korrekt...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 20:04

> Og det er så ikke korrekt...

Så fortæl, hvad du forestiller dig, der er korrekt !

Fra : blue

Dato : 17-01-10 21:00

> Så fortæl, hvad du forestiller dig, der er korrekt !

Hvorfor er du interesseret i, hvad jeg "forestiller" mig er korrekt? Du ved
jo åbenbart, hvad der er korrekt...

Men jeg VED, at elever kører "alene" - altså hvor der er to i bilen og ikke
tre, som du skriver. Rent faktisk kører to elever ofte sammen "alene" -
specielt i (Stor)København.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 21:03

> Hvorfor er du interesseret i, hvad jeg "forestiller" mig er korrekt?

På grund af din kritk

> Du ved jo åbenbart, hvad der er korrekt...

Jep

> Men jeg VED, at elever kører "alene" - altså hvor der er to i bilen og
> ikke tre, som du skriver. Rent faktisk kører to elever ofte sammen
> "alene" - specielt i (Stor)København.

Det kan jeg næppe tro, men vil undersøge det

Fra : alexbo

Dato : 15-01-10 21:59

"Mogens (K)" skrev

> Nuvel, jeg fik hverken bøde eller klip i kørekortet - det jo også svenskt

De har nok syntes at det var mere naturligt at blive liggende i venstre bane
frem for at fise ind og ud hele tiden.
Du kalder det selv slalomkørsel ganske vist uden at underhale, og så har
politiet vel benyttet lejligheden til at se om du nu også måtte køre i en
svensk bil, om du var ædru o.s.v.
Nogen gange ønsker de bare en undskyldning for at stoppe bilisterne for at
se om der er bid.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 22:22

> De har nok syntes at det var mere naturligt at blive liggende i venstre
> bane frem for at fise ind og ud hele tiden.

Nej, de angav årsagen som beskrevet. Desuden fes jeg ikke ud og ind hele
> [...]

> politiet vel benyttet lejligheden til at se om du nu også måtte køre i en

Kørte i en dansk

> Nogen gange ønsker de bare en undskyldning for at stoppe bilisterne for at
> se om der er bid.

Jeg ved det, men de gik efter slalomkørslen. Han var hverken henne at lugte
eller noget som helst andet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-10 23:21

"Mogens (K)" skriver:

> Det sagde politiet til mig forleden - LOL

Det er da utroligt som du kommer i klammeri med dem.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 15-01-10 23:23

Den Fri, 15 Jan 2010 23:21:10 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Mogens (K)" skriver:

> Det er da utroligt som du kommer i klammeri med dem.

Hehe ja jeg sad og tænkte nøjagtig det samme.. sidst jeg var det, var for
10 år siden og det var fuldt ud selvforskyldt.

Mogens har da været det "en del" på "det seneste"

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-01-10 00:15

> Eller at du vækker opmærksomhed. )

Det hælder jeg også mest til Selvom Mogens kører mere end jeg, så kan
det ikke være hele forklaringen

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-01-10 10:50

> Uden tvivl - jeg holder nemli ALTID til højre, og det gør mange ikke.

Helt enig - det gør jeg nu også.

Til gengæld skifter jeg ikke vognbane hvis ham i yderbanen kører
langsommere - det er ikke mit problem han 1. ikke holder til højre og 2.
ikke magter at køre 110 samtidig.

> Derved vil man se, at jeg skifter vognbane oftere end gennemsnittet - og
> det var sikkert dét, betjenten så

Bliv i højre bane

Fra : Jensen

Dato : 16-01-10 12:01

On Fri, 15 Jan 2010 20:23:37 +0100, "Mogens \(K\)" <no@mail.com> wrote:

>Nuvel, jeg fik hverken bøde eller klip i kørekortet - det jo også svenskt

Skal du så ikke også skifte navn til Möwens Knüdsson?

--
Thomas

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-01-10 15:39

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Så SKAL du blive i den venstre vognbane og overlade højre til de bilister

I den anden boldgade:
Her i Sverige får man 5.700 kr i bøde, hvis man blokerer for nabosporet dér,
hvor 2 vejbaner bliver til een - en typisk foreteelse, som truckere ofte
udfører på motorvejen:
http://sydsvenskan.se/bil/article620908/Lastbilschauffor-domd---hindrade-trafiken.html

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-01-10 15:54

Mogens (K) skrev:
> [...]
> Her i Sverige får man 5.700 kr i bøde, hvis man blokerer for nabosporet
> dér, hvor 2 vejbaner bliver til een - en typisk foreteelse, som truckere

Hvad giver de så til dem der lige skal nå foran lastbilen ud fra den
betragtning (som end ikke svenskerne har fået afskaffet) at "der er
altid plads foran en lastbil"?

Der bliver det måske også gjort til lastbilens skyld?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 15:58

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> altid plads foran en lastbil"?
>
> Der bliver det måske også gjort til lastbilens skyld?

Gjort til lastbilens skyld? Det er lastbilens skyld !

--
- Frank

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-01-10 15:59

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> plads foran en lastbil"?
> Der bliver det måske også gjort til lastbilens skyld?

De får da ik' nogen straf

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-01-10 15:03

> [...]
> vejkryds mv.
>
> Nuvel, jeg fik hverken bøde eller klip i kørekortet - det jo også svenskt

Hmm... er da også helt sikker på at man skal holde til højre, jeg ville nok
have bedt om at få det skriftligt.

Tror de fleste danskere er enige med betjentene, for RIGTIGT mange ligge
konstant i det yderste spor, vil man så overhale må man ofte blikke med
lyset hvorefter de allernådist trækker ind, når man er forbi kan man lige
kigge op i spejlet, Wupti, så er de ude i yderste spor igen... og der vil de
bare ligge.

Ved Kolding er jeg til gengæld glad for at de gør det, idet der er en
tosporet motortrafik vej ud til rundkørslen, her er yderste spor helt fyldt
i muldretiden og inderste spor er helt tomt. så jeg lægger mig mageligt i
inderste spor og "forbikører" alle i yderste spor, for dog til tider
problemer ved samenfletningen idet nogle forsøger at lukke mig inde, grunden
er nok uvidenhed om hvor man skal placere sig på vejen og at de rent faktisk
har vigepligt i flettereglen

Så jeg deler din holdning Mogens, og synes faktisk det er en glimrende
debat.

Mvh
JR

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 18:56

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm... er da også helt sikker på at man skal holde til højre, jeg ville
> nok have bedt om at få det skriftligt.

He he

> [...]
> kigge op i spejlet, Wupti, så er de ude i yderste spor igen... og der vil

Kender det

> [...]
> fyldt i muldretiden og inderste spor er helt tomt. så jeg lægger mig
> mageligt i inderste spor og "forbikører" alle i yderste spor

Jep, men det gir desværre klip i kørekortet

> Så jeg deler din holdning Mogens, og synes faktisk det er en glimrende
> debat.

Det er jo det

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-01-10 09:28

> Jep, men det gir desværre klip i kørekortet

Øh.... hvornår er det blevet forbudt at forbikøre? da jeg tog kørekort, godt
nok for mange år siden, var det lovligt at forbikøre (overhale i inderste
spor) når der var minimum 5 køretøjer samlet i en lille klump på vejen.

Iøvrigt så sker det jo hver dag på motorvejen, at hastigheden er forskellig
i inderste og yderste spor hvilket bevirker der blive over halet (forbikørt)
i begge spor hele tiden.

Mvh
JR

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-01-10 09:31

> Øh.... hvornår er det blevet forbudt at forbikøre?

Hvis det sker, hvor tæt og langsomtkørende trafik IKKE er tilfældet.

> Iøvrigt så sker det jo hver dag på motorvejen, at hastigheden er
> forskellig i inderste og yderste spor hvilket bevirker der blive over
> halet (forbikørt) i begge spor hele tiden.

Yes, men hvis hastigheden er højere end langsom, er det forbudt - ved jeg !