Nyt job med firma vogn
Fra : Janner

Dato : 15-01-10 17:55

Hej

Tiltræder med overvejende sandsynlighed et nyt job med tilhørende firma vogn
Ja det er sgu halv dyrt i beskatning, men kan også blive ganske rart.

Skal i weekenden have set på nogen modeller (Diesel) bilen skal skaffes
gennem ALD automotive

Har overvejet

Opel insignia
Golf Variant eller måske Plus
Ford Mondeo, men løber lige rigeligt op i st. car ... Måske den nye Astra?
Men er ikke kommet i st. car endnu
Skoda Octavia 140 HK st. car med DGS

Har i forvejen en Honda Civic 1,8 sport som skal beholdes som "kone" bil ,
desværre ser det ikke ud til man længere kan få en Civic eller Accord som
Diesel

Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af billigere
alternativer. Det skal være minimum 130 HK

God weekend herfra

/Jan

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 17:59

"Janner" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i meddelelsen

> Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af
> billigere alternativer. Det skal være minimum 130 HK

Seat ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-10 19:00

Janner skriver:

> Golf Variant eller måske Plus

Det er da kedelige biler......

> Skoda Octavia 140 HK st. car med DGS

Dejligt køretøj, godt med plads - og nu er jeg jo tilhænger af DSG. Det
er eddermanme lækkert, jeg skal aldrig have en bil uden tomatkasse igen!

> Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af billigere
> alternativer. Det skal være minimum 130 HK

Seat Leon?

Kia Ceed?

Toyota Avensis?

VW Golf (den lille)?

Klaus

Fra : Janner

Dato : 15-01-10 19:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dejligt køretøj, godt med plads - og nu er jeg jo tilhænger af DSG. Det
> er eddermanme lækkert, jeg skal aldrig have en bil uden tomatkasse igen!

Er ikke ret meget til Seat ... Syntes der er for lidt for pengene "sådan
mentalt"

Avensis ja

Kia, Hjundai og det her halv kineser er IKKE tilladt sammen med Alfa ! ha ha

Måske den nye Opel Astra ??

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 19:53

> Er ikke ret meget til Seat ... Syntes der er for lidt for pengene "sådan
> mentalt"

Hva mener du !?!
Der er da netop meget for pengene - vælg blot den rette model

> Avensis ja

LOL - det forklarer unægteligt ovenstående udsagn

> Kia, Hjundai og det her halv kineser er IKKE tilladt sammen med Alfa ! ha
> ha

> Måske den nye Opel Astra ??

Ja, du lyder til at være til blød-hat-biler

Fra : Janner

Dato : 15-01-10 21:41

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> LOL - det forklarer unægteligt ovenstående udsagn

> Nå

> Ja, du lyder til at være til blød-hat-biler

Muligvis ja - du lyder derimod som en hat !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-01-10 21:47

> Muligvis ja - du lyder derimod som en hat !

Det må være fra min tid med Opel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-10 23:20

Janner skriver:

> Er ikke ret meget til Seat ... Syntes der er for lidt for pengene "sådan
> mentalt"

Det er dit hoved der er noget galt med.

Du kan ikke sige det, før du har prøvet den, ellers er du bare
fordomsfuld.

> Avensis ja

Dødkedelig bil, men den virker igen og igen.

> Kia, Hjundai og det her halv kineser er IKKE tilladt sammen med Alfa ! ha ha

Fordi?

> Måske den nye Opel Astra ??

Fætter blød hat?
Så hellere en Vectra, den kan du få pissebilligt med masser af udstyr -
og med en ordentlig motor, til prisen af den midste Insignia. Insigniaen
har færgeklappen af bag, men Vectraen har pladsen som en færge
indvendigt.

Klaus

Fra : Janner

Dato : 16-01-10 07:49

> [...]
> og med en ordentlig motor, til prisen af den midste Insignia. Insigniaen
> har færgeklappen af bag, men Vectraen har pladsen som en færge

Jamen bryder mig IKKE om Seat ! Så er den vel ikke længere - her er der
heldigvis frihed til vælge / fra vælge

Kia, Hjundai og det her halv kineser er IKKE tilladt sammen med Alfa ! ha ha

Det er firma politik !

Astra, syntes faktisk ikke den nye GTC virker specielt blød hat - Det kan
være en tur til forhandleren laver om på dette ?

Er i bund og grund egentligt også lige glad om det er kedeligt med med den
nye bil , har en Civic sport hvis det skal være mere sjovt samt en Aprilia
RSV 1000 når solen skinner.

Tilbage til denne weekend bliver at få kigget på
Opel Insignia 2.0CDTI 16V 130HK Edition
STC Ecoflex

Toyota Avensis 2,0 D-4D DPF T2 F1
Business STC

Ford Mondeo 2,0 TDCi 140HK Trend Plus STC

VW Golf variant 140 HK PD

Skoda Octavia Combi 140 HK DGS

De passer med et beskatnings grundlag i størrelses ordenen 300.000

Når jeg er ved SMC kan jeg måske godt lige lokkes forbi en prøve "fisning"
af en Leon

/Jan

Fra : Leo Havmøller

Dato : 16-01-10 07:59

> Jamen bryder mig IKKE om Seat ! Så er den vel ikke længere - her er der
> heldigvis frihed til vælge / fra vælge

Det undrer mig at du så har VW Golf og Skoda på listen?

Leo Havmøller.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 15-01-10 21:38

> Har i forvejen en Honda Civic 1,8 sport som skal beholdes som "kone" bil
> , desværre ser det ikke ud til man længere kan få en Civic eller Accord
> som Diesel

Min kollega har da lige fået en Accord med 150 Hk diesel....
Den hedder i Honda's prisliste 2,2 i-DTEC

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-01-10 10:38

"Janner" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af
> billigere alternativer. Det skal være minimum 130 HK

Tillykke med jobbet

Jeg har selv haft Octavia 2,0 diesel og det gør jeg gerne om igen.

Vognen havde ydermere det helt store navigation, med indbygget radio, tmc og
hvad det nu hedder.

Du skal overveje indkøbsprisen, da du jo bliver beskattet af nyprisen,
ligesom det er bedst at få eftermonteret ekstra udstyr.

Iøvrigt kan det højst sandsynligt bedst betale sig at have sin egen bil og
så køre efter statens takster.

(ps. smed en turbe på den en octavia jeg havde ved ca. 165000 km pris ca.
15000 kr)

Mvh
JR

Fra : Henning

Dato : 16-01-10 11:18

>Skal i weekenden have set på nogen modeller (Diesel) bilen skal skaffes
>gennem ALD automotive

Husk lige at få ALDs prisliste med ud - den pris der står på i
udstillingslokalet er langt fra den du bliver beskattet af. En Mondeo
kan sagtens være 100.000 billigere pga. ALDs storindkøb - det vil være
kedeligt at vælge forkert på den baggrund!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-01-10 12:20

Henning wrote:

> [...]
> kan sagtens være 100.000 billigere pga. ALDs storindkøb - det vil være
> kedeligt at vælge forkert på den baggrund!

At købe Mondeoen er vel forkert uanset hvad?

--
- Frank

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-01-10 18:04

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> At købe Mondeoen er vel forkert uanset hvad?
> --
> - Frank

Tja... jeg har haft en fra ny, den kørte perfekt.

Havde dog den fejl at plast bagkofangeren flækkede grundet at nogle klips
ikke var monteret korrekt ca. år 1998, men de kendte til problemet og
monterede en ny med korrekte monterede klips og så var den potte ude.

Brændstof økonomien var misserabel, og så var top farten kun 195km...

Men ellers en god bil.

Mvh
JR

Fra : B.K.

Dato : 17-01-10 04:42

"Jan Rasmussen" <jr@FJERNvejen.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> monterede en ny med korrekte monterede klips og så var den potte ude.
>
> Brændstof økonomien var misserabel, og så var top farten kun 195km...

Det er jo forståeligt at man fravælger en bil på grund af topfarten kun er
195 km/t
Det er det mest idiotiske udsagn der har været fremført længe...Du er
garanteret en af disse typer som ikke tåler at andre er foran..Bliv dog lidt
saglig og læg de mindreværdskomplekser til side.

Fra : Janner

Dato : 17-01-10 12:15

> [...]
> garanteret en af disse typer som ikke tåler at andre er foran..Bliv dog
> lidt saglig og læg de mindreværdskomplekser til side.

Nu kan man vel ikke sammenligne og snakke om fejl osv. der var til stede på
en 98 årgang?
Som firma vogn er jeg desuden rimeligt lige glad med om brændstof økonimien
holder hvad den lover - det drejer sig mere om få en bil man kan holde ud
km. efter km.

195 er desuden rigeligt til mig ..

/Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-01-10 15:12

"B.K." <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> garanteret en af disse typer som ikke tåler at andre er foran..Bliv dog
> lidt saglig og læg de mindreværdskomplekser til side.

Hm hm... du er hurtigt dømmende, kan næsten se dig ude på vejen med en
"fuck" finger oppe i ruden til alle de "andre" dumme bilister.

Grunden til din fjentlighed er vel at du aldrig har haft en bil der kan køre
over 100!!!

Hvad har jeg gjort dig??? Jeg forstår ikke helt dit angreb på mig????

Mvh
JR

Fra : B.K.

Dato : 18-01-10 03:51

> [...]
> "fuck" finger oppe i ruden til alle de "andre" dumme bilister.
>
> Grunden til din fjentlighed er vel at du aldrig har haft en bil der kan
kører selv lancia hf intergrale så jeg ved ikke rigrigt
> Hvad har jeg gjort dig??? Jeg forstår ikke helt dit angreb på mig????

Det er din stupide udtalelse der får dig til at optræde på nethinden."kun
195"er en barnlig udtalelse.
Det er ikke dig men udtalelsen jeg reagerer på.Lyder som 2 unge knægte der
skal prale med hvilken knallert der kører hurtigst.
Men lad nu det ligge og godt ord igen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-01-10 09:32

> [...]
> Det er ikke dig men udtalelsen jeg reagerer på.Lyder som 2 unge knægte der
> skal prale med hvilken knallert der kører hurtigst.

Det er accepteret

Min daværende skuffelse angående tophastigheden udmyntede sig i at min
forrige bil, en Toyota Carina E 1,6 havde en større tophastughed og bedre
brændstoføkonomi. (målt)

Iøvrigt brugte jeg faktisk tophastigheden dengang når jeg kørte i udlandet,
hvor det var tilladt.

Mvh
JR

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-01-10 18:11

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> bedre brændstoføkonomi. (målt)
>
> Iøvrigt brugte jeg faktisk tophastigheden dengang når jeg kørte i

Noget andet er at en bil i tophastighed sjældent er en rar ting. Det såmænd
uanset om den er 145 eller 245.

--
- Frank

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-01-10 07:07

On Mon, 18 Jan 2010 18:10:30 +0100, "Frank Leegaard"
<frankFJERN@superbruger.dk> wrote:

>Noget andet er at en bil i tophastighed sjældent er en rar ting. Det såmænd
>uanset om den er 145 eller 245.

Så må min bil være sjælden.

Den er lige rar at køre ved 145 og ved 241.

Fly

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-01-10 01:05

Fly Christensen wrote:

> Så må min bil være sjælden.
>
> Den er lige rar at køre ved 145 og ved 241.

Den danske språg er ....

--
- Frank

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-01-10 12:32

"Janner" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i en meddelelse

KLIP

Daw.

> Tiltræder med overvejende sandsynlighed et nyt job med tilhørende firma
> vogn ...

Tillykke med det.

> Ja det er sgu halv dyrt i beskatning, men kan også blive ganske rart.

Tjaee..mange har altid troet en firmabil var en gratis fornøjelse...

> Skal i weekenden have set på nogen modeller (Diesel) bilen skal skaffes
> gennem ALD automotive

Du kan jo kigge lidt her, hvor du også kan se beskatning mv.

God jagt !

http://www.firmabilen.dk/producent/?search=on&carType%5B%5D=1&priceFrom=0&priceTo=300000&taxationFrom=0&taxationTo=20000&hpFrom=0&hpTo=900&fuelConsumption=16&acc0_100=-1&topSpeed=0&storageFrom=-1&storageTo=-1&capacityFrom=-1&capacityTo=-1&submit.x=24&submit.y=16

mvh/Bjørn J.

Fra : Janner

Dato : 17-01-10 13:40

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.firmabilen.dk/producent/?search=on&carType%5B%5D=1&priceFrom=0&priceTo=300000&taxationFrom=0&taxationTo=20000&hpFrom=0&hpTo=900&fuelConsumption=16&acc0_100=-1&topSpeed=0&storageFrom=-1&storageTo=-1&capacityFrom=-1&capacityTo=-1&submit.x=24&submit.y=16

Der er desværre et yderst begrænset antal af modeller at kigge på ...

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-01-10 17:20

"Janner" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er desværre et yderst begrænset antal af modeller at kigge på ...

Så brug vognens pris til at se, hvad du skal betale i skat.

De såkaldte flådemodeller hører normalt ikke til de mest veludstyrede, da de
skal være billige (for alle parter).

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 18:58

> De såkaldte flådemodeller hører normalt ikke til de mest veludstyrede, da
> de skal være billige (for alle parter).

Chevrolet Cruze har ikke flådemodeller, men kan anbefales !

Fra : Bjørn J.

Dato : 17-01-10 18:59

"Mogens (K)" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Chevrolet Cruze har ikke flådemodeller, men kan anbefales !

Jeg er helt enig uden dog at have prøvet bilen.

Den har nemlig masser af udstyr..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 17-01-10 19:01

> Den har nemlig masser af udstyr..

Mere end det - den har alt
(også europæisk (tysk) navigationsanlæg)

Fra : KT

Dato : 17-01-10 21:04

> [...]
>
> Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af
> billigere alternativer. Det skal være minimum 130 HK

Læste en test for noget tid siden hvor de kom frem til at den nye mazda 6
var en glimrende firmabil, den bedste i klassen alt taget i betragtning.
Men det gjalt benzinmodellen, men mon ikke de også har noget diesel til en
rimelig penge, evt. en mazda 3 som dog er noget mindre.

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg ER Mazda-fanatiker, men det gør jo ikke
bilen ringere, mazda har i mange år været et af de mest fejlfrie bilmærker
og det er jo også værd at tage med, har lige for nylig prøvet deres
nyudviklede 2,2 diesel med 180hk nøøøøøj et dejligt køretøj, men dog i den
dyre ende, men der er jo mindre modeller af samme motor som kunne være et
bud.

Når/hvis du prøver den, så kør for guds skyld en tur på motorvejen, ikke
alle kan vænne sig til den meget direkte styring der er superlækker på de
små veje, men på motorvejen kan den godt være anstrengene især i blæsevejr,
men dog ikke mere end jeg har vænnet mig til det.

mvh

Kenny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-10 21:10

KT skriver:

> Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg ER Mazda-fanatiker, men det gør jo ikke
> bilen ringere, mazda har i mange år været et af de mest fejlfrie bilmærker

Når man regner Xenon pærer som en hyppig gliddel - korrekt.

> [...]
> små veje, men på motorvejen kan den godt være anstrengene især i blæsevejr,
> men dog ikke mere end jeg har vænnet mig til det.

Ændrer styringen sig ikke ved højere hastigheder?

Klaus

Fra : HKL

Dato : 25-01-10 22:46

> [...]
>
> Hvilke modeller har jeg overset?? Eller hvad kunne jeg overveje af
> billigere alternativer. Det skal være minimum 130 HK

Mazda6 2,2Diesel 185hk

/HKL, Mazda6 2,2D 185hk - zx10r